Na het doorlezen van de FAQ's en de handleidingen ben ik helemaal het spoor bijster. Veel handleidingen beschrijven de instellingen welke gedaan moeten worden met een HUB en vast ip-adres. Ik heb begrepen dat met een router een automtisch ip-adres ingesteld moet worden. Vandaar dat ik geen idee heb waar de juiste informatie staat.
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb mijn router (vigor 2200E) aangesloten via de WAN op een @home breedband verbinding. Na het installeren van de router kan ik wel internetten / mailen via beide pc's (win98) maar ik krijg het niet voor elkaar om beide computers aan elkaar te koppelen zodat ik data kan uitwisselen via het netwerk. Heb jij een handleiding of tips voor mij wat ik moet instellen onder windows. Ik heb geen idee wat er allemaal moet worden gedaan.
Wat ik gedaan het op dit moment:
- computernamen verschillend
- werkgroup hetzelfde
- TCP/IP op automatisch gezet
- microsoft service voor netwerken toegevoegd bij elke netwerkkaart
Hopelijk kan jij mij voorzien van wat tips want ik begin bijna radeloos te raken.....ben er al dagen mee bezig
Alvast bedankt,
Manuel

ps mijn excusses voor het plaatsen van de !!!
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb mijn router (vigor 2200E) aangesloten via de WAN op een @home breedband verbinding. Na het installeren van de router kan ik wel internetten / mailen via beide pc's (win98) maar ik krijg het niet voor elkaar om beide computers aan elkaar te koppelen zodat ik data kan uitwisselen via het netwerk. Heb jij een handleiding of tips voor mij wat ik moet instellen onder windows. Ik heb geen idee wat er allemaal moet worden gedaan.
Wat ik gedaan het op dit moment:
- computernamen verschillend
- werkgroup hetzelfde
- TCP/IP op automatisch gezet
- microsoft service voor netwerken toegevoegd bij elke netwerkkaart
Hopelijk kan jij mij voorzien van wat tips want ik begin bijna radeloos te raken.....ben er al dagen mee bezig
Alvast bedankt,
Manuel
ps mijn excusses voor het plaatsen van de !!!