Toon posts:

utp kabel probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik heb hier nu 100 meter utp kabel door muren en over plafonds liggen en de kabel doet het niet. :( nadat ik de kabel getest had bleek dat 1 draadje (van de 8 ) het niet doet. na een poosje zoeken vond ik dat de 10/100 mbit standaard maar 4 draden gebruikt. dus ik wissel het draadje om van de stekkers en nu branden lampjes van hub/swith maar als ik wil pingen krijg ik een time out. voor de rest werkt alles,ik heb nl alles verhuisd en met een kort kabeltje getest. weet iemand wat ik moet doen/kan proberen?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

100 meter!?!?!?! k neem toch wel aan dat je verschillende versterkers ertussen heb liggen dan, want mij is altijd verteld dat boven de 25 meter niet echt lekker wil :P

Verwijderd

UTP gaat tot 200m zonder probleem

je hebt een ander draadje genomen...?
ik denk dat je een ander paar draadjes moet nemen, want tis ni voor niks twisted pair eh :)
draadjes die je gebruikt moeten tot hetzelfde paar behoren

Verwijderd

met utp kun je niet zomaar 1 ader verwisselen,
maar moet je dit per 2 doen, omdat utp unshielded twisted pair is.
als je dan 1 ader gaat wisselen krijg je veel storing en zeker met zo'n lange kabel.

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik heb idd 1 draadje verwisseld. hij loopt door een kabelgootje waar *veel* kabels doorheen lopen dus probeer ik het maar door een paartje om te wisselen. als dit help scheelt het heel veel werk (ze zijn bijna een dag aan het spelen geweest om alles netjes weg te werken.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

en hoe gebruik je deze opzet?
komt/staat er een router of switch/hub tussen? of heb je alleen 2 pc's aan elkaar zitten met 1 kabel ertussen?

als je zegt dat je 1 pool niet goed verbonden ziet, dan is het waarschijnlijk een cross-cable.
dit is bedoeld om 2 pc's te linken met elkaar, verder (voor zover mij bekend) niet.
als je een router of switch/hub gebruikt dan moet je een "straight through" cable gebruiken.

in een cross-cable zitten er 2(?) polen omgedraaid.

ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
zo niet, dat heeft je cable misschien tussen een deur gezeten ofzo? (is mij iig al eens gebeurd.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
het is geen probleem of het cross wired of straigt through kabel is. de switch moet automatisch namelijk de goede mode kiezen. maar ik ga even de plugjes verwisselen en dan moet alles het hopenlijk doen.

• zatkruier1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08-2021
Als je een kabel hebt met zo'n grote lengte dan zou je de
officieele kabelvolgorde aan moeten houden

meer informatie zie:
http://www.scintilla.utwe...es/service/crosslink.html

of zoek met google op UTP Volgorde

Ik zelf ook het probleem gehad dat ik de kabel niet op de officieele volgorde had geknepen, en deze hier door niet werkte.... (de kabel was wel 1 op 1 en was door gemeten)

Verder is het misschien makkelijk om te kijken wat je nodig hebt.... een "crosscable"gekruist of een "straith" (rechte kabel)

Een crosscable gebruik je voor een verbinding tussen 2 computers zonder hub, switch of router.

Een rechte kabel gebruik je voor een verbinding met een router, switch of hub.

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
Check ff de specs van de switch.. Wij hebben hier switches op mijn werk liggen (Sweex) die niet verder kunnen dan 100m. Lijkt me niet handig om dan ook daadwerkelijk 100m te gebruiken zonder een klein switchje of versterker er tussen

(Mijn iRacing Profiel)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
ramsho schreef op 02 June 2003 @ 10:44:
Check ff de specs van de switch.. Wij hebben hier switches op mijn werk liggen (Sweex) die niet verder kunnen dan 100m. Lijkt me niet handig om dan ook daadwerkelijk 100m te gebruiken zonder een klein switchje of versterker er tussen
even voor de duidelijkheid.. hoe ver je komt heb niks met switch router of wat dan ook te maken... mits je goede utp/stp/ftp kabel gebruikt is gegarandeerd dat je 100 meter (90mtr+10 ) kunt halen dus goede stekkers geen prutswerk goede kleurcode.

nu praat jij over een sweex switch... dat is natuurlijk ook niet echt "je van het" maar zelfs met een sweex switch kun je d.m.v die tussen de 100mtr te plaatsen zelfs nog verder komen door de versterking van de switch (switch is also repeater)

dus sjek je kabel... het is wel zo dat sommige switches het niet leuk vinden als je 1 van de 8 kabels onderbreekt ook al worden er maar 4 gebruikt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 10:23:
na een poosje zoeken vond ik dat de 10/100 mbit standaard maar 4 draden gebruikt. dus ik wissel het draadje om van de stekkers
Die kleurtjes zijn er niet voor niets :z :P

overspraak tegengaan en zo, zie voor de officiele volgorde:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.