Toon posts:

[Win2k TS] Group policy probleem met XP machines*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook aan het klooien met group policy, ik heb er al wel wat over gelezen hier, maar kom er nog niet echt uit. Vond wel een bericht wat mijn probleem omschreef maar hielp niet bij mij, of ik doe nog steeds iets fout.

Ik heb een Win2K server met Terminal server en daarop Group Policy ingesteld (alleen user configuration ingesteld)

Dit werkt allemaal als een trein!! Terminal server gebruikers kunnen alleen dat doen wat ze mogen doen, nodig hebben.

Alleen waren er eerst alleen win 95/98 client werkstations, dit gaf geen problemen, alleen komen er nu steeds meer XP prof werkstatins bij en die nemen ook keurig die policy over, en dat moet nou juist net niet.....

Zijn er meer mensen die dit "probleem" kennen en hebben gehad??

Ik kom er niet meer uit... Alvast bedankt

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb het OS even in de titel vermeld en deze iets duidelijker gemaakt :)

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 10:57:
Ik ben ook aan het klooien met group policy, ik heb er al wel wat over gelezen hier, maar kom er nog niet echt uit. Vond wel een bericht wat mijn probleem omschreef maar hielp niet bij mij, of ik doe nog steeds iets fout.

Ik heb een Win2K server met Terminal server en daarop Group Policy ingesteld (alleen user configuration ingesteld)

Dit werkt allemaal als een trein!! Terminal server gebruikers kunnen alleen dat doen wat ze mogen doen, nodig hebben.

Alleen waren er eerst alleen win 95/98 client werkstations, dit gaf geen problemen, alleen komen er nu steeds meer XP prof werkstatins bij en die nemen ook keurig die policy over, en dat moet nou juist net niet.....

Zijn er meer mensen die dit "probleem" kennen en hebben gehad??

Ik kom er niet meer uit... Alvast bedankt
Als jij een user-policy alleen op een specifieke (groep) server(s) toe wil passen, moet je:

1. Servers in een aparte OU zetten
2. Loopback Processing Mode aanzetten
3. User policy definiëren op die OU

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
wat is loop back processing mode.... nog nooit van gehoord...

en begrijp ik het goed dat er dan geen user policy gezet moet worden op de OU waar mijn gebruikers in zitten???

• StevenK
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:01:
wat is loop back processing mode.... nog nooit van gehoord...
Da's een policy instelling op de computer-policy
* StevenK zoekt:
Staat onder admin templates -> System -> Group Policy
en begrijp ik het goed dat er dan geen user policy gezet moet worden op de OU waar mijn gebruikers in zitten???
Correct, want bij loop-back-dinges krijgen de gebruikers de settings van de OU waar het systeem in zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...
- heb een aparte OU aangemaakt (Terminal Server) en hier min server in geplaatst
- heb een aparte OU met daarin mijn gebruikers, niet de administrator
- Alleen een GP op OU Terminal server, met Computer Configuration, loopback dinges
en mijn user configuration
- Vervolgens heeft mijn administrator user op de server ook die policy, kan dus "niets meer"
en dat is nou net niet de bedoeling...

Vind het maar lastig hoor, gelukkig test machine, ga die dus nu eerst ff her-installeren

• StevenK
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 13:10:
Hmm...
- heb een aparte OU aangemaakt (Terminal Server) en hier min server in geplaatst
- heb een aparte OU met daarin mijn gebruikers, niet de administrator
- Alleen een GP op OU Terminal server, met Computer Configuration, loopback dinges
en mijn user configuration
- Vervolgens heeft mijn administrator user op de server ook die policy, kan dus "niets meer"
en dat is nou net niet de bedoeling...
Dat klopt. Maar dat kun je weer omzeilen door rechten te zetten op de betreffende GPO.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

De administrator Acces is denied geven op Apply Group Policy. Op dat moment kan de administrator de policy niet lezen en wordt de policy niet uitgevoerd. Dit is ook een workarround maar netjes blijft het niet.

Verwijderd

Topicstarter
PERFECT!!!! het werkt.. iedereen bedankt

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja oplossing ook nog ff posten zou fijn zijn...

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, maar ik ben een leek met dit soort forums....

dit was toch de oplossing, heb precies gedaan wat jij vertelde

maar als je wilt dat ik e.e.a. nog extra uitleg of wat dan ook, laat dan ff weten dan regel ik dat

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nou kijk dan weten we de oplossing dus.

Je geeft de administrator gewoon geen read rechten op de policy en de policy wordt niet uitgevoerd.

offtopic:
Dit is vooral handig als er iemand zoekt op GOT en de oplossing staat erbij snap ie?
Pagina: 1