[winxp] CRASH! enig idee waar ik zoeken moet?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week mijn oude tvkaartje weer in m'n divx-pc gebouwd (specs: Celly 1700, 512mb, Matrox G550). Windows XP was al geinstalleerd, vrijwel clean install, pc weinig gebruikt. Sinds tv kaart af en toe wazige fouten, bij opstarten soms al "error occurred" meldingen en soms knalt het beeld opeens hiernaartoe: (net of de monitor het niet meer trekt zo ziet het eruit)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/crash.JPG

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken? Temperatuur lijkt normaal, dus tv kaart lijkt al gauw schuldig. De tvkaart werkt echter wel naar behoren. Zou een fresh install wel de oorzaak kunnen wegnemen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• The_Greater
  • Laatst online: 14:49
Het lijkt er op dat de monior out of sinic is. Doet hij dat dan op elke monitor?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• spaceboy
  • Laatst online: 14:29

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
The_Greater schreef op 01 June 2003 @ 21:18:
Het lijkt er op dat de monior out of sinic is. Doet hij dat dan op elke monitor?
Ja, ook op m'n Iiyama doet 'ie 't. Monitor is heel waarschijnlijk niet het probleem (is Sony 420GS en refresh rate staat netjes op 75hz). Bovenstaand plaatje gebeurde net, maar soms is het ook net iets minder "slecht" en kun je de helft nog lezen. Als ik dan even van resolutie of refreshrate wissel en weer terugswitch is het probleem ook weg. Dit probleem ontstaat soms als ik iets doe met de pc. Het gebeurt niet uit zichzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 01-06-2003 21:21 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Mm volgens mij is er toch iets met je tv kaart aan de hand... anders je vga.

Twitter | Linkedin