[Acces2k] Database maken voor Calls en Notes.

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
We willen graag een database maken om calls en notes bij te gaan houden.

We willen elke melding een callnummer geven zodat we alles goed bij kunnen houden etc.

Nu willen we ook notes bij kunnen houden van bepaalde bedrijven/personen etc.
Het enige probleem wat we met Access 2000 hebben is de maximale veldlengte van 255 karakters wat absoluut niet voldoende is om een uitgebreide notitie in te voeren.

Is hier een oplossing voor of moeten we dan overstappen op een ander pakket ?

We willen het namelijk wel zelf programmeren en mijn kennis van Access is beter dan die van een ander pakket alleen kom ik er met de veldlengtes niet uit.

Wat is hier aan te doen, heeft iemand hier advies over :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

een Memo veld misschien

oogjes open, snaveltjes dicht

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

No offense, maar als je kennis van Access de betere is, maar je weet nog niet eens dat er ook een veldtype als Memo is (waar je, zo even uit het blote hoofd, 65535 karakters in kunt opslaan!) dan vrees ik voor de ontwikkeling van die software.....

En misschien is het dan verstandig om eens rond te kijken, want dit soort systemen bestaan er al een heleboel!

[zeikmodus]
Je topictitle is natuurlijk nou niet bepaald een lichtend voorbeeld van "dat dekt de lading".....
[/zeikmodus]

My personal website

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 02 juni 2003 @ 11:10:
No offense, maar als je kennis van Access de betere is, maar je weet nog niet eens dat er ook een veldtype als Memo is (waar je, zo even uit het blote hoofd, 65535 karakters in kunt opslaan!) dan vrees ik voor de ontwikkeling van die software.....

En misschien is het dan verstandig om eens rond te kijken, want dit soort systemen bestaan er al een heleboel!

[zeikmodus]
Je topictitle is natuurlijk nou niet bepaald een lichtend voorbeeld van "dat dekt de lading".....
[/zeikmodus]
Ik ben ook geen programmeur hoor...

Ik had de memo over het hoofd gezien. Zat vandaag in de pauze en zei toen dat het me niet lukte vanwege die beperking en toen kwam er ook al een collega die zei me dat ik de memo moet gebruiken.

Ik heb trouwens wel een cursus Access etc gehad maar dat was al even geleden en ik had hier dus niet aan gedacht.

Maar ik zal het morgen proberen :*

PS. Ik heb al vaker databases gemaakt, en wel aardig uitgebreide ook, met allerlij afvragingen en berekeningen enzo maar heb nog nooit met teksten en notes gewerkt maar alleen maar met schema's, lijsten e.d. dus heb nooit meer dan 256 tekens nodig gehad, vandaar dat ik het nu even niet wist :X

PS. Binnenkort als ik met mijn MCSE klaar ben ga ik ook nog een cursus Access programmeren volgen en moet het wel goed gaan komen B)

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 02-06-2003 21:36 ]

Verwijderd

Check dit eens: http://www.liberum.org
wel dan geen access maar wel erg handig vind ik.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:37:
Check dit eens: http://www.liberum.org
wel dan geen access maar wel erg handig vind ik.
Dank je. Ik zal er even een kijkje nemen :)
Pagina: 1