ieplore altijd 100% cpu load op win2k

Pagina: 1
Acties:

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nadat mijn eeste topic (wellicht terecht) was gesloten in stuffis generalis, doe ik het nog een keer over. Ik heb deze keer mijn huiswerk gedaan:

- Gezocht en veel topics gevonden doch geen 1 met een oplossing voor mijn probleem.

Het probleem is dus als volgt: Als ik iexplorer 5 draai, pakt hij meteen 99-100% cpu en blijft dit ook doen. Met name op pagina’s waar veel plaatjes op staan. (process: iexplore.exe) (tweakers frontpage geeft 100% maar topiclist weer niet: geen plaatjes)

Bekeken oplossing:

spyware? heb adaware gedraaid en vond idd wat spyware maar deze heb ik gecleaned waarna het probleem niet verholpen was.

Virus: heb geupdate mcaffee gedraaid en vond idd ook 2 verdachte filtjes die ik gedelete heb.

Tijdelijke internet bestanden: leeggegooid.

Ik herinner me dat ik laatst zo’n installer voor mijn neus kreeg (meerdere keren) maar dat ik die niet geinstalled heb. (echter zou het kunnen dat er toch per ongeluk op gedrukt heb) Maar valt zo’n ding onder een virus of spyware? Zo niet: hoe krijg ik die dan weg?

Verdere spec: Win2k en zie sig.

Wat ik me ook afvraag is hoe degene die in het verleden met dit probleem kampte het opgelost hebben. Ik zag een stuk of 6 topics zonder een gerichte oplossing! ja 1: “Gooi je downloaden files weg” maar die begreep ik niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik kan zo niet eens normaal netten. De meeste dingen kan ik ook prima zelf oplossen maar dit grapje niet.

EDIT: damn zit schrijffout in topictitel...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Windows Update draaien? Eventueel meteen upgraden naar nieuwere versie van IE.
Plugins weggooien: Tools -> Internet Options -> Settings -> View objects, daar alles weggooien.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Wat ik me ook afvraag is hoe degene die in het verleden met dit probleem kampte het opgelost hebben. Ik zag een stuk of 6 topics zonder een gerichte oplossing! ja 1: �Gooi je downloaden files weg� maar die begreep ik niet.
In je IE kan je in de opties kiezen voor "delete all offline content", dat bedoelen ze daarmee.
Het probleem kan aan een hele reeks van oorzaken liggen, vooral aangezien je besmet was met een aantal virussen. Zonder de naam van die virussen kan ik moeilijk oordelen natuurlijk, maar de oplossing kan erin bestaan door je systeem daarvan te herstellen (wat je nu hebt gedaan) tot het compleet formatteren...

• Dinictus208
  • Niet online
Thks, so far.

Ik zit helaas op mijn werk maar ga vanvond weer aan de slag. Een herinstall is altijd mogelijk idd maar eerst moet ik natuurlijk nopg een gevecht leveren.

Is het mogelijk de hele iexplore module te herinstalleren? of zit deze te ver geintergreerd in windows?

Ik weet dat ik vroeger wel een een herinstall gedaan heb omdat ik iet meer in mijn internet options kon, maar dat dat na de herinstall ook nog niet kon!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

zoek eens met start zoeken, zoeken
naar iexplore.exe
als het bestand op vreemde plekken voorkomt,
dan kun je gehacked zijn.
kijk eens in opstarten en regedit hkeylocalmachine,software,microsoft,windows,run
wat er allemaal wordt gestart.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
De-instaleer iexplorer bij configuratie scherm -> software en installeer hem weer dan zijn in iedergeval bugged files verdwenen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

De Tweakers.net frontpage bevat JavaScript, wellicht dat hij daarop op zijn bek gaat?

Test het anders eens of het ligt aan plaatjes, scripting of dergelijke. Eventueel zou je MSIE kunnen herinstalleren.

Als je een HTML pagina aanmaakt met daarin:
HTML:
1
2
3
<HTML><HEAD></HEAD><BODY>
 [img]"http://frontpage.fok.nl/i/babe.jpg">
</BODY></HTML[/img]

dan gebruikt hij al 100% CPU ?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 11:16 ]

• Dinictus208
  • Niet online
ja, wat ik idd constateer is dat het alleen gebeurt bij pagina's waarop plaatjes staan:

Dus de frontpage hier wel, de topiclisting niet maar topics opzich weer wel (icoontjes etc)

Bedankt voor de tips, ik kan iig een hoop checken. Ik zal laten weten als ik de oplossing heb gevonden (hoop echt dat ik het vind)

• Dinictus208
  • Niet online
Nou :|

Ik heb de volgende dingen nu gedaan:

update virus scan: okay
adaware: wel spyware maar nu gedelete.

Opgestart in vga modus om te kijken of het iets te maken had met mijn drivers van mijn grafische kaart: Geen verbetering.

Al mijn coockies verwijderd, geen vetbetering.
Nogmaals tijdelijke internet bestanden weggegooid: geen verbetering

Met TCPview gekeken of er gekke connecties gemaakt worden: nee.

Java jit compiler uitgeschakeld en opnieuw opgestart: geen verbetering.

Dinictus weet het niet meer.

Wat ik nu eigelijk zie: zodra ik mijn muis beweeg dan knalt mijn cpu gebruik in explorer naar 100!? oh, maar als ik met de pijl naar beneden scroll doet hij dat ook.

Wat ik ook zag is dat je niet zomaar iexplorer als module kan de-installen. Ik wilde upgraden naar 5.5 maar zelf die upgrade kan ik nergens vinden. Ik zie alleen sprvice packs...

Is er niemand die me een beetje kan helpen?

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Als iemand een oplossing weet, zou ik hem ook graag willen weten. Want bij mij schiet de load wel niet naar 100% bij het scrollen, maar de 50%-75% kan ik toch wel halen. En dat is niet fijn, wanneer je TV kijkt en dat ding al ziek veel verbruikt...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 10:28
Kan het niet aan iets simpels liggen zoals bvb het vergeten te installeren van de via 4in1 drivers of zo?

• Dinictus208
  • Niet online
Ik denk het niet aangezien alles eest normaal draaide. Ik heb nu sp3 er overheen gegooid maar het probleem is niet verholpen.

Damn wat is dit vaag zeg.

Weet iemand overigens of je iexplorer 5.5 gewoon kunt gratis kunt downloaden?
Ik kan hem nergens vinden. Zoals ik al zei, alleen service packs....

[ Voor 33% gewijzigd door Dinictus208 op 02-06-2003 21:23 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:47
wild guess:
Welk programma opent standaard je JPG's?
Is dat echt noodzakelijk? Zo nee: regel dan dat JPG's standaard door je IE geopend worden.
Probleem opgelost?

• Dinictus208
  • Niet online
Helaas probleem niet opgelost zetje01. Thks for the tip.

Ik weet hte echt niet meer gewoon. Net nog even een geupdate ad aware gedraaid en weer %^& spyware gevonden, alles gedelete maar nog steeds knalt mijn cpu naar 100 % zodra ik ga scrollen..

:( :(

Ter info: met netscape heb ik dit probleem dus niet!!!! Ga wel met netscape werken dan..... Heb ff geen zin een complete reinstall.

[ Voor 23% gewijzigd door Dinictus208 op 02-06-2003 22:26 ]

• Dr. Boktor
InterCC schreef op 02 June 2003 @ 20:32:
Kan het niet aan iets simpels liggen zoals bvb het vergeten te installeren van de via 4in1 drivers of zo?
zetje01 schreef op 02 June 2003 @ 21:30:
wild guess:
Welk programma opent standaard je JPG's?
Is dat echt noodzakelijk? Zo nee: regel dan dat JPG's standaard door je IE geopend worden.
Probleem opgelost?
Ik heb er zowel op mijn laptop als op mijn workstation last van en draai op beiden XP. Volgens mij heb ik dus niet veel met de via 4in1 drivers te maken (sowieso op mijn laptop niet). En JPG's worden op beide computers met verschillende programma's geopend, maar dat kan er ook niets mee te maken hebben lijkt mij.

