[Chello] Kom niet meer online

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
GRMBL..woensdag avond aan het gamen...vervolgens om 4 uur 's ochtends gestopt..Kazaa lite opgestart en gaan slapen..5 uur later gaat het vrouwtje haar email bekijken ....schaaaahaat internet doet het niet meer! Sodemieters...
Chello helpdesk gebeld..

1e x: deinstalleer alle firewalls en antivirusprogs... werkt niet..
2e x: controleer alle kabels en ik lees wel ff uw modem uit ..vervolgens ipconfig /renew, ipconfig /release etc gedaan...nutteloos..
3e x: nou meneer ik kan wel uw computer zien maar krijg geen antwoord terug..ik denk dat ik uw niet meer verder kan helpen zal een mailtje naar support sturen en als zij u morgen niet bellen is het weer goed...

Donderdag...geen telefoontje..geen internet...

TWEAKERS HELP!

Ik heb het een en ander gehoord en gelezen over een lek in kazzaa..kan een hacker zich toegang tot mij comp heben verschaft en poorten hebben dichtgegooid?? Zo ja ..ik ben zo in staat om een format c: te doen en alles opnieuw te installeren..gaan die poorten dan weer open??

iemand suggesties?

voor meer info...vraag maar..

Verwijderd

typ eens http://192.168.100.1/ in en kijk bij "signal" als je een motorola hebt tenminste.
Powerlevel moet tussen de 50 en 55 db staan.
Branden alle lampjes op je modem wel?
Pingen wil ook niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 21:23 ]

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
ik heb een terrayon j720 of zoiets ben niet thuis kan het niet verifieren.. pingen naar modem heb ik gedaan met coax verwijderd uit modem....dat lukt wel..

Verwijderd

specs info ? :Z

• Denker
  • Laatst online: 07-04 10:37
Heb ik ook gehad. Bleek dat de C-partitie te klein was. Daar misschien last van?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De DNS server is er toch toevallig niet weer eens mee gekapt?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Denker schreef op 01 June 2003 @ 21:25:
Heb ik ook gehad. Bleek dat de C-partitie te klein was. Daar misschien last van?
lijkt me niet he 8)7 ;)

Scan eens op virussen en andere troep.

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
zie specs..?

ga-sinxp mobo
P4 2.66
512 mb ddr400
radeon9700 pro
XP home edition sp1

wat voor info is nog meer relevant..?

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Denker schreef op 01 June 2003 @ 21:25:
mijn c schijf is inderdaad wat aan de kleine kant 8.4..maar is dit het probleem??

• Denker
  • Laatst online: 07-04 10:37
Waarom niet? Ik heb het toch ook gehad?

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
tijdens ipcomfig /release en /renew zegt ie inderdaad iets van.. could not erm dns server something..sorry lekker duidelijk he..ben helaas niet thuis vandaar..

Verwijderd

xXPLAPXx schreef op 01 June 2003 @ 21:29:
tijdens ipcomfig /release en /renew zegt ie inderdaad iets van.. could not erm dns server something..sorry lekker duidelijk he..ben helaas niet thuis vandaar..
Dan branden je lampjes op de modem ook niet denk ik, en als die niet branden dan hoef je niet verder in je PC te zoeken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

xXPLAPXx schreef op 01 June 2003 @ 21:29:
Controleer ff je gateway en DNS settings van je PC.

Als hij ingesteld is op automatisch IP verkrijgen dan hoef je deze niet in te vullen als het goed is.

Dan ligt de oorzaak dus aan hen kant.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Alle lampjes branden op modem en het data lampje flikkert als een gek..dat is nu het vage eraan...heb op aanraden van helpdesk het verkrijgen van een auto ip niet meer aangevinkt...en wat moet ik dan checken en aan de hand van wat moet ik deze settings verifieren?

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Een system restore doet soms wonderen. Kies een herstelpunt van een dag eerder en kijk eens of dat werkt.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
xXPLAPXx schreef op 01 juni 2003 @ 21:29:
Je kan ook even vaste DNS servers invullen, dus bijvoorbeeld 195.121.1.34 en 195.121.1.66 (Xs4all, Planet internet, Het Net) Kijk of dan alles wel werkt, of doe even een ping naar een website op een PC waar je wel internet hebt, en ga dan naar http://<ip adres>.
Mocht het dan wel werken, bel je je provider weer op en kan je precies zeggen dat DNS niet goed gaat.

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Archie_T schreef op 01 June 2003 @ 21:38:
[...]

