Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] Reply/quote/LAST

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
In een aantal andere oudere topics werd gezegd dat hier al waat aan gedaan werd, maar ik zie er nog niks van terug. Voorbeelden:

[rml][ BUG] Reply en LAST[/rml]
[rml][ FEAT/BUG] Reply in lange post (AntonT/ACM)[/rml]

Het is nogal wazig dat je bij reply uberhaupt de EERSTE posts tezien krijgt, terwijl je standaard natuurlijk meestal iets uit de LAATSTE paar posts zult quoten :) Er is nu wel een 'volgende/vorige' optie, maar die helpt je niet echt bij topics van 10+ pagina's..

Dus.. logische optie voor volgende versie lijkt me het automatisch openen van de laatste posts bij reply voor quote, ipv de eerste :)

• Bosmonster
Kweeniet of ik gek ben of jullie iets veranderd hebben.. maar nu doet ie het ineens zo :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

euh, denk dat jij dan toch gek bent :+

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

Korakal

Up up up!

Nou toch niet... ik heb vandeweek ook 2x een topic gehad waar de _laatste_ van een aantal pagina's werd weergegeven. Dit waren beiden topics in Area61. Ik heb later geprobeerd bij hetzelfde topic dit te reproduceren, maar 't is me niet meer gelukt.
Ik weet echt 100% zeker dat de laatste van een aantal pagina's werd weergegeven. Echter stond dan nog steeds de meest recente post onderaan (en niet zoals ultimo handig zou zijn: bovenaan).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ok, ik mis even wat nou de bug en wat niet is...

Als het goed is krijg je de pagina waarop je aan het lezen bent, als je een reply wilt maken. Wat geld voor de post reply en de quote-knop.

Lees je op de laatste pagina, dan krijg je de laatste pagina. Lees je op de tweede pagina, dan de tweede.

Dat ze niet ondersteboven gesorteerd staan is standaard zo en ik meen dat 'Draai volgorde berichten om?' in je preferences dat oploste, maar of dat alleen voor de reacties of ook voor de gewone topicview is weet ik eigenlijk niet.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Is dat zo? In dat geval werkt d'r iets niet goed.

Stel: ik lees op pagina 12 van een topic met 12 pagina's. Ik type mijn bericht in de quickreply en klik op bekijk bericht. Ik krijg m'n preview + de eerste 10 (?) posts van het totale topic te zien, in plaats van de laatste 10 (?). Met als volgorde: oudste post bovenaan (dus net onder het preview venster) en de jongste van de rij onderaan (onhandig: deze staat dus het verste weg).

Die preferences optie is wel heel radicaal: dan wordt misschien wel in je preview ook de volgorde omgedraaid, maar in alle topics ook. Aangezien het mij lijkt dat dat laatste lang niet iedereen zal bevallen maar het eerste wél, denk ik dat het beter is om bij de preview de laatste post het dichtse bij het previewvenster (en dus bovenaan) te zetten.

Wat ik overigens in mijn vorige post bedoelde: vandeweek had ik bij het previewvenster ineens wél de laatste pagina van een meerpagina-topic staan; terwijl dat anders altijd de eerste is.

• Bosmonster
Korakal schreef op 03 juni 2003 @ 15:58:
...
Wat ik overigens in mijn vorige post bedoelde: vandeweek had ik bij het previewvenster ineens wél de laatste pagina van een meerpagina-topic staan; terwijl dat anders altijd de eerste is.
Precies.. ik had dus laatst ergens dat ik bij reply op laatste pagina ineens de eerste te zien kreeg.. dus ik dacht.. hmm lijkt me niet de bedoeling en postte het als bug/feat om de laatste pagina te zien..

Later probeerde ik het nog een keer in ander topic en daar kreeg ik ineens wel de laatste... dus vandaar mijn eerste post..

Ik zal nog eens beetje testen...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

zouden jullie zo vriendelijk zijn met voorbeelden te komen? Daar kunnen we wat meer mee, dus als je het weer tegenkomt. Post het hier zo duidelijk mogelijk. Welk topic, wat je deed om de foute link te krijgen, etc :)

Want "laatst ergens" is niet zo duidelijk :o

• Korakal

Korakal

Up up up!

ACM schreef op 04 June 2003 @ 11:34:
zouden jullie zo vriendelijk zijn met voorbeelden te komen? Daar kunnen we wat meer mee, dus als je het weer tegenkomt. Post het hier zo duidelijk mogelijk. Welk topic, wat je deed om de foute link te krijgen, etc :)

Want "laatst ergens" is niet zo duidelijk :o
Ja snap ik :)
Daarom heb ik toen ik het tegenkwam ook geprobeerd het te reproduceren, door in hetzelfde topic nog een keer te posten, maar het lukte niet meer.
Zodra ik het nog een keer tegenkom zal ik full-info geven :Y)

[edit]
Overigens: hoe verklaar jij het verschil tussen wat jij zegt (replyen op P12 = posts van P12 onder het preview venster) en onze ervaring (replyen op P12 = posts van P1 onder het preview venster).
Wil je daar ook nog voorbeelden van zien?

[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 04-06-2003 11:47 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok ook een ractie,

als ik een quote wil maken kom ik automagisch op de eerste pagina van een draad terecht.
Als ik echter op volledige pagina's kijk en dan wil replieen kom ik wel netjes op de laatste pagina uit. Evenals dat ik een reply doe op last (dus laatste 100 berichten in mijn geval)

heb het nu net getest met http://gathering.tweakers...ert_message/765063/0/last

dus :
quote bij /last -> eerste pagina (bij /7 gaat het dus wel goed)
last (reply) -> laatste pagina
/7 (reply) -> pagina 7

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ah, ik heb wat gevonden:

test met [rml][ Tennis] Roland Garros 2003[/rml]

Mogelijkheid 1: Klik op 'reply' en je krijgt inderdaad de laatste pagina te zien bij de preview. Ook als je daarna nog op 'bekijk bericht' klikt, blijft de laatste pagina zichtbaar.

Mogelijkheid 2: type een quickreply en klik op 'bekijk bericht' (zoals ik het eigenlijk altijd doe) en je klik op 'bekijk bericht'. Je krijgt dan de eerste pagina van het topic in het previewvenster te zien.

• Bosmonster
Ah ik zie hem nu.. als ik op het 'quote' knopje klik krijg ik altijd de eerste pagina, als je direct replied krijg je wel netjes de juiste pagina..

Probleem zit hem dus in het 'quote' knopje bij de icoontjes per post: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif En dan bij /last. Dit geeft ie niet goed door ofzo..

En dat kan wel kloppen, want die gebruik ik altijd als ik direct wil quoten in een reply :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 04-06-2003 14:49 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bosmonster schreef op 04 June 2003 @ 14:46:
Probleem zit hem dus in het 'quote' knopje bij de icoontjes per post: [afbeelding] En dan bij /last. Dit geeft ie niet goed door ofzo..
Ja, dat inderdaad ook nog. Als je pagina bijv vanaf pagina 12 quote dmv quote-bij-post-knopje dan geeft 'ie inderdaad de actuele pagina weer. Doe je datzelfde knopje vanaf een /last pagina, dan gaat het mis (dan geeft ie pagina 1 weer).

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

fixed in 1.9

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.