• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 13:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topicstarter
Is er iemand die mij uitsluitsel kan geven over de eventuele gevaren van een IBM Microdrive en de bekende security scans op vliegvelden?

Ik ga namelijk volgende maand naar Thailand, en heb dan 2 MicroDrives bij me die ik graag weer heel en vol met foto's mee naar huis zou willen nemen.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat er met solidstate-kaartjes geen problemen zijn, maar met MDs weet ik het niet zeker, vooral niet in landen buiten Europa zeg maar :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Durf het je niet te garanderen, maar ik denk dat het wel goed gaat.
Probeer het ander uit te leggen bij die scanner, dat het je foto's zijn, en kijk of je ze in het bakje kan leggen wat niet door de scan hoeft. (Moet je ze dus wel op zak hebben).

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 12:26

ajhaverkamp

gewoon Arjan

HD van een laptop wordt toch ook niet gewist als deze door de scanner gaat?!?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Ik ben naar Sri Lanka geweest en ik had een 1 Gigabyte Microdrive bij me van IBM.

Ik kon gewoon uitleggen aan die vent dat er foto`s op stonden en de digitale camera ging door de scanner heen en de MD ging in het mandje, maar hij wou wel even tikken enzo voor de zekerheid of er niks in zat, maar toen ik hem liet zien dat er foto`s op stonden en hoeveel er nog gemaakt konden worden geloofde hij me zeker.

Maar ik heb nu wel 2 rare "hot pixels" in me digitale camera...

Die had ik niet voordat ik ging vliegen/door de scanner heen ging :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 10:08 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 10:46
Kijk in je handleiding. Staat het vermeldt. NIET door de scanner halen. Straling is te sterk en kan op langere termijn beschadigingen veroorzaken. Dat staat er tenminste bij mij bij.
Op het vliegveld hebben ze ook de juiste aparatuur als ze het niet vertrouwen om het op een vriendelijke wijze te controleren.

Verwijderd

Handleiding, er nooit bij gekregen?

Kreeg een antistatisch zakje met een MD erin :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

YellowCube

Wait...what?

[opmerking tussendoor]
2 Microdrives volschieten? Ik neem aan 2 keer "300 en nog wat" MB. Of 2 keer 1 Gb? Wat doe je dan? Continuous shooting aan en die knop 4 weken lang ingedrukt houden?
;)

[/opmerking tussendoor]

Oh ja...en door de scanner halen kan volgens mij gerust..Op lange termijn kan het problemen opleveren, maar dan moet je volgens mij een jaar lang dag in dag uit door die scanner lopen.

Enne

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

YellowCube schreef op 02 juni 2003 @ 10:51:
[opmerking tussendoor]
2 Microdrives volschieten? Ik neem aan 2 keer "300 en nog wat" MB. Of 2 keer 1 Gb? Wat doe je dan? Continuous shooting aan en die knop 4 weken lang ingedrukt houden?
;)

[/opmerking tussendoor]

Oh ja...en door de scanner halen kan volgens mij gerust..Op lange termijn kan het problemen opleveren, maar dan moet je volgens mij een jaar lang dag in dag uit door die scanner lopen.

Enne
Als je foto' op een hoge resolutie maakt en ze als RAW of TIFF opslaat dan krijg je die kaartjes wel vol hoor... Maar ook JPEG's zijn vaak al meer dan 1 MB.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topicstarter
Ik neem idd 2 MDs mee van 1Gb, aangezien ik een maand daar zit en geen laptop heb oid.
Foto's zijn idd rond de 1 Mb. En op deze manier weet ik vrij zeker dat ik genoeg opslagruimte bij me heb :)
En ik wissel de drives per dag om, zodat ik (als mn cam gejat wordt) ik niet alle foto's kwijt ben.

Maarre, dus maar niet door de scan (laten) halen dus. Ik neem ze wel los mee en geef ze aan de douanier ter plekke :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Effe gezocht op google en kwam dit tegen :

http://store.yahoo.com/pdamart/1gbmicmedtra.html

Ik weet dat je al een MD hebt, maar er zijn dus wel behuizingen die beschermen tegen x-ray.

Misschien dat je deze ergens kan bestellen.
X-Rays And Digital Cameras

Can a digital camera with a memory card be passed through metal detector equipment at an airport or should it be hand-carried to the security attendant?