Je kan ook even vaste DNS servers invullen, dus bijvoorbeeld 195.121.1.34 en 195.121.1.66 (Xs4all, Planet internet, Het Net) Kijk of dan alles wel werkt, of doe even een ping naar een website op een PC waar je wel internet hebt, en ga dan naar http://<ip adres>.
Mocht het dan wel werken, bel je je provider weer op en kan je precies zeggen dat DNS niet goed gaat.
Mocht dit werken ..moet ik dan dit zo laten of mijn isp bellen en zeggen dat het aan het dns ligt?

System restore? waar kan ik dit vinden? sjeezus wat klink ik n00b....

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Iemand anders nog een suggestie want ik moet zo weer naar mijn huis..zonder internet..ga een complete reinstall doen mocht niemand meer een idee hebben...dit zal het toch wel moeten oplossen neem ik aan???

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
xXPLAPXx schreef op 01 June 2003 @ 21:44:
[...]

Mocht dit werken ..moet ik dan dit zo laten of mijn isp bellen en zeggen dat het aan het dns ligt?
Ik neem aan dat jij niet de eerste bent met dit probleem, misschien dat er een netwerkstoring is, maar ik denk dat zij je iig verder hiermee kunnen helpen.
System restore? waar kan ik dit vinden? sjeezus wat klink ik n00b....
Start - programs - accesoires - system tools - system restore
start - programma's - Bureau accesoires - Systeemwerkset - systeemherstel

(Die nederlands doe ik uit mijn hoofd, dus kan ietsje afwijken)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook regelmatig met chello..... Ik trek altijd de coaxkabel uit de chellomodem dan ipconfig /release en ipconfig /renew..Dan zet ie alles op 0. Dan doe ik hem er weer in en dan opnieuw ipconfig /renew. Dan doet ie het weer.................... :)

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 21:52:
Ik heb dit probleem ook regelmatig met chello..... Ik trek altijd de coaxkabel uit de chellomodem dan ipconfig /release en ipconfig /renew..Dan zet ie alles op 0. Dan doe ik hem er weer in en dan opnieuw ipconfig /renew. Dan doet ie het weer.................... :)
Been there done that...no offense..WERKT NIET..

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
Complete reinstall dan maar?

*mijn excuses...

[ Voor 27% gewijzigd door plapz0r op 01-06-2003 22:11 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Topicstarter, gebruik aub de Edit knop ! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Doe eens ff rustig joh...

Titel edit btw :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 01-06-2003 22:10 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Als je DNS-server niet werkt wil dat zeggen dat hij URL's niet pakt. (DNS = Dynamic Name Service (of server:?). DNS zet url's om naar IP's, bijvoorbeeld www.tweakers.net om naar 213.239.154.35
Als het dus alleen aan de DNS ligt zou je dus gewoon dat IP kunnen invoeren op je internet browser (http:// ervoor), en dan zou hij gewoon naar de tweakers.net site gaan. Mocht dit niet zo zijn dan ligt het niet alleen aan DNS. Dan lijkt reinstall me een goed idee.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
maak es een nieuwe gebruiker aan op je pc en log in onder dat account (kan wel ergens in config.scherm). Kans is klein dat het dan wel werkt, maar soms kan een klein instellinkje in het register (van het betreffende account) iets om zeep hebben geholpen zodat iets (inet in dit geval) niet meer werkt. Bij een nieuw account staan al die registerinstellingen weer op default en dat kan misschien iets uithalen..
Je kunt het altijd proberen :)

Verwijderd

reinstal gaat ook niet werken want het ligt niet aan je pc maar aan chello.
ik heb z'n 3 weken geleden en motorola surfboardmodem gehad en heb dit soort gezeik iedere 5 dagen.
ben je lekker aan het internetten pats verbinding weg, ik kijken op server ja hoor geen ipadres onder ipconfig /all.
modem resetten werkt niet en modem geeft aan dat het wel verbinding heeft, server rebooten werkt wel, maar heb wel al een keer en ander ip adres gekregen.
en daar zit ik dus niet op te wachten met en hoop domeinnamen op mijn ip.
maar waar precies de fout zit ben ik nog niet helemaal uit.
ik denk in de dhcplease die chello niet ververst.
en het ip op automatische zetten werkt ook niet, normaal heb ik het altijd vast staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 22:24 ]

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
BvR-HyPeRiOn schreef op 01 June 2003 @ 22:12:
Als je DNS-server niet werkt wil dat zeggen dat hij URL's niet pakt. (DNS = Dynamic Name Service (of server:?). DNS zet url's om naar IP's, bijvoorbeeld www.tweakers.net om naar 213.239.154.35
Als het dus alleen aan de DNS ligt zou je dus gewoon dat IP kunnen invoeren op je internet browser (http:// ervoor), en dan zou hij gewoon naar de tweakers.net site gaan. Mocht dit niet zo zijn dan ligt het niet alleen aan DNS. Dan lijkt reinstall me een goed idee.
Ik ga nu naar huis ..zal jullie adviezen proberen..mocht het niet baten ....FORMAT C:
are u sure? YES!

peace...

