Toon posts:

ECS K7S5A Pro hangt: "checking nvram.."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens booten, en tijdens de melding "checking nvram.." hangt mijn net nieuwe ECS K7S5A Pro moederbord.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd (zie bijvoorbeeld http://forum.ocworkbench....bb=get_topic&f=4&t=000697, en ook alle andere manieren om de CMOS te resetten genoemd via google / GoT-search), maar het probleem blijft aanhouden.

(de AMIBIOS.ROM-truuc kan ik trouwens niet doen omdat de diskette-drive niet wordt aangesproken tijdens booten)

Misschien dat jullie toch nog iets weten, maar anders gaat hij waarschijnlijk terug naar de winkel.

Op hoop van zegen,
Niels.

O-)

• Gizmor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 23:57
Nvram is het geheugen van je grafische kaart die wordt getest heb ej al een andere grafische kaart geprobeerd.
En anders al het overbodige van je mobo eraf halen zoals hd,cdrom enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nvram is het geheugen van je grafische kaart die wordt getest heb ej al een andere grafische kaart geprobeerd.
Non-Volatile RAM
(N-V ram)

A general term for memory that keeps its contents when power is removed (or augmented with a backup battery).

http://www.cknow.com/ckinfo/acro_n/nvram_1.shtml
http://www.lostcircuits.com/motherboard/ecs_k7s5a/5.shtml
En anders al het overbodige van je mobo eraf halen zoals hd,cdrom enzo.
Al geprobeerd. Verschillende voedingen, geheugen, hd's, videokaarten, alles los gehad, etc.

• Gizmor
Neem aan dat je de processor niet overclocked hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizmor op 02-06-2003 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, 600 mhz Duron @ 600 (is een vanaf de fabriek af ongelockte versie).

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Kan je in de bios komen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet.

Proces is als volgt:

1. Computer aan
2. Melding van type videokaart
3. Begin van normale boot-proces
4. Herkenning processor ("Duron, running at 600 mhz")
5. ..gevolgt door melding "checking nvram.." & freeze

• Gizmor
is waarschijnlijk gewoon en DOA "Dood bij aankomst" vertaald en wel en in de bios komen akn waarschijnlijk niet want het nvram checkt tie eerst voordat tie verder gaat.

BTW je kan ander werkgeheugen proberen ander merk bijvoorbeeld. Kan wel eens helpen als je dat nog niet geprobeerd hebt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Gizmor op 02-06-2003 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
is waarschijnlijk gewoon en DOA "Dood bij aankomst" vertaald en wel en in de bios komen akn waarschijnlijk niet want het nvram checkt tie eerst voordat tie verder gaat.
Ik denk inmiddels ook dat er eigenlijk niets anders valt te concluderen.
BTW je kan ander werkgeheugen proberen ander merk bijvoorbeeld. Kan wel eens helpen als je dat nog niet geprobeerd hebt ;)
->>
Al geprobeerd. Verschillende voedingen, geheugen, hd's, videokaarten, alles los gehad, etc.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 01:14:
[...]

Nee, helaas niet.

Proces is als volgt:

1. Computer aan
2. Melding van type videokaart
3. Begin van normale boot-proces
4. Herkenning processor ("Duron, running at 600 mhz")
5. ..gevolgt door melding "checking nvram.." & freeze
Jammer,
BIOS reset heb je al gedaan,
ook al een keer goboot met alleen cpu, video en mem ?
Al andere videokaart geprobeerd, ander geheugen ?

Edit :
Dom, je laaste reply niet gelezen.... 8)7
Denk dat je idd met een mobo zit wat niet helemaal goed werkt,
ga is naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Weezer-DC op 02-06-2003 01:20 ]

• Gizmor
sorry te vluchtig erover heen gekeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de moeite in ieder geval.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 01:22 ]

• Gizmor
Ik hoop dat je leverancier het snel afhandeld voor je.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Al eens geprobeerd te booten zonder batterij? wil ook nog wel eens helpen bij ECS/PCCHIPS mobos.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 02 June 2003 @ 09:39:
Al eens geprobeerd te booten zonder batterij? wil ook nog wel eens helpen bij ECS/PCCHIPS mobos.
Zojuist geprobeerd -> zelfde. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!

Niet te geloven mensen ; ik had dus feitelijk _alles_ geprobeerd, behalve een andere processor:

Duron 1200 erin -> voila -> loopt als een (non-NS) trein.

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
En wat is t ? MB ondersteunt geen proc uit de vorige eeuw :+
Goed dat je t ff meldt, ik wilde dit bordje net kopen en heb dezelfde cpu liggen :) Ik ga wel opzoek naar een nieuwe.

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Wazig probleem. De K7S5A moet de Duron600 in principe wel ondersteunen. Werkt deze Duron wel in een ander mobo?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
On die cache van je Duron 600 is dood, probeer maar in een ander moederbord, zal hetzelfde gebeuren. Of het zijn idd compatibility issues maar dat geloof ik niet zo snel aangezien hij toch initialiseerd bij het booten en echt duidelijk aangeeft dat het bij het checken van de NVram fout loopt.

Verwijderd

Topicstarter
De Duron 600 heeft het altijd gedaan (@800/850 toen ik hem nog gebruikte op een Asus A7V).

De winkel zegt dat de non-Pro versie nog wel Duron 600 ondersteunt, maar de Pro niet meer.

En verder zou het ook nog de ongelocktheid (fabrieks-af) kunnen zijn.. je weet het niet he.

Verwijderd

Topicstarter
Nu het zaakje (ECS K7S5A Pro + Duron 1200 + 640 mb PC133 + GF4-440 64 DDR 8x + Maxtor D740x 40GB) in elkaar gedraaid en geinstalleerd (Win XP en andere meuk).

Alles verliep eigenlijk perfect naar wens:
-Moederbordlayout zorgt voor een lege en overzichtelijke kast
-Bios werkt lekker makkelijk en snel. Ik heb de voorgaande pc's altijd een ander type bios gehad, maar dit gaat net zo makkelijk, als niet makkelijker.
-Het systeem loopt erg snel ; voor mijn gevoel sneller dan met de Asus A7V (in ieder geval booten en de DOS-procedures).

Issues:
-Het lijkt alsof ik niet anders kan dan bij booten handmatig vanaf de HD-booten moet kiezen, omdat hij anders bij het checken van de cd een fout geeft en niet verder wilt (die staat als 2e boot device, na de HD?!!).

Morgen een XP 2400+ ophalen en erin prikken.. Hopenlijk hoef ik niet te flashen of soortgelijk, want van BIOS-gezeur heb ik inmiddels genoeg gehad.

..kan me eigenlijk moeilijk voorstellen hoe dit systeem met een nog 2 maal zo snelle proc zal lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 02:25 ]

Pagina: 1