The security check at U.S. airports won't affect either traditional silver-halide film or digital data. According to Mike Wong and David Guidry at SanDisk, putting your digital camera through the inspection equipment won't damage your stored images. With packed film and equipment, this is a different story as new high-intensity equipment sometimes used to scan suitcases can fog high-speed film, but still should have no effect on digital data. In foreign locations, this is a real issue. Some places won't let you have anything hand-inspected and their machines may fog film. A few metal detectors used in hand inspection in some countries have been known to generate enough of a magnetic field to damage digital data. Enough to harm a digital camera image? I don't know—this is a highly variable thing that's difficult to pin down. There's no easy answer to some foreign travel concerns.
Op meerdere site's lees ik voornamelijk dat de X-ray geen enkel probleem is. Beter kan je de metaaldetectoren uit de weg gaan met je MD. De metaaldetectoren werken met een magnetisch veld, waar je MD waarschijnlijk niet al te vrolijk van wordt.
Going through Airport Security
When going to a gate in an airport, you pass through a security checkpoint. Your carry-on bags go through an x-ray machine, and you walk through a metal detector. Meanwhile, your checked bags are going through a separate and more powerful detector. Lets look at each of these devices:

If you are carrying a notebook computer or digital camera they shouldn't be harmed by the x-ray machine. However, if you want to be sure, you can request a manual inspection. If you do so, you may be asked to turn them on to prove they work, so be sure you have charged batteries in them. Apple Computer reports that The American Society for Testing and Materials (ASTM) concluded that memory devices, including audio and video tapes and floppy disks, could take 1000 million passes through the machine before any damage would be evident.
If you are carrying magnetic media such as Clik! discs, don't carry them through the metal detector. These machines have magnetic fields that may harm them. Put them through the x-ray machine or ask for a hand inspection.
Don't put anything valuable in checked baggage. Not only do some airline staff steal, especially from soft-sided luggage they can "frisk" (I'm not sure why this isn't a bigger issue with airline management), but they are now using x-ray machines to locate explosives that are powerful enough to fry eggs. You're personally a lot safer as a result, but film can be affected, especially film with a high ISO. There is no evidence that magnetic media or flash cards are affected in any way.
It's hard to find definitive information on the effects of security devices on computers, media, and cameras. However, the Ottawa International Airport Authority makes this statement "Computer disks and other electronic equipment will not be damaged by the airport's x-ray system. The walkthrough system is magnetic and may affect stored electronic data. When in doubt, you still have the option of requesting a manual search on these items."
Zo, wat is dat google toch een mooie zoekpagina. ;)

[ Voor 122% gewijzigd door Luppie op 02-06-2003 11:19 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook een paar flappen lood van een dakdekker kunnen lenen....

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Oscar the Grouch schreef op 02 juni 2003 @ 09:58:
Is er iemand die mij uitsluitsel kan geven over de eventuele gevaren van een IBM Microdrive en de bekende security scans op vliegvelden?

Ik ga namelijk volgende maand naar Thailand, en heb dan 2 MicroDrives bij me die ik graag weer heel en vol met foto's mee naar huis zou willen nemen.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat er met solidstate-kaartjes geen problemen zijn, maar met MDs weet ik het niet zeker, vooral niet in landen buiten Europa zeg maar :)
Ik ga ook over een maand naar thailand.. ik moet het doen met 2* 128 Mb cf :'( :'(

kun je mij niet een van die 2 microdrives sturen :P

P.S. mag je je cam niet om je nek hangen als je door de douane loopt ??? dan was ik eigenlijk van plan... met 1 cf erin en een in het reserve vakje!

ow... laten we elkaar eens tegen komen in thai :P ik ga nu echt iedere nederlander vragen of hij een tweaker is :P

ik van van 6-7 tot 4-8

[ Voor 19% gewijzigd door xychix op 02-06-2003 11:30 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

offtopic:
Voor alle thailand gangers : Koop geen DVD's in thailand, hoe goedkoop ze ook zijn. Dit zijn nl. allemaal dvd rips, divx, en/of screeners, die omgezet zijn naar DVD. Hele slechte beeldkwaliteit zonder 5.1 of dts.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Cobra_Lup schreef op 02 June 2003 @ 11:38:
offtopic:
Voor alle thailand gangers : Koop geen DVD's in thailand, hoe goedkoop ze ook zijn. Dit zijn nl. allemaal dvd rips, divx, en/of screeners, die omgezet zijn naar DVD. Hele slechte beeldkwaliteit zonder 5.1 of dts.
offtopic:
kan ik de wel echt zo goedkoop een maatpak halen ?
en ik ga nog even kijken of de sony picturebook daar wel te krijgen is..... (neem wel stikkers mee etc om het ding "gebruikt" te laten zijn

[ Voor 7% gewijzigd door xychix op 02-06-2003 11:42 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

offtopic:
De maatpakken zijn daar echt super, ik heb er 3 mee genomen. Je moet natuurlijk wel afdingen. Je kan trouwens gewoon plaatjes uit Nederland mee nemen en ze maken het zo voor je na. Sommige ateliers komen gewoon in je hotel om het tussentijds te laten passen.

