CISCO routers, config waar vinden?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32
ik moet voor school dus een netwerkje uittekenen met bijhorende swityches blabla.
Nu door de opgave heb'k ook nood aan een 3 tot 4-poorts ethernet router. Deze moet een cisco router zijn.

Nu zit'k dus op die cisco site te zoeken en zoeken, maar nergens is een overzichtje te vinden van wat welke router kan, hoeveel poorten ie heeft, ...
Hoor je dit te kennen voor je cisco kan gaan inplementeren of is er ergens toch een handige link te vinden die de zooi effe samenvat? If so, waar?!

edit, bedenk net dat topictitel nogal slecht is gekozen. Ik moet dus NIET die router gaan configgen ofzo, ik moet alleen de hardware configuratie (aantal poorten, uitbreidingsmogelijkheden, ...) zien te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door witchdoc op 02-06-2003 12:31 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wanneer je cisco's ConfigMaker hebt gedownload van ftp.cisco.com/pub/netmgmt/configmaker dan kan je een router kiezen, en daar de opties van bekijken.. Daar staat dan in, hoeveel Eth poorten hij heeft, en welke uitbreidingssloten e.d.

Suc6

offtopic:
Ennuh, waarom maken wij geen reclame meer voor motor-forum.nl ;)

• witchdoc
CyberJ schreef op 02 June 2003 @ 13:14:
Wanneer je cisco's ConfigMaker hebt gedownload van ftp.cisco.com/pub/netmgmt/configmaker dan kan je een router kiezen, en daar de opties van bekijken.. Daar staat dan in, hoeveel Eth poorten hij heeft, en welke uitbreidingssloten e.d.

Suc6

offtopic:
Ennuh, waarom maken wij geen reclame meer voor motor-forum.nl ;)
thx die link van je crashed me ie telkens weer :(

enneuhh.. omdat motor-freaks.nl in de plaats is gekomen :P

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 02-06-2003 13:40 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het ligt er sterk aan wat voor load je verwacht. Moet het FastEthernet zijn of gewoon Ethernet enzo. Ik denk dat je aan een 2610 met een extra NM-4E card genoeg hebt

[ Voor 4% gewijzigd door TrailBlazer op 02-06-2003 14:06 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ftp://ftp.cisco.com/pub/n...igmaker/cmaker2.6.006.exe is de juiste link.. Ik was vergeten het protocol voor te zetten.. (ftp://)

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Cisco heeft op de website daarvoor de product advisor:

http://tools.cisco.com/GC...=answer_Find-Compare_Find

Als je op de hoofdpagina klikt op products en services, en dan bijvoorbeeld op routers, dan staat ie aan de rechterkant.

Verwijderd

je kunt ook een router met 1 wan en 1 lan poort nemen en deze direct op een switch met meer poorten, scheelt in de kosten

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm hij wil vast een router met een aantal poorten omdat het verschillende subnet zijn. Hij kan het uiteraard ook doen met vlans doen maar ik denk niet da dat de bedoeling is

Verwijderd

er is bij cisco ook nog een verschil tussen layer 3 en layer 2 interfaces dus let goed op, maar vertel eens waarom je meerder ethernet interfaces nodig hebt.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:53:
er is bij cisco ook nog een verschil tussen layer 3 en layer 2 interfaces dus let goed op, maar vertel eens waarom je meerder ethernet interfaces nodig hebt.
Euhm ja das bij alle netwerk spul hoor, niet alleen bij Cisco ;)

Maar een Cisco PIX kan wel tot 6 interfaces hebben, moet je daar eens naar kijken. Of er ook 'normale' routers zijn met 4 interfaces durf ik niet met zekerheid te zeggen..

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
_Hades_ schreef op 03 June 2003 @ 18:12:
[...]

Maar een Cisco PIX kan wel tot 6 interfaces hebben, moet je daar eens naar kijken. Of er ook 'normale' routers zijn met 4 interfaces durf ik niet met zekerheid te zeggen..
Een Cisco PIX is geen router, maar een firewall (en VPN doos). Het ding kan veel, maar een firewall zou ik het niet willen noemen.

Zoals iemand al zei, als je aan 4x Ethernet (10Mbit/s dus) genoeg hebt is een 2600 serie een mooie. Als je aan layer3 switching genoeg hebt dan kun je beter voor een 3550 series layer3 switch gaan. Dan heb je al snel 24x Fast Ethernet voor een stuk minder dan een router met 4x fast ethernet. In heel veel gevallen is een l3 switch meer dan voldoende. Als je bijvoorbeeld tussen een paar netwerken wilt routeren dan is een l3 switch meer dan genoeg.

Maar als je aangeeft waarvoor je die router wilt gebruiken valt er een zinniger antwoord te geven.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Maarten.O schreef op 03 juni 2003 @ 21:26:
[...]

Een Cisco PIX is geen router, maar een firewall (en VPN doos). Het ding kan veel, maar een router zou ik het niet willen noemen.

Zoals iemand al zei, als je aan 4x Ethernet (10Mbit/s dus) genoeg hebt is een 2600 serie een mooie. Als je aan layer3 switching genoeg hebt dan kun je beter voor een 3550 series layer3 switch gaan. Dan heb je al snel 24x Fast Ethernet voor een stuk minder dan een router met 4x fast ethernet. In heel veel gevallen is een l3 switch meer dan voldoende. Als je bijvoorbeeld tussen een paar netwerken wilt routeren dan is een l3 switch meer dan genoeg.

Maar als je aangeeft waarvoor je die router wilt gebruiken valt er een zinniger antwoord te geven.

Verwijderd

ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel, er zijn voor cisco 2600/3600 serie ook modules verkrijgbaar met 16 10/100mb geswitchte poorten deze is echter slechts als 1 layer 3 interface te configureren daarintegen is er ook een 4 poorts 10mb ethernet module die weer wel als 4 interfaces gezien wordt.

zo duidelijker ?!
_Hades_ schreef op 03 June 2003 @ 18:12:
[...]

Verwijderd

poohbeer schreef op 02 June 2003 @ 12:30:
is er ergens toch een handige link te vinden die de zooi effe samenvat? If so, waar?!
http://www.cisco.com/go/guide

• witchdoc
thx voor de hulp iedereen, maar dit soort link was wat ik zoek :)
Pagina: 1