Toon posts:

Schiphol scans en mijn camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Over een week of 3 ga ik op vakantie naar Tenerife en vroeg me af of ik mijn MiniDV camera van Sony (DCR-TRV33) en bijbehorende MiniDV-tapes en Memory Stick geheugen gewoon door de handbagage-check kan laten gaan?

En dan bedoel ik zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik de gegevens aan het eind van mijn vakantie zomaar ineens kwijt ben zeg mar ;(

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025

Verwijderd

Topicstarter
Daar haal ik dus ook niet alle noodzakelijke info vandaan.... De een zegt dit en de ander dat...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn weten werken ze daar met rontgenstraling; volgens mij is die niet schadelijk voor electrische apparatuur. Electomagnetische straling is een heel andere verhaal.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beter als ik de hele zooi verpak in een anti-statisch zakje waar ook me mobo in verpakt zat toen ik hem kocht?

Verwijderd

Topicstarter
niet?

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
of zo'n loodbakje waar fotografen hun rolletjes in vervoer(d)en...Tegenwoordig hebben ze iets anders dan rontgen dacht ik, iets wat niet alles direct molt.

EDIT: Bel schiphol ff!!

[ Voor 10% gewijzigd door Nevie op 02-06-2003 12:19 ]

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 08:54
dit zal niet gebeuren, ben al aantal x met DV camera, laptop, digi. camera door die poortjes gelopen.

nooit problemen meegehad.

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Verwijderd

Topicstarter
jnijs schreef op 02 June 2003 @ 12:19:
dit zal niet gebeuren, ben al aantal x met DV camera, laptop, digi. camera door die poortjes gelopen.

nooit problemen meegehad.
INCLUSIEF cf cards, memory stick, DVtapes enzo?

Verwijderd

Topicstarter
en geen dataverlies of vervorming?

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:25
Als je wel al je foto's kwijt ben klaag je schiphol toch gewoon aan? ;) Een anti-statisch zakje helpt niet tegen rontgenstralen, die gaan er gewoon door heen. Maar die straling lijkt me niet echt slecht.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik heb er met m'n DV bandjes ook nooit last van gehad op vliegvelden.

edit: zonder dataverlies of vervormingen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Expecho op 02-06-2003 12:21 ]

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The_Eagle schreef op 02 juni 2003 @ 12:15:
Bij mijn weten werken ze daar met rontgenstraling; volgens mij is die niet schadelijk voor electrische apparatuur. Electomagnetische straling is een heel andere verhaal.....
Uh.. rontgenstraling is elektromagnetische straling.. (net als licht trouwens)
De golflengte bepaalt de effecten van EM straling..

Zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetische_straling

[ Voor 9% gewijzigd door terrapin op 02-06-2003 12:37 . Reden: link toegevoegd ]

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan is het wel schadelijk??

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:39:
Dus dan is het wel schadelijk??
Als nou even leest...

Het is dus net zo schadelijk als licht ;)

(Nouja.. zoiets dan)

Verwijderd

Als rontgenstraling net zo schadelijk zou zijn als licht zou ik jouw botten kunnen zien als je tegenover me stond... Rontgenstraling heeft veel meer energie dan zichtbaar licht, dus richt wel degelijk meer schade aan (schade is ook maar relatief, de "schade" die zichtbaar licht aanbrengt komt ons vrij goed van pas, op diegenen die er kanker van krijgen na...).

Ik denk alleen dat het wel mee zal vallen, als het echt schadelijk zou zijn waren er al veel meer klachten en schadeclaims geweest dan ik nu tegenkom. Je zou voor de grap de fabrikant van je fotogear / memorystick etc kunnen vragen of hun apparaten getest zijn op verschillende soorten straling...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 13:12 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hangt van het land af waar je heen gaat. In NL maakt het vrijwel niets uit. Je kunt bij de betere fotozaak een loden zak kopen voor electronische apparatuur.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Is al een topic over, met hele goeie antwoorden (van mij ;) )

MicroDrive en security scan vliegveld

Is al eerder in dit topic gemeld en er zitten zelfs wetenschappelijke verklaringen bij, dus dat je er niet zoveel info uit kan halen weet ik nog net niet. Ligt er aan wat je precies wilt weten, want je vraag wordt wel degelijk in dat topic beantwoord.

[ Voor 84% gewijzigd door Luppie op 02-06-2003 13:22 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, maar waar koop ik nu zo'n loden zak? Heb al bij een aantal fotozaken geïnformeerd, maar geen suc6 so far...

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:22:
Mooi, maar waar koop ik nu zo'n loden zak? Heb al bij een aantal fotozaken geïnformeerd, maar geen suc6 so far...
De betere fotozaken hebben ze echt hoor, maar of ze echt zin hebben hangt af van de bestemming waar je heen vliegt (en de daar gebruikte apparatuur). Overigens zijn ze vrij prijzig. Je moet naar een vakhandel gaan en niet een objektief oid.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Totaal onnodig. Laptops, flash-mp3spelertjes, fototoestellen (met rolletjes), het gaat allemaal zonder problemen door de scanner.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Bor

Bor

Hillie schreef op 02 June 2003 @ 13:40:
Totaal onnodig. Laptops, flash-mp3spelertjes, fototoestellen (met rolletjes), het gaat allemaal zonder problemen door de scanner.
Dat hangt wel degelijk af van de apparatuur die gebruikt wordt. Te hoge dosis straling is zeker schadelijk voor de apparatuur en films!!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Idd. Mijn (en mijn zus) digicam is ook mee naar Portugal gegaan afgelopen jaar, niks aan de hand. Alle foto's waren nog gewoon goed.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:15:
Daar haal ik dus ook niet alle noodzakelijke info vandaan.... De een zegt dit en de ander dat...
Dat is hier niet anders. Bovendien is het erg vervelend dat je iedere paar minuten je topic schopt.

Over dit soort zaken is meer dan genoeg informatie te vinden. Niet alleen op GoT, maar ook op fotografie sites ed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.