Toon posts:

Rimm geheugen niet compatible met elkaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had 2 x 18 mb rimm geheugen in slot 1 en 2. In 3 en 4 zaten van die continuity-models. Die zorgen voor opvulling. Ik weet dat je ze 2 aan 2 moet plaatsen.

De 2 x 128mb zijn van infineon. Nu heb ik een tijdje geleden 2 x 128 mb besteld en gekregen.

Dat was een Kingston en een Samsung. Alleen werkt de samsung niet!!

De situatie is als volgt. Rimm 1 & 2, Kingston en Infineon en Rimm 3 & 4 continuity!

Waarom werkt die Samsung nu niet en de Kingston wel!! Het is allemaal ecc !!!!

Ik weet het niet meer!!!

Verwijderd

Neem aan dat die 2x 18 mb 2 keer 128 mb moeten zijn.... ;)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
- wat voor moederbord/cpu heb je ?
- verschillende snelheden rimms ?
- wat doet het board met alleen samsung ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dit graag lezen eer je post *updated!*

en daarin bovenal:
Gebruik de search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

- geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
- geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
- geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
- geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
- geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze...

Je geeft niet aan wat voor mobo je hebt, wat voor timings de modules aankunnen en wat voor timings jij ze op draait. Plus dat je openingspost vol slordigheden (18MB) en onnodige uitroeptekens staat :/

Misschien is even het Forumgedrag FAQ dat je bij het inschrijven onder ogen kreeg nalezen verder een goed idee.

/veel te weinig info - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.