[wlan] slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48
Ik heb een paar maandjes een 802.11b netwerkje liggen, met als router de e-tech wireless router (www.e-tech.nu), en een bijbehorende wireless usb-adapter.

Heeft het steeds naar behoren gedaan, alleen nu heb ik sinds een paar dagen dat hij slecht verbindt en als hij dan eindelijk verbinding krijgt is de "signal strength" 0% (ipv normaal ~60%), en de "link quality" loopt wel zoals gebruikelijk op naar ~100%. Ook valt hij dan geregeld weg. :(

Ik heb geen idee hoe dit nu zo plotseling kan komen, ik heb niets verandert aan de configuratie, of iets met ZA oid gedaan. Weet iemand wat ik kan doen?

(heb gezocht op got en op e-tech.nu, ping is bij connectie 3 of 4 ms (naar router))

[ Voor 10% gewijzigd door Moons op 01-06-2003 22:11 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere drivers? Instellingen nalopen? Instellingen in router?

• Moons
Ik heb de router gereset (softwarematig), dat hielp niet. Verder waren er geen instellingen veranderd oid. Oja, ik heb 128 bits WEP aanstaan. Dit is de enige driver die er is van de usb-device.

Van de router heb ik is er 1.1.2 firmware al enige maanden. Er is nog een beta firmware, maar die is bedoeld bij problemen bij bepaalde kabelaanbieders, wat bij mij niet het geval is.

Het rare vind ik dat hij het altijd heeft gedaan...

Verwijderd

Wat gebeurt er als je WEP uitzet?

Wat je ook even zou kunnen doen is de drivers van de netwerkkaart helemaal van 't systeem verwijderen en opnieuw installeren. En als je de mogelijkheid hebt zelfs Windows even opnieuw installeren. Maar dat hoeft niet per se denk ik..

• Moons
WEP uitzetten verandert niets, ik heb nu fftjes een strength van 14% (maar hij zal zo wel weer wegvallen :s). Ik ga nu de drivers reinstallen.

Verwijderd

Kies es een ander kanaal. Wellicht heb je een nieuwe zender in de buurt gekregen...

• Moons
Ik denk dat het toch een hardware-probleem is: in windows 98 (dualboot) heeft hij pcies hetzelfde probleem, en drivers reinstallen in win xp helpt niets (behalve dat hij nu wel connectie heeft (zie onder) maar geen internet...)

Ik heb de device een schopje gegeven en nu doet ie het weer :)

tnx allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door Moons op 01-06-2003 23:18 ]

Pagina: 1