Dutchtubby wat doe je dan als je dit probleem weer tegenkomt ..elke 5 dagen een nieuw ip?

[ Voor 8% gewijzigd door plapz0r op 01-06-2003 22:25 ]

Verwijderd

het is niet elke keer tot nu toe dat mijn ip verander was (gelukkig het kost me 15 euro iedere keer om de domein records te laten veranderen).
meestal krijg ik mijn "oude" ip weer terug.
ik moet chello maar eens om antwoordt gaan vragen over het hoe en waarom.
ik had en oud lancity modem en ging na wat problemen met dit oude modem naar de nieuwere motorola, maar ben er niet blij mee tot nu toe.
mijn oude ip heb ik 5 jaar gehad, en mijn eerste nieuwe 2 weken.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Zul je misschien wel gedaan hebben, maar haal de stroom eens een minuut of 3 van je modem en dan weer aanzetten en dan ipconfig /renew doen. Ik heb een dergelijk probleem gehad van de week en dat lag aan een verneukte Norton Internet Security. Ik heb een hele schone install moeten doen. Mijn ip adres en alles was gewoon bekend alleen Internet werkte gewoon niet meer, heel vaag allemaal....

Verwijderd

als alle lampjes branden kun je wel tien keer formateren, maar ligt het probleem toch bij chello. Dus lekker weer bellen en net zolang zeuren dat je toevallig een goede aan de lijn krijgt die de boel herstelt.

via dat quickfix wil het ook nog weleens lukken, kom dan in een inlogpagina van chello.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 22:47 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Uhm, was dit niet gewoon het bekende KaZaA-probleem? Dat je wel een IP-adres krijgt maar niet kunt internetten? Met KaZaA wordt zo'n progje van New Net Domains meegeïnstalleerd wat na verloop van tijd (kan maanden duren) zorgt voor DNS-problemen, waardoor je dus nog wel een verbinding hebt maar niet meer kunt internetten. Je kunt dan dus alleen nog maar op websites komen als je de IP-adressen weet en invult in de adresbalk.

Zie bijvoorbeeld dit topic: [rml][ win98] dotnet~1.dll probleem.[/rml] waar ook de oplossing staat vermeld. Maarja, topicstarter heeft de boel al opnieuw geinstalleerd dus we zullen het nooit weten...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:11

Stewie!

Keen must die!

GerbenW schreef op 02 June 2003 @ 02:08:
Zie bijvoorbeeld dit topic: [rml][ win98] dotnet~1.dll probleem.[/rml] waar ook de oplossing staat vermeld. Maarja, topicstarter heeft de boel al opnieuw geinstalleerd dus we zullen het nooit weten...
>:)

Maar die DNS uitbreiding, daar heb ik nog nooit van gehoord dat daar problemen van kwamen! Volgens mij wertke dat tocg goed, bestaan ook al zo lang die mensen! Maar t is het proberen waard :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
WOOOOOT..
gisteren toen ik thuis kwam was ik this close...met een fresh install..maar ja na lang gezeik van het vrouwtje...kom naar bed kom nar bed..toch maar niet gedaan..
net wakker geworden dacht ik hmm zal ik toch maar die o zo goeie helpdesk bellen...zo gezegd zo gedaan..goedemiddag meneer met Jort..

Coax eruit coax erin....reboot..TADAAAA...het werkt weer..DHCP server blaat...

Met dank aan Jort van de Chello helpdesk..waarom lukt het hem in 2 minuten en 3 van zijn andere collega's niet in 3 telefoonsessies van 30-45 minuten maal 10 eurocent plus de kosten van uw mobiele telefoon...ach ja.. Als Chello zo geld in het laatje wil krijgen ;)
Eind goed al goed ..
Bedankt voor jullie medewerking my fellow TwEaKeRs..

