Toon posts:

Groenige waas over donkere films Ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me een beetje veel ergeren aan de groene waas die over de zwarte delen van mijn divx film hangen in de tv-out mode. In donkere scenes wordt het beeld vaak vlekkerig donkergroen. In lichte scenes met enkele donkere vlakken zijn de vlakken NIET groen. De groene waas wordt dus de ene keer niet toegevoegd, en de andere keer wel. Is dit voor verbetering vatbaar? Ik had altijd een TNT2 kaart en die gaf een veel mooier beeld, dus ik kan me haast niet voorstellen dat een GF4 een mindere prestatie neer zou zetten...

Wie weet hoe ik dit oplos? (In de grote TV-out faq wordt dit subject niet behandeld)

Groeten,
Martijn

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Zelfde probleem hier, alsof de kleuren ineens veel primairder worden
groene vlakken in donker, veel rood
met drivers en codecs is het me nog niet gelukt dit op te lossen.

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Volgens mij is dat een codec probleem. Heb ik ook gehad, na installatie van nimo-codec pak was dit opgelost. http://nimo.titanesk.com/modules/news/

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf ook Nimo, maar heb daarvan zo weinig mogelijk geinstalleerd om conflicten met andere codecs te voorkomen. Weet je toevallig welke codec verantwoordelijk is voor de groene waas, zodat ik ze niet alle 25 los hoef uit te proberen?
Even voor de duidelijkheid, dit is NIET dezelfde groene verkleuring van het beeld dat je krijgt als je een verkeerde XviD codec hebt, het gaat hier om een veel subtielere groene waas die vrijwel uitsluitend over hele donkere stukken van het beeld ligt.

Verwijderd

Er gaan veel slechte verhalen over de nimo codec-pack de ronde. Kun je beter de ACE codec-pack installeren. Vind het zelf ook stukken beter dan nimo :)

click

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en ik realiseer me net dat het helemaal niet aan een codec kan liggen volgens mij, want op de monitor geeft ie perfect beeld, alleen de TV-out geeft de groene waas. Het is dus naar mijn idee de aansturing van het TV-out signaal waar wat mee moet gebeuren (als het al kan) en dat heeft dus niks te maken met codecs...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 10:32:
Volgens mij is dat een codec probleem. Heb ik ook gehad, na installatie van nimo-codec pak was dit opgelost. http://nimo.titanesk.com/modules/news/
Er waren nogal wat problemen met nimo. Veel beter is het ACE MEga codec-pack

Ace

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:15:
[...]

Er waren nogal wat problemen met nimo. Veel beter is het ACE MEga codec-pack

Ace
Het probleem met nimo staat in regel 1 van de setup, je moet de twee ac3 codecs niet samen installeren (vrij logisch imho)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
Ik heb dit probleem ook op een oude monitor (de 2e in mn dualmonitor)
dat ding moet ik erg licht zetten om het leesbaar te houden, en een zwart scherm (xp opstart scherm bvb) krijgt dan een groene waas.
misschien kun je de contrast/brightness settings van je tv een beetje aanpassen?

[ Voor 1% gewijzigd door RocketKoen op 02-06-2003 14:16 . Reden: needdehrlahntz iz moulliek ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Dit is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik zeg het toch maar ff, misschien dat je er iets aan hebt ;) Wij hadden eerst onze DVD-speler (standalone) via een s-video kabeltje aangesloten op de TV. Toen hadden we inderdaad ook een groene waas over donkere stukken (soms wel, soms niet). Nu hangt hij aan een scart-kabel en we hebben het probleem nooit meer gehad. Ik weet niet of jij een s-video uitgang hebt op je videokaart, maar als dat wel het geval is zou ik eens kijken naar een betere (afgeschermde?) kabel, of nagaan of er bepaalde dingen in de buurt zijn die storing kunnen veroorzaken.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
^^ dat is het verschil tussen een composite en een rgb-kabeltje.
lost idd ook veel problemen op

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Dit progje haalt de groene waas uit je beeld scherm

<qoute>

ffdshow is DirectShow decoding filter for decompressing DIVX and XVID movies using libavcodec or xvid with rich set of video postprocessing filters. ffdshow can also be used as a separate postprocessing filter for other decoders.

</qoute>

ffdshow beta 4

http://www.emule.nl/mod.p...b8428cde27f93e510d36a82b8

Het werkt perfect in de laatste versie van nimo beta 9 al ik me niet vergis zit hij ook maar dat is al een oudere versie deze zal de groene blur uit beeld moeten halen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:10 ]

Pagina: 1