Kabelmodem vaak eruit met laptop beneden

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Tja, topic titel was beetje te kort voor mijn probleem.

Mijn internet (kabel) komt beneden in de meterkast binnen. Meteen daarnaast staat een PI smoothwall te draaien. De utp gaat naar zolder, naar een utp stekkerdoos. Na de stekkerdoos gaat een kabel naar een switch. Daar worden 3 peecees met internet gevoed. Dat gaat allemaal probleemloos.

Nu heb ik beneden in de kamer ook een utp stekkerdoos zitten. Dus op zolder gaat er van de switch een kabeltje naar de stekkerdoos op zolder en ik kom weer uit beneden in de meterkast (beetje een omweg, maar het zij zo, in ieder geval internet zit op dat kabeltje). Vanaf hier heb ik dit kabeltje doorgelinkt naar de stekkerdoos beneden in de kamer. Nu zit ik op mijn laptop in de kamer en link een kabeltje naar deze stekkerdoos. Alles werkt, internet, lan werkt etc....

Alleen.......

Het gebeurt me regelmatig dat ik beneden op internet zit en dat ineens mijn internet verbinding ermee kapt. Kijk ik in de meterkast, dan zie ik dat de modem knippert oftewel zogenaamd geen verbinding meer heeft. Doe ik het stekkertje van de modem er even uit en weer in, dan is er weer een signaal en de internet verbinding werkt weer perfect! En het is niet eens dat dit om het uur gebeurt, maar best regelmatig, om de dag ofzo.

Het rare is, dat de computers op zolder hier helemaal geen last van hebben. Ik kan dagen spelen, gebruik maken van internet, maar kabelmodem doet z'n dienst.

En als ik beneden zit...eens in de zoveel tijd....doei!! en ik kan niets bedenken waarom dit gebeurt.

Heb wel eens bedacht dat lengte van de kabel een factor zou zijn, maar pingen geeft altijd 100%. Dus de bekabeling zit wel goed denk. Maar vreemde is dus dat de kabelmodem eruit klapt alleen als ik beneden zit. En niet dat het altijd gebeurt als ik beneden zit, maar toch wel regelmatig. Wat zou dit kunnen zijn?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Is dat een Motorola-modem?

Verwijderd

Com21 of EuroDocsis ?
Welk modem/provider?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja ik zal nog even uitleggen waarom ik dat vraag...

Er is gebleken dat bij sommige mensen de modem offline schiet zodra ze inloggen op MSN. Een nuchter denkend mens denkt dan: Yeah right, dat kan nooit aan MSN liggen. Helaas, het is toch echt waar en het wordt veroorzaakt door een bug in de firmware in de modem.

Mocht je dus een Motorola-modem hebben en mocht het opvallen dat hij offline gaat zodra je gaat MSNnen, vraag dan de helpdesk even of ze de firmware kunnen updaten in je modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 02-06-2003 03:37 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou hele goede opmerking....

Het is geen Motorola-modem, maar Future Networks. En is van Quicknet.

Het zou best eens kunnen dat het aan MSN kan liggen. Ik zal er eens op letten. Alleen het eruit klappen gebeurt alleen beneden. Boven op zolder nooit problemen ermee.

Misschien omdat het komt dat we weer een paar versies/updates van MSN hebben gehad?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nou wat het precies veroorzaakt weet ik niet, alleen dat het na een firmware update weer goed gaat. Future Networks kabelmodems zitten wel op hetzelfde platform (het Docsis-platform) maar voor zover ik weet hebben alleen Motorolamodems er last van.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

sluit voor de gein je pc van boven eens beneden aan en kijk of het dan ook gebeurd zoniet dan lijkt mij er iets mis met je laptop (waarschijnlijk je netwerkkaart ofzo) krijg je het dan nog wel moet er ergens iets fout zijn in bekabeling.

wat natuurlijk altijd kan is natuurlijk een prog die het veroorzaakt

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1