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 21:21:
typ eens http://192.168.100.1/ in en kijk bij "signal" als je een motorola hebt tenminste.
Powerlevel moet tussen de 50 en 55 db staan.
Branden alle lampjes op je modem wel?
Pingen wil ook niet?
Euhh die van mij staat op 41 en werkt perfecto mundo. Al bijna 1 jaar lang online zonder probs. :)
xXPLAPXx schreef op 02 June 2003 @ 13:57:
WOOOOOT..
gisteren toen ik thuis kwam was ik this close...met een fresh install..maar ja na lang gezeik van het vrouwtje...kom naar bed kom nar bed..toch maar niet gedaan..
net wakker geworden dacht ik hmm zal ik toch maar die o zo goeie helpdesk bellen...zo gezegd zo gedaan..goedemiddag meneer met Jort..

Met dank aan Jort van de Chello helpdesk..waarom lukt het hem in 2 minuten en 3 van zijn andere collega's niet in 3 telefoonsessies van 30-45 minuten maal 10 eurocent plus de kosten van uw mobiele telefoon...ach ja.. Als Chello zo geld in het laatje wil krijgen ;)
Eind goed al goed ..
Bel je trouwens gelijk al de helpdesk als Chello eraf is? :? Meestal is het eerste wat je dan moet proberen gewoon even de modem uit te schakelen en 10 sec erna weer aan ofzo.

[ Voor 57% gewijzigd door schnumi op 02-06-2003 14:57 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

WOOOOOT..

Eind goed al goed ..
LOL, ik zal Jort ff wijzen op dit topic haha! :)

• Pumbaa82
  • Laatst online: 21-03-2024
Beetje geduld wil soms helpen ;)

Ik heb hier ook dit 'probleem' gehad.

Kan wel eens voorkomen dat je inet het niet doet.

Don't worry, komt meestal wel terug als je zelf niets fout hebt gedaan.
Heb ik al vaker meegemaakt, Chello er helemaal uit, na rondbellen blijkt dan meestal dat er meer mensen uit mijn buurt met chello ook geen inet hebben.

Oplossing: FF dagje wachten en de volgende dag nog eens proberen, werkt dit niet: nog 1 maal herhalen. Mocht het hierna nog niet werken, ff wat tijd reserveren om de helpdesk lastig te vallen en al je woede (ook die je niet hebt van het probleem) er ff doorgooien. :+

Verwijderd

Ik zou voor de zekerheid maar die DNS servers handmatig invoeren, paar servers van andere providers erbij en dan heb je van deze storing igg geen last meer. Maar niet getreurd er zijn nog genoeg andere storingen bij Chello hoor. De serveradressen kun je vinden met de search. Succes

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

...in 3 telefoonsessies van 30-45 minuten maal 10 eurocent plus de kosten van uw mobiele telefoon...ach ja.. Als Chello zo geld in het laatje wil krijgen ;)
Waarom denkt iedereen toch altijd dat Chello dat geld krijgt? Die 10 ct gaan niet naar Chello, sterker nog, die lijn kost Chello ook 10 ct per minuut.
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:44:
Ik zou voor de zekerheid maar die DNS servers handmatig invoeren, paar servers van andere providers erbij en dan heb je van deze storing igg geen last meer. Maar niet getreurd er zijn nog genoeg andere storingen bij Chello hoor. De serveradressen kun je vinden met de search. Succes
Tuurlijk, we blijven negatief he? ;)

|:(

[ Voor 35% gewijzigd door Bergen op 02-06-2003 18:06 ]

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Topicstarter
GerbenW schreef op 02 June 2003 @ 16:35:
[...]
LOL, ik zal Jort ff wijzen op dit topic haha! :)
ROFL....ja gaat me niet vertellen dat je hem echt kent heh... ;)

Enne nee ik ben niet iemand die meteen de telemobiel oppakt en gaat bellen, maar had al van alles en nog wat geprobeerd ...dusse..bellen dan maar heh..

Maarre ik ben weer online mensen..

Ben te vinden in USA lobby op Generals.. ;)

UallBELONG2ME...

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

GerbenW schreef op 02 June 2003 @ 18:04:
[...]
Waarom denkt iedereen toch altijd dat Chello dat geld krijgt? Die 10 ct gaan niet naar Chello, sterker nog, die lijn kost Chello ook 10 ct per minuut.

[...]
Tuurlijk, we blijven negatief he? ;)

|:(
Het blijft wel chello he, heb het inmiddels al een paar keer meegemaakt dat de dns-server ineens plat lagen, en dan net op een moment dat je het helemaal niet kunt gebruiken..

