Drukkerij.....

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-04 16:24
Ik heb wat onbeantwoorde vragen over drukkerijen. Ik wordt half gek op google.com en hiero kan ik er ook niets over vinden... wie helpt mij?

- Wat is printing on demand? Op Internet zijn hier uiteenlopende definities voor.

- Wat heeft een drukkerij nodig die wil beginnen met printing on demand? Het gaat om ongeveer 5 miljoen printjes per jaar.

- Zijn er goede Internet sites die vermelden wat er nu zoal beschikbaar is aan apparatuur en software voor drukkerijen?

- Wat heeft een DTP afdeling en een Kopieer afdeling nodig aan apparatuur en software?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
POD is een systeem wat meestal een printer gebruikt, geen drukpers (vandaar de P in POD) om geautomatiseerd gegevens uit te draaien. Meestal zit hier dan nog een flink verwerkingsproces achteraan (zoals bij boomerang, online kaarten versturen).

Wat je wilt gaan doen en op welke manier maken wat jij gaat bestellen. In principe kun je met wat slimme code en een HP laserjet als 't ware al aan de gang, echer zul je als drukker/copyshop eerder voor bijvoorbeeld een docucolor oid kiezen (whatever suits your need). Verder heb je nog enige vorm van interactie en beveiliging nodig (software) tussen je web-interface en je printerdriver. Dit is zelf te maken, maar ook heel goed aan te kopen.

(tot zover deze poging open deuren inschoppen :P)

[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 01-06-2003 21:43 ]

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik denk niet dat GoT is bedoeld voor huiswerkvragen, en ik denk ook niet dat de TS zelf een drukkerij wil gaan beginnen als 21jarige student ICT.

Maar om niet al te zeikerig over te komen... ik ben een paar weken geleden nog bij een multimedia bedrijf geweest dat 100 (?) jaar bestond en daar hadden ze gewone drukpersen maar ook digitale drukpersen, daarop kon je net als een gewone printer allerlei verschillende plaatjes printen zonder platen te moeten verwisselen. Deze drukmachine werkte wel met inktrollen etcetera, maar heeft natuurlijk nooit zo'n mooi resultaat als drukwerk dat met de hand gemaakt is.

Met die machines kunnen ze daar dus drukwerk 'on demand' maken. Ik weet niet meer wat voor merk dat die dingen waren, maar ze waren lompgroot en zagen er ontzettend duur uit.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op 01 June 2003 @ 21:51:
Ik denk niet dat GoT is bedoeld voor huiswerkvragen, en ik denk ook niet dat de TS zelf een drukkerij wil gaan beginnen als 21jarige student ICT.

Maar om niet al te zeikerig over te komen... ik ben een paar weken geleden nog bij een multimedia bedrijf geweest dat 100 (?) jaar bestond en daar hadden ze gewone drukpersen maar ook digitale drukpersen, daarop kon je net als een gewone printer allerlei verschillende plaatjes printen zonder platen te moeten verwisselen. Deze drukmachine werkte wel met inktrollen etcetera, maar heeft natuurlijk nooit zo'n mooi resultaat als drukwerk dat met de hand gemaakt is.

Met die machines kunnen ze daar dus drukwerk 'on demand' maken. Ik weet niet meer wat voor merk dat die dingen waren, maar ze waren lompgroot en zagen er ontzettend duur uit.
... en bovendien zijn die bakken voor *nogal* grote oplages, niet voor 'een printje van dit, een printje van dat' wat POD meestal inhoudt :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Drukkerijen die zich hedendag willen profileren en niet achter willen raken in de markt gaan zich Multimedia bedrijf noemen.. over 't algemeen; vandaar waarschijnlijk de 100 jaar ;)

Maar als je antwoord wilt hebben op zulke specifieke drukkers-vragen is het het handigst als je de Gouden Gids pakt en de eerste de beste drukker in de buurt opbelt :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.