Toon posts:

Audio recording

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 600Mhz met 256 MB ram.
2x 18G U2W hdd.
een huis tuin keuken geluidskaart, hiermee kan ik prima midi muziek maken.

Nu wil ik ook Multi Track Audio gaan opnemen, welke soundcard kan ik hier het beste voor gebruiken.
Is een soundblaster Audigy 2 iets of moet ik een Terratrec gaan nemen.

Wie kan mijn ff helpen met wat voor en nadelen van diverse soundcard t.o.v.Multi Track Audio Recording.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ik ben bang dat je straks naar de search wordt verwezen, maar toch nog even dit.

Veel PCI-kaarten hebben in meer of mindere mate last van storing van de PC. Dit is met een goede USB-geluidskaart te ondervangen, en die kan je zelf bouwen. Ik meen dat er in de Elektuur die deze maand in de winkels ligt een schakeling staat van een (naar zij zeggen goede) USB-geluidskaart. Ik heb er zelf geen ervaringen mee.

Edit:
Ben je al bij jezelf nagegaan waarom je huidige kaart niet (meer) voldoet?

[ Voor 12% gewijzigd door rollebol op 02-06-2003 09:09 . Reden: vraag waarom ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou met mijn huidige geluids kaart kan ik dus niet aan Multitrackt Audio recording doen ( Harddisk recording) i.c.m. Cubase of Logic...dit vreet teveel CPU sources. en dan nog brakke en onderbreking in mijn audio.

vandaar dat ik een Prof. geluidskaart zoek die waarmee ik wel Harddisk recording kan doen..

Er zijn ook oplossingen zoals een standalone Harddisk recorder maar dat kost mij te duur.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Oké, het zou zeer wel kunnen dat de USB-oplossing nog meer CPU-tijd vreet dan die PCI-kaarten. Ik kan je dan helaas niet verder helpen.

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

M-audio ( www.m-audio.com dacht ik) heeft professionele geluidskaarten voor dit soort dingen. En dit merk komt regelmatig voorbij bij dit doort vragen. Neem eens een kijkje op die site zou ik zeggen :)

ActueleWind

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
Je zal echt even moeten zoeken op internet! Terratec heeft hele goede geluidskaarten die aan jouw eisen voldoen als het goed is. Maar kijk ook even binnen de GoT topics, daar is het eea zeker wel te vinden.

Succes ermee

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vind het wel vreemd dat je cpu-belasting zo hoog wordt, op mijn Athlon 700MHz kon ik met drie hele cheape geluidskaarten gewoon 6 sporen tegelijk opnemen, no problemo.

Met mijn huidige RME-digi9652 en AMD 2500+ gaat het wel een stukkie lekkerder natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat kan ook met mijn PC. alleen als ik aan MultiTrack Audio recording i.c.m. Logic Audio of Cubase ga gebruiken dan word mijn CPU Usage bijna 100%.

Dus het opnemen is geen probleem alleen als ik multi track ga afspelen via mijn geluidskaart.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ook wazig, ik kon met die oude bak 24+ kanalen met heel veel fx en eq's gewoon afspelen, cpu belasting ging wel over de 60-70 heen, maar hij deed het prima. Ik gebruik wel Nuendo, misschien gaat die beter om met zijn resources?

edit: ik lieg, met die onboard ac97 werkte ik nog met nummers van zo'n 16 sporen, desalniettemin ging dat prima. Nu met die RME (topkaart, maar wel duur) gaat het beter, omdat die het meeste werk voor zijn rekening neemt. (de cpu doet wel de meeste VST-fx en eq's, dus een snelle pc met veel mem kan nooit kwaad)

[ Voor 42% gewijzigd door TheLemon op 02-06-2003 11:47 ]

Pagina: 1