Toon posts:

[Garantie]Andere HDD terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mij is laatst een Maxtor HDD doodgegaan. Deze heb ik opgestuurd naar de winkel, en deze zou vervangen worden. Een paar weken later had ik een HDD terug. Een IBM Deskstar. Nu heeft deze schijf dezelfde capaciteit, maar:
Maxtor 60 GB ATA 133, met LB
IBM Deskstart 60 GB ATA 100.

Nu heb ik dus een ATA 100 schijf terug. Ik heb deze winkel geëmaild over compensatie of een ATA 133 variant van deze HDD. Na 2(!) weken krijg ik een emailtje terug:

Deze HDDs zijn op dit moment even duur. Sorry, hier kunnen wij niks aan doen.

Wat moet ik hier nu mee? Kan ik gewoon accepteren dat ik deze schijf heb gekregen?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 13:06
Maxtor RMA == Maxtor terug lijkt me, behalve als ze je hierover vantevoren hebben ingelicht en je hebt ingestemd met het wisselen van merk. Harde schijven zijn geen commodities die allemaal hetzelfde zijn (zoals suiker=suiker) en dus mag je verwachten dat als je merk a koopt je in geval van garantie ook merk a terugkrijgt.

www.staiksterk.nl geeft ook altijd veel info over consumentenzaken

[ Voor 7% gewijzigd door paknaald op 01-06-2003 20:23 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:22
Als je een Maxtor opstuurd moet je een Maxtor terugkrijgen tenzij je anders verteld is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Eigenlijk hoef je dit niet te accepteren, je hebt een ATA 133 gekocht, dus dan heb je recht op een ATA 133 :)

Het is zoiezo raar dat je een HDD krijgt van een ander merk :{ Een beetje computerwinkel hoord dat niet te doen :{

Verwijderd

Ik zou hier GEEN genoegen mee nemen, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat die IBM met dat typenummer gewoon slecht is.

Edit: beetje verkeerd uitgedrukt maar ik doel hiermee op de nieuwere serie IBM 60 GB's .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 20:27 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Da's dan knap Elzared, want hij heeft het type-nummer niet gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!

Maar denken jullie dat ik het best aan ze voor kan stellen dat ze een Maxtor opsturen? (dus weer 4 weken zonder HDD) of gewoon om compensatie vragen?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Moet je zelf beslissen, voor de ATA133 hoef je het feitelijk niet te doen (merk je niet). Maar welk type IBM/Hitachi is het? Een 75GXP (=fout), 60GXP, 120GXP of een 180GXP ? In het laatste geval heb je maar 1 platter, bij een 60 GB disk.

• paknaald
Op www.storagereview.com kun je bekijken of je er tov je oude hdd erop voor of achteruit bent gegaan. Ben je er op achteruit gegaan -- zeuren; ben je er op vooruit gegaan (ATA 100 of 133 scheelt heel weinig) -- stt...!!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, bedankt voor die oplossing, ik zal de uitslag even hier posten..

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 13:47

Shunt

Boe

ik heb dus echt prsies het zelfde gehad :D
wel bij norrod :R
ik had een maxotor 60 gb ata 133 7200 rpm LB (Hier ging het hem dus om) deze is dus doa
samen met 512 mb ddr twinmoss pc 2700 trug gestuurd (ook doa )
en ja hoor ik krijg mooi paketje trug een IBM 120 GXP
ik bellen van dat gaat zo maar niet
zij jawel hoor meneer wij hoeven enkel een gelijkwaardig product trug te sturen
ik in uber melig bui
dus als ik een lotus naar de fabriek trug stuur en een eendje trug krijg mag ik ook niet klagen :P
jah het is het zelfde heeft bijde 4 wielen en een motor een achteruit kijk spiegel en 2 zijspiegels en een voor ruit en 2 deuren |:(
jah daar had hij niets op te zeggen
ik had zo iets ik ga niet weer 2 weken wachten op een andere hdd en heb het zo maar gelaten die ibm is wel sneller maar jah ik koop dat kreng voor de LB

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 13:35
Je hebt een 133 gekocht, dan moet je ook een 133 terug krijgen. Al helemaal van hetzelfde merk! :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Shunt schreef op 01 juni 2003 @ 20:48:
bij norrod is het weer een ander geval.
Norrod heeft namelijk geen merken in zijn prijslijsten staan.
je koopt dan ook geen maxtor, of een ibm.
ze verkopen jou bijvoorbeeld een ata 133 60GB HD.
zo staan ze ook op de bon.
de ene keer is dat een maxtor, een maand later hebben ze Ibm's.

je mag best een paar week wachten totdat ze weer een hd terug hebben van de fabriek. makkelijker is het om de klant gelijk een nieuwe andere te geven.

toe gegeven. het is niet netjes, maar wel makkelijk voor Norrod

[ Voor 8% gewijzigd door job op 01-06-2003 23:37 ]

Verwijderd

Paar jaar geleden ooit garantie gehad van seagate (rechtstreeks naar fabriek opgestuurd). Was mijn 2e schijf in mijn computer van 1 gig.....en kreeg toen een pakketje terug met een schijf van 2 gig. Dat vond ik wel een leuke deal voor de rest dezelfde snelheid.