In mijn geval komt het probleem alleen naar voren als ik scroll met mijn TV aan (tv-kaart). Die begint dan te haperen. Maar wanneer ik eens scroll, terwijl ik er niets bijzonders naast draai, schiet hij toch best hard naar de 75% (laptop nog iets hoger). Ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben en of het dus normaal is. Mijn workstation heeft een AMD 1,1 Ghz.

Verwijderd

Kijk eens of je met TweakXP het een en ander kunt optimaliseren/oplossen...

• Dr. Boktor
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 02:46:
Kijk eens of je met TweakXP het een en ander kunt optimaliseren/oplossen...
Zoals ik al verwachtte, dat is het niet. Ik klooi altijd direct met dat progsel, dus dan had ik die optie toen al wel tegen moeten komen.

• Dr. Boktor
Smooth scrolling uitzetten in IE maakt behoorlijk wat uit, maar nog steeds kom ik rond de 40% bij het scrollen.

• Dinictus208
  • Niet online
In mijn geval is het dus zo dat ineens de load zo groot werd. Ik ga er niet avnuit dat er dan wat is veranderd in mijn internet instellingen dus daar hoef ik niet naar te kijken denk ik.

Ik weet het gewoon niet en ik skip naar Netscape 7 totdat ik zin heb om een complete re-install te doen. pffffff/

Verwijderd

Sinds mijn installatie van IE6 heb ik hetzelfde probleem, en hetzelfde geprobeerd (op alle mogelijke manieren dingen opgeruimd, alles doorgetweaked, updates, defrags etc), maar niets hielp...

Volgens mij zit er ergens een dikke leak in IE6, ik zou daarom oook graag gewoon weer met 5 werken. Is die nog ergens, al dan niet via microsoft, te installeren??

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:17
Dinictus: Probeer eens met search and destroy en andere spyware removers de spyware te verwijderen: Url: http://security.kolla.de/
Deze verwijdert imho meer dan Adaware, update vooral ook naar IE 6.0 SP1 en draai alle windows updates.

Verwijderd

Heb op dit moment alle updates van IE gehad, en alle spyware gecleaned, maar nog altijd is explorer raar traag onder het typen en scrollen (sites en plaatjes etc laden wel gewoon snel)...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 11:17
Maar jij bent niet de TS

Verwijderd

Er is spyware die een opmaak model (extensie: css)in je browser plaatst waardoor het typen en scrollen vertraagd wordt.

Kijk eens onder in IE onder extra>internet opties - tabblad algemeen - button toegankelijkheid
Er staat standaard geen vinkje voor "dokumenten met mijn opmaakmodel maken" en is er geen opmaakmodel vermeld.
Is dit bij jouw wel aangevinkt, haal het vinkje weg.
zoek op je schijf naar dit genoemde XXXX.css bestand en verwijder het.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 22:07 ]

Verwijderd

Opmaakmodel stond inderdaad aangevinkt, en is nu uit. Alle css'en verwijdert..

En nog steeds lomp veel cpu-load bij scrollen... Is er echt nergens een plek te vinden vanaf waar ik IE5 weer terug kan installeren (zonder mijn hele windowspartitie te formatteren en opnieuw vanaf cd te doen)?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In dit mapje heb je al alles verwijderd: [url=%SystemRoot%\Downloaded%20Program%20Files]C:\Windows\Downloaded Program Files[/url]? (verwijder http:// voor de overige info als je op de link klikt..)

Als je toch W2K draait of WXP, roep dan taakbeheer op, ga naar processen, en selecteer iexplorer.exe. Rechtermuisknop erop, prioriteit instellen, en geef het een lagere prioriteit dan normaal. Of, geef het proces wat je voorrang wil geven op Iexplorer een hogere prioriteit. Zet het wel niet hoger dan "hoog" anders krijg je letterlijk problemen.

Suc6!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1