Ik had het idee om een OpenBrickje te kopen.... (Hier bijvoorbeeld)... Maar ik wil 'm als een DJ bak gebruiken (2 stuks dan) om MP3'tjes af te draaien. Nu ben ik niet zo'n fanatieke Linuxer en kan niet echt overweg met een MP3 speler voor KDE/Gnome/X, en ik ken er geen met Pitch control. Is het iemand al gelukt om Windhoos op een Geode/x86 evaluatieplank te installeren... die CF kaarten zijn toch gewoon ATA devices, die zou Windows moeten kunnen herkennen.
Die geode GX cpu's zijn echt baggertraag, ik weet niet of dat wel voldoende is voor jou toepassingen. die openbrick kost 300-400 euro en voor dat geld kun je ook een hele fatsoenlijke via epia m10000 kopen die veel beter performed en waar zeker wel windows fatsoenlijk op draait. Als mp3 progje -> BPM studio
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Misschien wel, maar kan jij een ATX mobo in zo'n klein huisje als een OpenBrick frotten
, het leek me overigens wel een leuk mod-idee. Die OpenBricks worden standaard geleverd met Linux (Debian geloof ik) en ik wou kijken of er niet iets anders op kon draaien. Als ik
DOS op die dingen aan de gang kreeg zou ook wel leuk zijn, heb ik een dedicated Transport Tycoon bak... :-)
DOS op die dingen aan de gang kreeg zou ook wel leuk zijn, heb ik een dedicated Transport Tycoon bak... :-)
daar betaal je dus allemaal onnodig geld voor. Op die link van jou staat een kastje met een geode GX1 cpu en linux erop. Dat is wel leuk om als firewall te gebruiken, maar imho totaal ongeschikt voor windows mp3 speler. Als je echt klein wil kun je daarom beter kiezen voor een mini-itx platform wat wel voldoende performance biedt en ook nog eens een keer goedkoper is. je gooit nu geld welg voor een os (installatie wordt berekend) wat je toch niet gebruikt.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.