Toen toch maar besloten om de dns-server op m'n server maar eens te configureren. Nu nooit meer last van een niet werkende dns-server. Heb overigens zelf bijna nooit storing. In al die tijd dat ik chello heb (4 of 5 jaar inmiddels) misschien 10 keer een storing gehad.

Maar het beste is idd. om eerst even je modem te resetten (10 secs stroom eraf) evt. computer/router opnieuw opstarten en als het dan niet werkt ga ik meestal ook ff bellen. Meestal krijg ik dan na het intoetsen van de postcode: "Op dit moment is er in uw regio een storing". En dan kan ik dus weer ophangen.

Er zit trouwens een heel grote diversiteit aan mensen daar bij chello op de helpdesk. Sommige die kunnen alleen maar het lijstje afwerken terwijl je vantevoren al aan hebt gegeven dat dat niet het probleem is, enz. Maar anderen weten meteen waar het probleem zit (tenminste zo lijkt het). Ik hoop altijd maar dat ik er een van de laatste categorie aan de telefoon krijg :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

marshal schreef op 03 juni 2003 @ 00:18:
[...]
Het blijft wel chello he, heb het inmiddels al een paar keer meegemaakt dat de dns-server ineens plat lagen, en dan net op een moment dat je het helemaal niet kunt gebruiken..
Nou mensen in de serie 62.194/195 hebben wel eens last van DNS-problemen ja, die helpen we dan om 62.108.1.65 en 62.108.1.66 vast in te stellen (DNS-servers van het A2000-netwerk), dan werkt de boel weer prima.
Er zit trouwens een heel grote diversiteit aan mensen daar bij chello op de helpdesk. Sommige die kunnen alleen maar het lijstje afwerken terwijl je vantevoren al aan hebt gegeven dat dat niet het probleem is, enz. Maar anderen weten meteen waar het probleem zit (tenminste zo lijkt het). Ik hoop altijd maar dat ik er een van de laatste categorie aan de telefoon krijg :)
Er worden bij ons nu alleen nog maar mensen met een informatica-opleiding aangenomen (ICT-iets, BI, HI, etc) dus de kwaliteit zou steeds beter moeten worden, wat de wachtrijen uiteraard ook verkort omdat problemen sneller opgelost worden.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

GerbenW schreef op 03 June 2003 @ 00:49:
[...]
Nou mensen in de serie 62.194/195 hebben wel eens last van DNS-problemen ja, die helpen we dan om 62.108.1.65 en 62.108.1.66 vast in te stellen (DNS-servers van het A2000-netwerk), dan werkt de boel weer prima.

[...]
Er worden bij ons nu alleen nog maar mensen met een informatica-opleiding aangenomen (ICT-iets, BI, HI, etc) dus de kwaliteit zou steeds beter moeten worden, wat de wachtrijen uiteraard ook verkort omdat problemen sneller opgelost worden.
nou ik zit in de 62.163 range en een vriend van me in de 213.46 range en een andere vriend in de 212.83 range. Dat is allemaal Noord-Brabant dus niks A2000 netwerk. Is voor zover ik weet ook al weer een aantal maanden geleden dat er problemen waren..

offtopic:
waar kun je jezelf aanmelden voor helpdesk medewerker?? ben nl. nog op zoek naar werk >:)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee je hoeft ook niet in het A2000 netwerk te zitten, het zijn gewoon alternatieven voor de niet-altijd-goed-werkende DNS-servers die je toegewezen krijgt in de 62.194/195-range.
offtopic:
;)
Bij welke uitzendbureau's ze allemaal vandaan komen weet ik niet precies, maar een aantal zitten iig bij Content. Er wordt hier ook via Ad-Rem HBO services aangenomen maar ik weet niet of jullie dat ook kennen. Anyway, zou je daar eens moeten informeren... De helpdesk van Noord-Brabant zit trouwens in Helmond. (ze zijn een tijdje geleden verhuisd vanuit Eindhoven)

Verwijderd

ik ben en beetje aan het spitten geweest in mijn verbinding met chello,
ik moet en dhcp opgeven anders werkt de dns niet ??????
ik kan dan alleen op ipadress het inet op.
maar das nog niet zo erg, als mijn lease afgelopen is, wordt hij niet ververst !.
dus nu mijn vraag Wat kan ik er aan doen zonder mijn pc te herstarten.
mijn os is nt4 met sp6 en alle updates.
met mijn vorige modem heb ik en uptime van iets meer dan 1 jaar gehaald, en er is niks veranderd aan de pc .
Pagina: 1