Ik zit met een heel erg vreemd probleem, ik draai nu al een hele tijd Norton Internet Security. Eerst 2002 en nu 2003, deze draait ook een hele tijd prima. Maar nu (na enkele maanden) begint er een vreemd probleem te ontstaan. Norton start niet meer op als ik mijn computer opstart en ben dus niet meer beveiligd tegen hacker. Antivirus en andere Norton dingen doen het nog wel. Als ik iets aan de opties van Norton Internet Security wil veranderen dan geeft hij aan dat ik geen Admin rechten heb, terwijl ik toch als Administrator ingelogd ben op mijn computer. Na eerst weer uitgelogd te hebben en opnieuw ingelogd te hebben blijft het probleem bestaan. Ook na enkele keren opnieuw gestart hebben blijft het bestaan. Waar kan dit aan liggen. Ik kan Norton ook niet verwijderen en weer opnieuw installeeren omdat ik dan weer die melding krijg dat ik geen rechten heb.
Verwijderd
De enige manier waarop je dit kan 'oplossen' is een uninstall.
Je moet naar services gaan, en daar (zo goed als) alle Norton/Symantec services op handmatig zetten en dan rebooten.
Dan kun je hem uninstallen, werkt 100% gegarandeerd.
Je moet naar services gaan, en daar (zo goed als) alle Norton/Symantec services op handmatig zetten en dan rebooten.
Verwijderd
Administrator rechten, Win 2k of WinXP ?
Log je met het Admin account in of een account met admin rechten ?
Deze hebben namelijk verschillende rechten...
Krijg je nog foutmeldingen ?
Staat er iets in de eventlog ?
Heb je al gezocht bij Norton (of contact met ze opgenomen) ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 08:36 ]
Bedankt dat kan ik eens gaan proberen, maar is er niet een minder drastise manier?Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 08:34:
De enige manier waarop je dit kan 'oplossen' is een uninstall.
Ik heb één gebruiker (Administrator) op deze computer.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 08:35:
Administrator rechten, Win 2k of WinXP ?
Heb nog niet contact gezocht met Norton opgenomen, maar als dit een bug is zal ik ze zeker inlichten. Maar ik wil zo graag weten wat er nu ergens mis gaat. Kan het zomaar dat er in Norton de Administrator niet meer bij de instellingen kan? Dan is het dus ook mogelijk dat anderen (of programma's) die instellingen kunnen veranderen....
Verwijderd
In de tijd dat ik nog iets van Norton aanraakte...Gerwin schreef op 02 juni 2003 @ 08:56:
[...]
Bedankt dat kan ik eens gaan proberen, maar is er niet een minder drastise manier?
[...]
Ik heb één gebruiker (Administrator) op deze computer.
Heb nog niet contact gezocht met Norton opgenomen, maar als dit een bug is zal ik ze zeker inlichten. Maar ik wil zo graag weten wat er nu ergens mis gaat. Kan het zomaar dat er in Norton de Administrator niet meer bij de instellingen kan? Dan is het dus ook mogelijk dat anderen (of programma's) die instellingen kunnen veranderen....
Bij mij gebeurd, bij m'n pa gebeurd, bij de buren gebeurd...
Als je gaat rondkijken op de securityfora zie je het ook wel redelijk vaak voorbijkomen.
Maar hier weet je tenminste waar je aan toe bent, bij de ook populaire rules corruption denk je dat je veilig bent, terwijl het ding dus niks meer doet..
In de basis is het best een aardige firewall, maar de bugs verpesten het flink, als je de software niet compleet legaal hebt raad ik je aan toch iets anders te zoeken.
En nee, er is geen andere manier dan een uninstall, jammergenoeg.
Verwijderd
Ik weet wel dat als je regclean gebruikt , het ook mis gaat.
dan kan je je N.i.s ook opnieuw instaleren.
dan kan je je N.i.s ook opnieuw instaleren.
Het geheel start wel nogmaal op als ik in de Services Norton Internet op handmatig zet.
Is dit zo ook goed, of is het aan te raden de boel helemaal opnieuw te installeren?
Kan dit probleem bij het opnieuw installeren niet gewoon weer gebeuren?
Wat veroorzaakt het probleem???
Is dit zo ook goed, of is het aan te raden de boel helemaal opnieuw te installeren?
NIS2003 werkt met een eigen admin account.
Je zult die dus gekoppeld moeten hebben aan je Windows account.
Daar zit in ieder geval het probleem. Verwar de Admin binnen NIS niet met de Windows Admin. VOor zover ik weet worden de meeste problemen veroorzaakt door de Parental Control die er in zit, dus probeer die de volgende keer NIET te installeren.
Daar zit in ieder geval het probleem. Verwar de Admin binnen NIS niet met de Windows Admin. VOor zover ik weet worden de meeste problemen veroorzaakt door de Parental Control die er in zit, dus probeer die de volgende keer NIET te installeren.
Admin binnen Norton? Waar kan ik die instellingen vinden dan?BredeP schreef op 02 June 2003 @ 10:04:
NIS2003 werkt met een eigen admin account.
Verwijderd
Hmm, zijn de services evengoed gestart? Want die files zijn wel nodig wil alles fatsoenlijk werken.Gerwin schreef op 02 juni 2003 @ 10:01:
Het geheel start wel nogmaal op als ik in de Services Norton Internet op handmatig zet.
Het probleem kan na een reinstall weer gewoon terugkomen(believe me, I know).
Heb nog geen zinnig antwoord kunnen vinden wat het veroorzaakt, anders zou er wel iets van een patch voor uitkomen. Want dit is vaak genoeg aan bod geweest op een forum waar ook Symantec medewerkers zitten.
Ik heb nu Norton verwijderd van het systeem en heb hem er weer opnieuw opgezet. Echter het probleem blijft voorkomen. Er is totaal geen pijl meer op te trekken wanneer Norton Antivirus en Norton Firewall nu start, op de achtergrond draait of gewoon opstart. Ik kan ook niet altijd meer bij de opties komen van Norton, hij heeft het dan weer over dat ik niet genoeg rechten heb. 't Kan best zijn dat ik als ik dan weer uitlog en opnieuw inlog of de computer opnieuw opstart dat ik dan wel weer bij de opties kan, soms echter ook niet. Ik zit er niet op te wachten dat ik mijn computer soms wel 3 tot 4 keer op moet starten voordat ik Norton 'goed' aan de praat heb gekregen, hebben meer mensen Norton Draaien? En zijn er echt niet meer mensen met hetzelfde probleem? Hoe hebben die dat opgelost? Hoe los ik dit op? Waar kan het aan liggen?
Verwijderd
Zoals ik eerder al zei, Symantec is zich bewust van het probleem maar heeft gewoon (nog) geen fix ervoor.Gerwin schreef op 07 June 2003 @ 03:06:
Ik heb nu Norton verwijderd van het systeem en heb hem er weer opnieuw opgezet. Echter het probleem blijft voorkomen. Er is totaal geen pijl meer op te trekken wanneer Norton Antivirus en Norton Firewall nu start, op de achtergrond draait of gewoon opstart. Ik kan ook niet altijd meer bij de opties komen van Norton, hij heeft het dan weer over dat ik niet genoeg rechten heb. 't Kan best zijn dat ik als ik dan weer uitlog en opnieuw inlog of de computer opnieuw opstart dat ik dan wel weer bij de opties kan, soms echter ook niet. Ik zit er niet op te wachten dat ik mijn computer soms wel 3 tot 4 keer op moet starten voordat ik Norton 'goed' aan de praat heb gekregen, hebben meer mensen Norton Draaien? En zijn er echt niet meer mensen met hetzelfde probleem? Hoe hebben die dat opgelost? Hoe los ik dit op? Waar kan het aan liggen?
Er mee leven of een ander software pakket installeren is de enige optie.
Ja dat is natuurlijk mooi kl*te mensen schaffen een pakket aan en vervolgens werkt het niet... terug naar de winkel kan je natuurlijk naar een paar maand ook niet. Je krijgt toch service voor een jaar? Hoe heet dat forum waar die symatic mensen zitten dan? Waarom is er nog geen update gekomen zeggen ze dan?
[ Voor 22% gewijzigd door Gerwin op 07-06-2003 11:41 ]
Verwijderd
Op http://dslreports.com/forums/all zit een Software Quality Tester van Symantec, reden voor het niet fixen van deze en andere bugs, zou zijn dat ze de situatie niet hergeproduceerd krijgen bij Symantec zelf...Gerwin schreef op 07 juni 2003 @ 11:40:
Ja dat is natuurlijk mooi kl*te mensen schaffen een pakket aan en vervolgens werkt het niet... terug naar de winkel kan je natuurlijk naar een paar maand ook niet. Je krijgt toch service voor een jaar? Hoe heet dat forum waar die symatic mensen zitten dan? Waarom is er nog geen update gekomen zeggen ze dan?