Maar zoals hierboven vermeld kijk ff of je erop achteruit bent gegaan of niet, anders gewoon keihard klagen dat je dezelfde orginele schijf wilt of een betere op 1 of meerdere specificaties. Beetje aanhouden en daarna 1 keertje gewoon daar naarbinnen stappen en beetje zorgen dat je goed op de hoogte bent van de wetgeving, je praat ze zo onder tafel en ze willen dan wel zo snel mogelijk van je af.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deorgere schreef op 01 June 2003 @ 22:41:
Je hebt een 133 gekocht, dan moet je ook een 133 terug krijgen. Al helemaal van hetzelfde merk! :)
Tenzij het met overleg anders gaat.
Zo had ik een dooie Seagate hdd, en die was wat moeilijker te leveren (bleek OEM ding te zijn :(, maar wel garantie).
Winkel bood me toen een Maxtor aan. Never nooit niet dus he, ik koop een goeie betrouwbare schijf, en dan wil ik geen praxtor in mijn systeem hebben, dus paar dagen gewacht en toen had ik mijn seagate terug (overigens een 40GB, liquid bearing ATA 100 ipv een 30GB, ballbearing ATA66 :D)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Als je een creditcard had gehad.. had je gebruik moeten maken van de advanced service van maxtor...

Dan had je binnen 1 week een nieuwe hdd gehad... dezelfde of beter....

WWW.RC5.NL

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Het heeft helemaal niets met prijs te maken.. stel je nou voor je had 2 jaar geleden een 40 gig hd gekocht die koste toen zeg maar 150 euro (noem maar wat).

Die gaat defect, krijg je dan ook een 120 gb (die nu ongeveer 150 euro kost) hd terug als die van 40 gb defect gaat?????

Vind het een hele rare conclusie!! Ik zou er absoluut niet meer akkoord gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Mavvie op 02-06-2003 00:17 ]

Twitter | Linkedin

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Shunt schreef op 01 juni 2003 @ 20:48:
ik had een maxotor 60 gb ata 133 7200 rpm LB (Hier ging het hem dus om) deze is dus doa
samen met 512 mb ddr twinmoss pc 2700 trug gestuurd (ook doa )
en ja hoor ik krijg mooi paketje trug een IBM 120 GXP
ik bellen van dat gaat zo maar niet
zij jawel hoor meneer wij hoeven enkel een gelijkwaardig product trug te sturen
ik in uber melig bui
dus als ik een lotus naar de fabriek trug stuur en een eendje trug krijg mag ik ook niet klagen :P
jah het is het zelfde heeft bijde 4 wielen en een motor een achteruit kijk spiegel en 2 zijspiegels en een voor ruit en 2 deuren |:(
jah daar had hij niets op te zeggen
ik had zo iets ik ga niet weer 2 weken wachten op een andere hdd en heb het zo maar gelaten die ibm is wel sneller maar jah ik koop dat kreng voor de LB
volgensmij mag je niet klagen. als ik het goed heb is die 120gxp een stukkie sneller dan die maxtor ;)
je stuurt dus een eend en krijgt een lotus terug

• Kevinp
  • Laatst online: 04-08 15:23
tip voor de volgende keer, als je die verzendkosten toch moet betalen kan je hem net zo goed opsturen naar maxtor. Duurt misschien iets langer, maar je krijgt gewoon netjes een NIEUWE terug. kost net zoveel misschien nog wel minder.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het ligt er een beetje aan wat je gekocht hebt in eerste instantie (dus wat er op je bon staat). Bij norrod staat er gewoon HDD 60 gig 7200 rpm... Dan kun je denk ik niet zeuren dat je een IBM terugkrijgt van RMA, want je kunt bij aankoop al niet eens bepalen wat je krijgt. Je kunt wel zeggen dat je toch liever op een maxtor wacht, maar je hebt kans dat dat langer gaat duren natuurlijk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• paknaald
kevinp schreef op 02 juni 2003 @ 00:23:
tip voor de volgende keer, als je die verzendkosten toch moet betalen kan je hem net zo goed opsturen naar maxtor. Duurt misschien iets langer, maar je krijgt gewoon netjes een NIEUWE terug. kost net zoveel misschien nog wel minder.
Maxtor stuurt geregeld ex-RMA gevallen terug naar mensen die hun schijf RMA sturen. Dus wat dat betreft is het soms niet zo slecht dat je van een bedrijf een hele andere krijgt. Want op een gerepareerde kapot-geweeste schijf zou ik niet zitten te wachten (want een slechte serie van een bepaalde dag blijft, ook na reparatie een slechte serie volgens mij).

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb ik ook gehad inderdaad maar ik had er geen problemen mee. Ik kocht een IBM schijf (Norrod had niks anders :r) en toen die stuk ging (was een 40 gig 120 GXP o.i.d) kreeg ik WD en toen die stuk ging kreeg ik een Maxtor die nu altijd nog goed werkt.

Weet niet of je een Maxtor terug kan eisen bij winkels als Norrod aangezien die gewoon geven wat op voorraad is. Mocht je specifiek een Maxtor schijf gekocht hebben dan heb je uiteraard recht op een Maxtor schijf. :)

Twitter

Verwijderd

Als je als bedrijf een NO-RMA aanvraagt bij maxtor dus gewoon mailen naar
no-rma@maxtor.com met daarin de GTLA nr's ed.
je krijgt dan binnen 12 uur een mailtje terug van stuur maar op, dan duurt het :O meestal MAXIMAAL een week. (ik spreek uit ervaring!) maar dit kan alleen met een groter aantal defecte hd's meer dan 25 ongeveer (niet dat ze moeilijk doen bij minder)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 11:41 . Reden: typo's :O ]

Pagina: 1