Toon posts:

[MySql] MySQLimport / variabelen in shell

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

ik zit met een linux probleempje, ik heb in een variabele in een bash script een naam zitten van een tabel die ik op moment x wil gebruiken in combinatie met mysqlimport. de variabele moet streepjes bevatten ivm met compatabiliteit in mijn systeem. ik heb dit:

mysqlimport --local howtohackme "$hname" --fields-terminated-by=,

nu krijg ik een error vanuit mysqlimport dat streepjes (bijv in: edg-werkt-018) niet werken. in mysql zelf los je dat op met backquotes en in php met het `".$hname."` gebeuren. maar hoe doe ik dat in een shell?

groetjes van Martijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die het weet? :'(

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

offtopic:
Mensen zitten niet 24 uur per dag op GoT. Wacht daarom minstens 24 uur voordat je je topic weer omhoog schopt. :)
Mensen zien hem vanzelf wel. :)
Zie ook: een stukje over kicken binnen 24 uur

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 02-06-2003 15:24 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
het wordt dus wel gelezen :p ;)

//beschouw dit als een grap :)

Verwijderd

Je kunt escapen met het '\' character....

Verwijderd

Topicstarter
op zich werkt het nu wel, maar ik krijg een error die de streepjes in een naam niet trekt. deze error krijg ik...

mysqlimport: Error: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-NOB-18 FIELDS TERMINATED BY ','' at line 1, when using table: EDG-NOB-18

hoe kan ik vanuit een shell dit wel laten goedgaan?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik hem nu wel naar boven schoppen? ;) ik moet maandag mijn stage project afhebben :r I'm in a hurry.

//die rotte VPN Cisco Concentrator knalt er steeds uit dus thuis werken is ook geen optie 8)7

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Probeer er eens `EDG-NOB-18` of [EDG-NOB-18] van te maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Heuj nu wordt het wel een enorme rotzooi, met meer offtopic replies van jezelf dan ontopic van anderen :P Kdenk niet dat mensen nog enorm gemotiveerd zijn om in zo'n topic serieus te gaan replyen, dus bouw even een duidelijk nieuw topic waarin je je probleem uitlegt met exacte voorbeelden van wat mis gaat e.d.

Lees dan ook even Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* door zodat je weet dat 'groetjes' en zo overbodig zijn, en welke regels exact gelden mbt kicken ;) En zoals gorgi al zei: heb geduld, niet iedereen is fulltime aanwezig, en soms weet simpelweg niemand het... :|

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.