Toon posts:

Laptop gebruikt stroom als hij uit is

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een Sony Vaio laptop en ik heb er windows XP opgeinstalleerd. Maar als ik hem uitschakel blijft het lampje van mijn accu branden zonder dat de stekker er in zit dus hij wordt niet bijgeladen waarvoor het lampje is. En als ik hem dus een dag zo laat staan dan is gewoon aan het einde van de dag de accu leeg.

Ik zet hem gewoon echt uit en niet op standby of sleepmodus.

Komt dit probleem iemand bekend voor en wat kan ik er tegen doen?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 23:36

The Wrecker

Networking Rulez

klinkt als een probleem met het opladen van de accu.

Een bios update of iets van dien aard zou dit eventueel kunnen oplossen. Kijk eens op de site van sony.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

pistole

Frutter

ik had ook een vaio, en nee, ik heb dit probleem nooit gehad.
Maar ik zou als ik jou was eens kijken bij .. euh.. hoe heet het. www.vaio-link.com geloof ik, en check voor [firmware|drivers|bios]updates.
En anders Sony bellen; ze hebben een prima helldesk ;)

Ik frut, dus ik epibreer

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
Bij mij gaat het batterijlampje knipperen als ik de laptop uitzet en hij hangt nog aan de stroom. lijkt me dus niet da dat van het opladen is. als je de laptop volledig hebt opgeladen hoelang kun je er dan mee werken ?.

ik heb ook een sony vaio ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KaMiKaZe op 01-06-2003 22:54 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Euh...dat knipperende lampje is WEL het teken dat je laptop aan het laden is, als hij uit staat. Kijk maar naar datzelfde lampje als je laptop aan staat, dan brandt het lampje (bij mijn Jewel in ieder geval wel) groen, en knippert tussendoor oranje, als teken dat hij aan het laden is.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

pistole

Frutter

BredeP schreef op 01 June 2003 @ 22:56:
Euh...dat knipperende lampje is WEL het teken dat je laptop aan het laden is, als hij uit staat. Kijk maar naar datzelfde lampje als je laptop aan staat, dan brandt het lampje (bij mijn Jewel in ieder geval wel) groen, en knippert tussendoor oranje, als teken dat hij aan het laden is.
hij schrijft toch dat de stekker er niet inzit?
Nog een vraagje aan de TS: als je (zonder op het lichtnet te zijn aangesloten) de batterij eruit rost en er opnieuw infrot, blijft het lampje dan uit?

[ Voor 15% gewijzigd door pistole op 01-06-2003 23:03 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 12:19
hoezeer is je accu leeg na een nachtje??
Bedoel er zit ook een batterijtje in voor je bios enzo.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou na een nachtje gaat hij niet meer aan. En die van de bios gaat niet op. Als ik de laptop uit zet en de voeding trek ik er uit blijft gewoon het oranje accu lampje door knipperen net alsof hij blijf door laden terwijl de accu leeg loopt. Ik zal is proberen wat pistole zei accu er ff uit en weer in dan kijken of ie door gaat met knipperen.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

je zet hem waarschijnlijk dan niet uit maar in slaapstand! waarschijnlijk druk je de aan/uit toets van je lappie in en dan hibernat hij (slaapstand en die used stroom)
Gewoon zou hij over lange termijn ook stroom verbruiken zelfs als die uit staat, heet ATX

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
idd slaapstand, dat heb ik ook. Mijn HP heeft een knipperend blauw lampje als ie hibernate

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij gaat niet in slaap stand, want ik doe net als iedere mongool Start>Turn off computer> Turn off. En weet heus was wat ATX inhoud. En ook als ik de power butten een aantal seconden ingedrukt houd als ie uit gaat doet ie het zelfde.
Pagina: 1