op zoek naar een nieuwe cooler...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
het probleem is als volgt mijn palomino core 1800 wordt echt te lomp heet, 60 graden windows...., onder een zalman 5100 cu copper @4600 rpm 60x60 fan (max). het is me opgevallen dat de fan die erop draait ook niet meer al te best draait.
ik moet dus op zoek naar een nieuwe cooler. ik wil em luchtgekoelt hebben want ik heb geen WC geld. ik heb nu mijn oog laten vallen op de
glacialtech igloo 2500
http://www.glacialtech.com.tw/pdf/Igloo%202500.pdf
en de coolermaster HAC-V81, X-Dream.
http://www.coolermaster.c...ategory_id=1&product_id=5

ik ben echt op zoek naar een extreem stille cooler die zeer goed koelt.
fan speed regelen kan ik eventueel nog met mn zalman fan mate.
cooler het liefst te gebruiken tot amd 2800 of zo ivm toekomstige upgrades.
wie heeft er een goed idee welke cooler ik kan gebruiken? 1 van de twee hierboven of heeft iemand anders nog goede ervaring met een ander model/merk.
ik ben niet te lui om te zoeken maar ik ben al 3 dagen reviews aan het lezen die elkaar gigantisch tegenspreken en het irriteert me zo langzamerhand. 8)7 baal ook van die 5100cu, ik wil liever niet weer de mist in. de prijs is niet het meest belangrijk maar moet wel enigszins in relatie staan tot de prestaties. :+
misschien weten we samen meer...

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Als ik jou was zou ik die zalman van je maar eens nakijken ipv een nieuwe koeler te kopen :P.

tvw

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
<verkeerde topic> sorry is al erg laat

[ Voor 88% gewijzigd door jbcyber op 02-06-2003 01:26 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

60 graden vind ik niet overdreven heet moet ik zeggen. Maar kijk anders eens naar de Arctic super silent pro. Die gaat officieel tot de 2600+, maar aangezien de Barton-core minder warm wordt trekt ie de 2800+ ook nog wel. Mijn AMD 950Mhz houdt ie op 50 graden (zonder enige airflow verder) en hij komt woensdag op mijn 2500+, maar daar weet ik uiteraard te temp nog niet van. Wel is de fan daarop absoluut onhoorbaar stil (nou ja, als je er met je oor vlakbij komt hoor je hem wel :))

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Na verloop van tijd drogen allerlei materialen op en verstoffen je ventilatoren en koelribben.

Maak eerst je ventilatoren en koelribben stofvrij, smeer de lagers van alle ventilatoren met siliconenspray en ververs de koelpasta op je core.

Controlleer of je wel goede airflow in je bak hebt en hang eventueel boven die Zalman een grotere ventilator, bijv. een 80-120mm...

Imo zou die Zalman een stuk beter moeten presteren dan hij nu doet...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Zie search, zijn al genoeg topics langs gekomen over HSF's voor soortgelijke cpu's :)

[edit]En verwacht je dat nu niemand elkaar gaat tegenspreken? Zovele ervaringen, zoveel tegenspraak ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Abbadon op 02-06-2003 11:15 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.