[IE 5.5] - Invullen van webformulier gaat langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier IE5.5 SP2 draaiend op win95, p1 200mmx, 64mb ram.

Applicaties lopen gewoon prima. Maar als ik een formulier in m'n browser moet invullen, gaat m'n pc helemaal flippen. Het invullen van een form gaat echt heel erg traag en dan bedoel ik ook echt T-R-A-A-G. Het duurt zeker 30 seconden voordat ik m'n naam heb ingetikt bij het inlog formulier bij hotmail. Bovendien kan ik dan ook nauwelijks meer switchen tussen verschillende IE vensters.

Ik heb op microsoft.com iets gelezen over pstores.exe.

251787 - Delayed Response When Editing Internet Explorer Forms and Outlook Express May Take a Long Time to Start

De oplossing die hier werd gegeven, bood echter geen uitkomst. Een herinstallatie heb ik nog niet gedaan.

Wie heeft hier misschien een oplossing voor (behalve dan de herinstallatie, dit wil ik pas als laatste redmiddel proberen)

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 02-06-2003 10:01 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je het al een tijd, of is het sinds kort?
Wat heb je eventueel in de tussentijd veranderd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Noork
  • Niet online
Dit probleem heb ik al een paar weken. Ik begin me er nu echt serieus aan te irriteren. Ik heb niet veel veranderd in de tussentijd. Ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat ik allemaal heb veranderd.

• Noork
  • Niet online
Nog even wat extra informatie voor het geval jullie dit op spyware of virussen gooien.

Ik heb spybot en ad-aware afgelopen week gedraaid. Er waren wel wat dingen gevonden en alles is er nu weer afgeflikkert.

Ook heb ik F-Prot antivirus gedraaid, bovendien heb ik de realtime protector van F-Prot draaien.

Verwijderd

Probeer dan zeker eens
1) alle cookies te verwijderen (in de opties van je IE)
2) History volledig leeg te maken + delete all offline content.
3) te scannen naar spyware via programma's zoals Adaware van Lavasoft (gratis)

IE is nogal gevoelig voor het installeren van ongevraagde programma's, zoals Gator. Zelfs als je bij een popup het installeren afwijst via de gewone "no" knop, installeert het toch .... |:( (Best sluit X - teken bovenaan telkens gebruiken).

Na het scannen en verwijderen van spyware, probeer het dan nog eens opnieuw. Kijk na hoeveel CPU/memory IE in beslag neemt. Als het dan nog niet helpt ... reïnstall, en vraag je ook eens af of je niet zou proberen met een andere browser (Mozilla, Opera, ...)
Maar dat is slechts een tip.
edit:

Aarch, je was iets te snel blijkbaar. Kijk zeker eens na hoeveel CPU en geheugen je IE vreet... Heb je het bij alle sites, ook sites zonder veel grafische dingen, bijvoorbeeld Google?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 10:11 ]

• Noork
  • Niet online
1) Cookies verwijder ik dagelijks door window washer te draaien.
2) Zie 1
3) Zie vorige post (spybot, ad-aware (laatste versies)

Opera en Netscape werken wel redelijk. Maar toch wil ik IE blijven gebruiken. Hierop wil ik niet verder in discussie. Bovendien irriteer ik me mateloos aan het slecht laden van pagina's in Opera. Eerst moet de hele pagina binnen zijn voordat hij iets op het scherm laat zien. (Weet niet of dat standaard zo is, maar bij mij wel). De meest recente versies van Netscape zijn te zwaar voor mijn pc. De iets oudere zijn te gaar met css e.d. Herinstallatie wil ik pas later doen omdat ik IE 5.5 dan weer ergens vandaan moet halen.

Oke, weer even ontopic.

Dit probleem heb ik vooral bij hotmail. ookwel bij andere pagina's, maar dan in iets mindere mate. Ik kan helaas niks testen omdat ik op mijn werk zit. Is er een programma voor win95 waarmee ik mijn cpuload kan meten?

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 02-06-2003 10:18 ]

Verwijderd

Is je systeem volledig Windows-ge-update ... er bestaat zo een speciale .NET update dacht ik, en aangezien hotmail nu een .Net-login gebruikt ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 10:19 ]

• Noork
  • Niet online
Mijn systeem is niet echt volledig geupdated. Ik heb wel alle fixes voor win95 en de servicepack voor versie 95a. Laatste winsock erop. Laatste beschikbare versie IE 5.5 SP2. Maar heb nog nooit gehoord van een .NET update. Waar kan ik dat downloaden/installeren. En is dit dan nog beschikbaar voor win95?

Maar waarom kan ik dan wel snel inloggen met opera en netscape? Lijkt mij niet dat daar .NET support ingebakken zit. Ik zie niet in wat .net support hiermee te maken heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 02-06-2003 10:27 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dacht dat W95 niet meer ondersteund word, dacht dat alles nu minimaal 98 eist...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Geen id of het nog beschikbaar is voor Win95, maar bij mijn 2000 updates staat ie er nog tussen:
Microsoft .NET Framework versie 1.1
Downloadgrootte: 23,1 MB, 16 minuten
Microsoft .NET Framework is een functie van Windows. Toepassingen die zijn ontwikkeld met deze functie, zijn betrouwbaarder en veiliger. U hoeft .NET Framework alleen te installeren als dit is vereist voor de software die u gebruikt. Nadat u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u wellicht de computer opnieuw opstarten.
Tracht in ieder geval je systeem volledig te updaten.

• Noork
  • Niet online
-------------------------------------------------------------------------
System Requirements
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP

Microsoft Windows NT 4.0 requires Service Pack 6a.
--------------------------------------------------------------------------

dat wordt dus een update naar win98. Daar had ik dus totaal geen zin in.

• Noork
  • Niet online
Ik heb nog geprobeerd om Microsoft .NET Framework versie te installeren. Maar deze kan dus niet op mijn systeem geintalleerd worden. Ik heb nog steeds mijn twijfels over het nut van deze "upgrade".

Ik heb toch maar besloten om win98 met 98lite te installeren. Dit ga ik komend weekend maar doen, mits het niet al te zonnig wordt.
Pagina: 1