Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CPU-COOLER zit strak tegen voeding aan... need nieuwe kast!!

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een MSI KT4-L Moederbord gekocht...
Toen deze eenmaal in mijn bakkie zat bleek dat de cpu- cooler dus strak tegen de voeding aanzat. Het klipje waarmee je de cooler vastzet stak recht door de het rooster van de voeding heen.
Gevolg hiervan is dat het echt té heet wordt en die cooler gaat blazen als een gek en geluid maakt als een stofzuiger.

Conclusie: Deze kast is té krap...ik heb een nieuwe kast nodig
Heb mijn oog dan ook laten vallen op de HQ08 van Aopen (LINK)
Mijn vraag is echter aan jullie hardware kenners...
Kan ik deze kast veilig kopen?
Of kom ik dadelijk in de problemen dat ik weer het probleem heb dat die cooler tegen de voeding aanzit...
Wat ik me ook afvroeg; zit het "warmte-ontluchtings-rooster" van de voeding bovenop, onderop, achterop. Als het bijv. krap past maar dat rooster zit bovenop de voeding dan komt de warmte nog niet bij elkaar...

Ik hoop dat ik me een beetje duidelijk uitgelegd heb
Dus, mensen met hetzelfde moederbord en / of de HQ08-kast, geef jullie reacties...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Tuurlijk gaat dat passen :? had je zelf op google ook uit kunnen vinden... anyway zou ik lekker een chieftec kopen...

succes

Verwijderd

dude ken je het woord reviews niet ? zoek eens op google valt een hoop info te vinden :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb zelf de HX-08 (=HQ-08 met ander voorkant). De voeding zit boven het midden van de kast, het moederbord onder het midden. Cooler kan de voeding dus NIET raken, tenzij de CPU op de rand van het moederbord zit en de cooler uitsteekt naast de printplaat.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 01 June 2003 @ 21:01:
Ik heb zelf de HX-08 (=HQ-08 met ander voorkant). De voeding zit boven het midden van de kast, het moederbord onder het midden. Cooler kan de voeding dus NIET raken, tenzij de CPU op de rand van het moederbord zit en de cooler uitsteekt naast de printplaat.
dat is dus bij mij het geval...
de heatsink zelf zit nog binnen de "grens" maar er steekt dus zo'n drukding uit; dat ding daar je met je duim op drukt om de cooler te bevestigen...
heb dus zeker speling van mowah 1 centimeter nodig tussen het mobo en de voeding

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 21:06:
[...]

dat is dus bij mij het geval...
de heatsink zelf zit nog binnen de "grens" maar er steekt dus zo'n drukding uit; dat ding daar je met je duim op drukt om de cooler te bevestigen...
heb dus zeker speling van mowah 1 centimeter nodig tussen het mobo en de voeding
Zou je misschien s kunnen meten hoeveel cm/mm die van de rand afzit dan? Vind het beetje vaag mobo als het nergens goed in past. Als het mogelijk is is een fototje ook op z'n plaats hier. Kunnen wij het met eigen ogen zien.
Als er egt geen kast is waar het in past moet je misschien je kast modden zodat je de voeding hoger op kan hangen.
Wat ik me ook afvroeg; zit het "warmte-ontluchtings-rooster" van de voeding bovenop, onderop, achterop. Als het bijv. krap past maar dat rooster zit bovenop de voeding dan komt de warmte nog niet bij elkaar...
Ik neem aan dat je de uitsparingen voor de airflow in de voeding (en dan via fan naar buiten) bedoelt. Dit zitten of onderop of achterop. Dat verschilt per voeding, meestal achterop (dat heb ik hier teminste overal). En de het is juist wel goed dat dat rooster in de buurt van de CPU cooler zit. De voeding zuigt namelijk de warme lucht door zichzelf uit de kast. Dus dan neemt ie gelijk de hitte van d eCPU cooler mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 01-06-2003 21:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
foto van mijn zooi kan helaas niet
heb geen digicam
hier een pic van het mobo die ik gegoogled heb
Afbeeldingslocatie: http://www.cpshopping.com/images/ktv4.jpg
het is gewoon een MSI mobo dus geen brakie-merk ofzo

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hmm das idd een krappe layout. Kan de cooler niet andersom erop? Zodat het duimdrukding naar beneden wijst? Het socket ziet er namelijk erg symetrisch (goed geschreven?) uit. Dus dat zou misschien een oplossing zijn.

Dat het geen el-cheapo mobo was had ik gelezen, een MSI. Prima bordjes :) Ik bedoelde alleen dat ik het een beetje een vage layout vondt hebben ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 01-06-2003 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk kan de cooler niet andersom hehehe het bovenste witte reepje van de de socket zit (zoals je zou moeten weten :)) een beetje verhoogd... met de cooler is daar dus rekening meegehouden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
|    vorm van heatsink      |
|                           |
|                           |
|____                       |
     |______________________|

_____
|    |_______________________
|    vorm socket             |
|____________________________|

easy as that

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 21:27 ]

Verwijderd

Luister niet naar cybersteef. Dat kan je je proc én je socket kosten. Er zit een inkeping in je koeler, daar moet die op.

Ikzelf heb ook zo'n plankje in een van mijn bakken, Aopen moet nét kunnen, (de voedingen hebben een 12CM fan die vanuit de kast in de voeding zuigen en een output-roostertje naar buiten). Ikzelf heb een Chieftec-Winner (WX), en dat kan RUIM.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
je kan ook een chieftec kast kopen. Dat zijn erg grote midi-towers met erg veel gebruiksgemak (veel ruimte, uitschuifbare 3,5 inch bays, uitschuifbare 5,25inch spelers, geen schroeven/thumbscrews nodig, zijfan voor extra vid. kaart koeling, fans plaatsen zonder schroeven, 5 plaatsen voor casefans)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ok luister maar niet naar wat ik heb gezegd. Ik heb bij mijn huidige AMD AthlonXP de cooler er niet zelf opgezet omdat ik graag garantie erop wilde :P Vandaar dat ik dat niet wist. Bij de P1 die hier staat kan het wel en volgens mij bij mijn oude Celeron ook (maar ik kan het mis hebben) daarom d8 ik eraan. Ik vind het maar stom dat dat niet kan, het zal voor de koeling namelijk niks uitmaken of het blok er nu op de ene of andere manier op zit, zolang die maar GOED zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Ultraman op 01-06-2003 21:33 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit is allemaal wel wat basic. Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.