Ik heb voor mijn pakken ong. € 70,- /stuk betaald, nagemaakt van een Boss pak.

[ Voor 14% gewijzigd door Luppie op 02-06-2003 13:31 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:22

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

offtopic:
hey! ik ben er ook in juli :P hehe. met klm deze keer, vorige keer china airlines. neem laptop mee, maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
Cobra_Lup schreef op 02 juni 2003 @ 11:57:
offtopic:
De maatpakken zijn daar echt super, ik heb er 3 mee genomen. Je moet natuurlijk wel afdingen. Je kan trouwens gewoon plaatjes uit Nederland mee nemen en ze maken het zo voor je na. Sommige ateliers komen gewoon in je hotel om het tussentijds te laten passen.
offtopic:
wat kost dat ongeveer? meot ik ook nog eens voor kijken

[ Voor 60% gewijzigd door sh4d0wman op 02-06-2003 13:22 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

HEREN, er zijn veel thailand vragen
Vakantie naar Thailand, do's en dont's
ik heb een topic aan gemaakt, laten we dit topic verder schoon houden van offtopic gezwets.
offtopic:
Ik hoop dat jullie het met mij eens zijn en dat daar de discussie verder kan groeien.

Oscar the Grouch: sorry voor het ongemak en ik hoop je ook in het zojuist geopende topic terug te zien ;)!

zijn die Microdrives niet net zo sterk als hardeschijven eigenlijk ?? en staan daar die waarschuwingen ook bij ??

[ Voor 17% gewijzigd door xychix op 02-06-2003 13:42 ]

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topicstarter
Dit topic gaat redelijk off-topic inmiddels :)
Overigens over die verpakkingen met lood: die heb ik al zien liggen bij Zwerfkei in Woerden, maar alleen nog niet gekocht. Denk dat ik dat toch maar ga doen :)

enne xychix: het zou maar zo eens kunnen dat we elkaar ergens tegen komen, al zit ik ook nog een periode in Laos. :) Verder off-topic doen we wel ff in SG

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

On-topic dan maar:
Oscar the Grouch schreef op 02 June 2003 @ 14:03:
Overigens over die verpakkingen met lood: die heb ik al zien liggen bij Zwerfkei in Woerden, maar alleen nog niet gekocht. Denk dat ik dat toch maar ga doen :)
Duur en volstrekt nutteloos. Als ze het spul manueel willen inspecteren heb je 'm niet nodig, als ze moeilijk doen vinden ze het echt niet goed dat jij een "black box" door de detector stuurt. Het enige waarvoor het helpt is straling op grote hoogte (vliegtuig, bergen) maar dat lijkt me geen issue als je geen 3200 iso film oid bij je draagt.

Als je je zoveel zorgen maakt om je foto's, besteed je geld dan voor vertrek aan het branden van 1 of 2 CD'tjes in een internetcafe. Dan ben je nog een stuk safer imho.

Zoef

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topicstarter
Zpottr schreef op 02 June 2003 @ 21:59:
On-topic dan maar:
Als je je zoveel zorgen maakt om je foto's, besteed je geld dan voor vertrek aan het branden van 1 of 2 CD'tjes in een internetcafe. Dan ben je nog een stuk safer imho.
Tuurluk, als er een inet-cafe is te vinden met een CD-brander, dan zal ik daar ook zeker wel gebruik van gaan maken. :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Oscar the Grouch schreef op 02 June 2003 @ 22:54:
[...]

Tuurluk, als er een inet-cafe is te vinden met een CD-brander, dan zal ik daar ook zeker wel gebruik van gaan maken. :)
Ik neem daarom dus een laptopje mee op vakantie. Voor 85 EUR een P133 gekocht, 32Mb, 6Gb hdd.

Voor 25 eur een ouwe 2x writer gekocht, en een parallele behuizing had ik nog liggen.

Perfect, ik vertrouw een cdtje toch iets meer dan een hdd (wat betreft magnetisme/schokgevoeligheid)

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topicstarter
Mjah, das idd niet duur voor een lappie. En hij is snel en mooi zat. Goeie deal :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 13:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

haal gewoon zo'n loden zak die je ook gebruikt voor je gewone foto rolletjes!

Die zak houdt gewoon lekker alle straling tegen! :)

Heb ik ook gedaan met mijn reis naar Chili toe, gewoon in zo'n zak en beschermt :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1