Je moet bij het subforum Security zijn.
Er zitten ook coders van Symantec op het forum van Overclockers Australië.
Om mezelf voor dingen als deze te behoeden draai ik altijd software twee maanden(niet legaal dus), en als het me dan nog steeds echt bevalt, koop ik het.
Tot nu toe 1 heel product aangeschaft.
Ik heb op dat forum gezocht naar het topic en heb 'm gevonden. Ik wil iedereen die ook Norton draait dan ook graag waarschuwen voor een update van Norton:
misschien is een melding in een FAQ op GOT ook handig?
| Waarschuwing! Norton heeft recentelijk een update vrijgegeven, deze update is een update voor Norton Internet Security en heeft kenmerk v6.0.4, deze update is niet goed. Voor meer informatie verwijs ik onderandere naar deze website. De update zorgt ervoor dat het hele Norton pakket niet meer juist funcioneerd, Symatec - de maker van Norton - heeft het bevestigd, maar heeft er nog geen oplossing voor gevonden, men blijft echter wel het update pakket aanbieden. Je dient dus zelf bij elke Live Update te controleren dat je het vinkje bij deze update weghaald. Mensen die de Update al hebben dienen heel Norton van het systeem af te halen, dit kan door in het Control panel te kiezen voor Wijzigen van Internet Security en daar te kiezen voor "remove all symatec programs" of iets dergelijks. Dan alles opnieuw installeren en dus niet die v6.0.4 update installeren. |
misschien is een melding in een FAQ op GOT ook handig?
Verwijderd
Ik had dezelfde soort problemen na hetvolgende:
- Installeren Driver Updates voor Soundblaster 2, EAX 4.0 Update
- Installeren PowerDVD 5.0
Hierna deed Norton Anti-Virus het niet meer en ik kreeg hem met geen mogelijkheden aan. Ik heb hetgeen ik geinstalleerd heb eraf gehaald, maar toch vond ik het vreemd. Zou dit hetzelfde euvel zijn, ik bedoel 'gelijksoortig'? Hij kwam inderdaad met een recht-melding nadat ik Norton AV weer probeerde aan te zetten.
PowerDVD 4.0 slikt 'ie wel gewoon.
EDIT: Het is kennelijk bijgewerkt bij de Update, want ik kreeg alleen nog maar URL-updates na een versie install van Internet Security. Wel draaide er eerst een automatische update op de achtergrond. Ik ga Power DVD 5.0 wel even proberen zo, niet boeiend programmaatje voor mij, maar alleen even voor de test. Na installatie Warcraft III en Frozen Throne kwam 'ie ook met foutmeldingen en Norton AV was niet aan de praat te krijgen. Nu wel. Kennelijk zijn ze zo slim geweest de Live Update te wijzigen, dus herinstallatie + updaten gaat nu goed.
- Installeren Driver Updates voor Soundblaster 2, EAX 4.0 Update
- Installeren PowerDVD 5.0
Hierna deed Norton Anti-Virus het niet meer en ik kreeg hem met geen mogelijkheden aan. Ik heb hetgeen ik geinstalleerd heb eraf gehaald, maar toch vond ik het vreemd. Zou dit hetzelfde euvel zijn, ik bedoel 'gelijksoortig'? Hij kwam inderdaad met een recht-melding nadat ik Norton AV weer probeerde aan te zetten.
PowerDVD 4.0 slikt 'ie wel gewoon.
EDIT: Het is kennelijk bijgewerkt bij de Update, want ik kreeg alleen nog maar URL-updates na een versie install van Internet Security. Wel draaide er eerst een automatische update op de achtergrond. Ik ga Power DVD 5.0 wel even proberen zo, niet boeiend programmaatje voor mij, maar alleen even voor de test. Na installatie Warcraft III en Frozen Throne kwam 'ie ook met foutmeldingen en Norton AV was niet aan de praat te krijgen. Nu wel. Kennelijk zijn ze zo slim geweest de Live Update te wijzigen, dus herinstallatie + updaten gaat nu goed.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 20:39 ]
Pagina: 1