Toon posts:

ruis cai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje over de cai ontvangst

Bij mij gaat de tv ontvangst soms "sneeuwen". Omdat ik ook gebruik maak van de kabel om te internetten is dit vrij hinderlijk aangezien ik dan geen verbinding kan krijgen.
Het lijkt mij daarom dit ligt aan de kwaliteit van de abonnee overname punt.(aop)
Wat mij verder nog op viel bij het installeren van de kabelsplitter is dat de koperen kabel (aop) vrij gemakkelijk afbreekt. Nou is mijn vraag of het mogelijk is dat deze kabel na verloop van tijd broos wordt en dus gevoelig voor storingen kan worden.
Het vervelende van dit alles is dat de storing niet altijd aanwezig is en dus mischien moeilijk aan te tonen voor de essent monteur?

Verwijderd

Hoeveel tv's heb je er aan hangen? Veel -> probeer een versterker

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 22:52:
Hoeveel tv's heb je er aan hangen? Veel -> probeer een versterker
Signaalversterkers zijn niet de beste oplossing om mee te beginnen, als er rommel binnenkomt op de CAI aansluiting wordt het niet ineens beter (de ruis wordt juist versterkt).

Ik zou bij de volgende verstoring alles los koppelen en gaan kijken per apparaat of het ruisprobleem blijft bestaan.

Blijft het signaal overal slecht dan zit het waarschijnlijk bij/in het AOP, werkt de kabelmodem of een enkel aangesloten tv wel goed dan is er iets mis in de in huis aanwezige bekabeling.

/wat ik me ook nog afvraag:
Waar zitten de splitter en modem eigenlijk? zo dicht mogelijk bij het AOP met UTP verder gaande of gaat het signaal eerst nog de nodige meters over coax.
Het eerste zou een stuk beter moeten zijn voor het signaal.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -