Toon posts:

Stroom vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de hcc dagen 2 standaard atx vans gekocht. Het zijn hele simple vans, ze zijn 12volts. Nu zitten er op de vans geen aansluit plugjes. Maar alleen een plus een een min draat. Waar en hoe kan ik die het beste bevestigen in mijn pc. Ik heb trouwens nu een 250watt voeding is dat genoeg, of is een 300watt nootzakelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand nog helpen??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:44
uit je voeding komen verschillende kleuren draden.
zwart = 0
geel = 12

dus voor 12 v sluit je de zwarte draad van je fan op de zwarte van je voeding aan, en de rode van je fan op de gele van de voeding

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
gewoon op zo'n kabel aansluiten waar je ook je hdd aan hangt...

die voedingskabel bestaat uit 4 kleuren:

zwart - rood - zwart - geel

je moet dan het zwarte draadje van je fan op de zwarte van de voedingkabel hangen die naast de gele zit, en de andere kabel van je fan op de gele...je mag 2 fans op een voedingkabel hangen, want dat is dan toch gewoon parralel

oh ja, zwart - rood is 5 volt, zwart - geel is 12 volt

als je dit vaag vind, vind je waarschijnlijk wel, mijn icq# is 51029073

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:44
Op zaterdag 25 november 2000 14:15 schreef zork het volgende:
gewoon op zo'n kabel aansluiten waar je ook je hdd aan hangt...

die voedingskabel bestaat uit 4 kleuren:

zwart - rood - zwart - geel

je moet dan het zwarte draadje van je fan op de zwarte van de voedingkabel hangen die naast de gele zit, en de andere kabel van je fan op de gele...je mag 2 fans op een voedingkabel hangen, want dat is dan toch gewoon parralel

oh ja, zwart - rood is 5 volt, zwart - geel is 12 volt

als je dit vaag vind, vind je waarschijnlijk wel, mijn icq# is 51029073
zucht...

wat voegt dit toe behalve onduidelijkheid?

het maakt geen reet uit welk zwart kabeltje je gebruikt, schroef voor de gein maar es een voeding open, dan zie je dat ze allemaal aan mekaar zitten.

en ja je kan wel meer dan 2 fans parralel hangen.. precies zoveel als de voeding kan trekken.. meestal iets van 120-150 watt op de 12 v uitgang. dus zo'n 25 tot 60 fans, afhankelijk van het vermogen van de fans.

ik zou me geen zorgen maken als je er een paar fans aan hangt.