Mobo/CPU dood of wat anders?

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Eerst mn hardware: Soltek Sl-75drv5, AMD XP 2000+, 512mb 166mhz Infineon ddr-sdram, Asus Geforce 3

Vandaag mijn waterkoeling uit elkaar gehaald, was beetje vies geworden door kraanwater. Schoon gemaakt, demi water er in, getest, geen lek ofzo. Daarna weer geinstallerd in mijn pc. Koelblok goed aangesloten en gecontroleerd. Videokaart en geheugen er weer in. Powerconnecter aan gesloten, stroom er op en aangezet. Enige wat hij deed was ledjes/fans aan uit |:(.

PMG troubleshooting guide door genomen en nog wat search topic's langs gelopen. Zoals bios gereset (2x), alle kabels gecontroleerd (met en zonder resetkabel gestart), ander geheugen er in (brak noname geheugen wat wel werkt). Dat alles mocht niet baten hij deed nog steeds raar.

Iemand nog een idee? Of moet ik gaan opsturen.. :'(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Nadat je alles geprobeerd hebt, heb jezelf ook geen idee gekregen waar het aan kan liggen? Ik bedoel, piepte het zaakje b.v. wanneer je het geheugen er uit had of de VGA kaart er naast had liggen? Kortom, wat zijn jouw eigen vermoedens dan wel voorlopige conclusies na al wat je geprobeerd hebt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• tmotd
Mijn vermoeden zegt dat het aan het moederbord of cpu ligt, maar mischien dat ik iets over het hoofd gezien heb. Hij piept totaal niet, met alleen proccesor, stroomkabel en powerswitch ook niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ja, dan zou ik dat ook denken ja. De cpu plus koeler al opnieuw bevestigd? Je kunt het nog met een andere cpu proberen (uit andere pc of zo).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

En als je de aparte onderdelen los test in een ander systeem?

• tmotd
Appart testen zal niet gaan, ik heb geen andere cpu of moederbord die het zaakje ondersteunt. Koeler dan nog maar keer opnieuw bevestigen kijken of dat helpt.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Kan het ook zijn het mobo de boel weer uitzet, omdat hij geen cpu fan kan vinden (ivm waterkoeling). MSI k7T heeft dat ook een tijdje gehad, doordat de standaart waarde in de BIOS op "aan" stond, later is dit met een update gefixt naar "uit". Mischien dat je het probleem al hebt verholpen ondertussen, maar doordat je de bios hebt gereset de boel nu zit te klieren. Probeer eens op te starten met een CPU fan aangesloten op je plank.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Fat chance dat je moederbord naar de ying yang is. dit heb ik vorige week ook gehad met een Abit KD7-E en een Athlon XP2000, uitgezet om te cleanen en niet meer normaal willen booten. bleek ook het moederbord het cleaningproces niet overleeft te hebben :|

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

KaMiKaZe schreef op 01 juni 2003 @ 22:47:
Fat chance dat je moederbord naar de ying yang is. dit heb ik vorige week ook gehad met een Abit KD7-E en een Athlon XP2000, uitgezet om te cleanen en niet meer normaal willen booten. bleek ook het moederbord het cleaningproces niet overleeft te hebben :|
Ik heb idem gehad na een cleaning maar was in dat geval mijn CPU kaduuk.... (verwijderen van de koeler, core kwam in aanraking met lucht tsjakka !! weg...)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Is de dader al gevonden?

Zeg dan niks :/

[ Voor 49% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2003 05:51 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik heb hetzelfde gehad toen ik m'n waterkoelsysteem opnieuw erop zette, bleek uiteindelijk m'n ouwe palomino gecrunched te hebben :/

Je hebt niet toevallig het Senfu blok he? Just asking... ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• tmotd
Laat maar doen mensen, ik heb het al gezien. Die maze3 kan je toch maar op 1 manier instaleren |:(, had um dus verkeerd om gedaan. Word dus Troughbred-btje halen. Thnx voor de help ;).

[ Voor 135% gewijzigd door tmotd op 02-06-2003 20:41 ]

Pagina: 1