Toon posts:

Home directory 3 servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal,

Ik heb onderlaatst een Windows 2000 Server geinstalleerd. Alles ging perfect.

Het Active Dir gedeelte werkt goed, heb om te test ondertussen 2 extra servers er aangehangen.

Nu zit ik met het volgende probleem:
Ik wil voor elke gebruiker een home directory maken. uit mijn ervaring met winnt4 op één server weet ik dat dat perfect gaat. NU heb ik drie servers. met een totaal aantal van 40 mensen die inloggen.

hoe moet ik dit instellen ?
:? oh ja voor dat ik het vergeet, de servers hangen aan elkaar dmv. een VPN over ADSL.

Alvast bedankt

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:54
Je kan volgens mij een DFS folder aanmaken en de gebruikers home dir daar naar laten verwijzen, alleen krijg je dan wel replicatie over de ADSL lijn. Misschien dat dat teveel resources vraagt. Een andere oplossing is gewoon de gebruikers die op dezelfde locatie zitten op de goede server aan te maken, maar mijn voorkeur gaat uit naar DFS.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan natuurlijk in users&computers aangeven dat de homedirs zich op de variable %logonserver% bevinden... \\%logonserver%\home\%username%

de gebruikers op lokatie halen dan hun homedir op van de server waarop ze zich ook aanmelden, op een bijkantoor zal dat de server zijn die daar staat (tenzij ze ook nog aanmelden op een andere lokatie, dan krijg je problemen met 'lege' homedirs...

ik ga er vanuit dat je clients wel nt4 of hoger zijn (en dus GEEN win9x varianten.. want die kennen die variabelen niet)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord,

uh, helaas draaien er op dit moment win98 computers.

dit zal veranderen, maar niet binnen een maand. M$ werkt niet mee.

Ik heb al eens zitten kijken naar Kix, dat is wel mogelijk.

dan moet ik alleen de regkeys veranderen naar h:\
en dan de home mappen als net use h: \\server\username$

is mogelijk, dan kom je met het volgende probleem..

het beperken van het systeem/startmenu. ik wil de gebruiker beperken,
maar wanneer ik iets moet doen dan zie ik graag het gehele startmenu.

het programma Poledit is hier goed voor..en het werkt. alleen is het niet dat de
poledit werkt op profiel basis. en last not de minst ::de emailsettings

is hier dan ook een alternatief voor.

alvast bedankt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Maak voor dat laatste gewoon gebruik van de policies van het domein als je straks nieuwe pc's hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die grouppol. zijn makkelijk inderdaad.
voorheen hadden we alleen NT4 server, maar door software upgrades waren we dus genoodzaakt te upgraden naar NT5 server.

en telkens als er een computer kapot gaat / te traag word komen er windows XP pro computers op de plaats van win98.

De programma's die we gebruiken zijn niet allemaal windows-based, daarom in nu overstappen naar nt5/xp voor de clients niet de keus.

---

ik ben zelf even verder gaan zoeken en zag deze bij technet: _/-\o_

http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B141714

Daar maken ze gebruik van de %logonserver%, is dat niet om te bouwen ?
Windows 98 ondersteund weining var's,

ga je kijken naar een kix-script.. dan zie je daar ook van die var's terug komen.

alvast bedankt

Verwijderd

zwelgje schreef op 01 June 2003 @ 20:05:
je kan natuurlijk in users&computers aangeven dat de homedirs zich op de variable %logonserver% bevinden... \\%logonserver%\home\%username%

de gebruikers op lokatie halen dan hun homedir op van de server waarop ze zich ook aanmelden, op een bijkantoor zal dat de server zijn die daar staat (tenzij ze ook nog aanmelden op een andere lokatie, dan krijg je problemen met 'lege' homedirs...

ik ga er vanuit dat je clients wel nt4 of hoger zijn (en dus GEEN win9x varianten.. want die kennen die variabelen niet)
als het om 1 lokatie gaat, zou ik geen %logonserver% gebruiken, maar gewoon 1 server gebruiken voor profiles/homedirs.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

betreft DFS, dit gaat met je AD replicatie mee ... afhankelijk van de grote v.d homedrives is dit wel of niet gewenst. in win2k3 kan die wat actiever sharen.
DFS zo ik afraden in zo'n situatie. ik zou dit goed plannen maar ja met 40 man is het weer wat anders.

maar ik zou aangezien je een domain hebt met child/parent configuratie werken. als gebruikers verplaatsen kan hij beter over de dsl lijn zijn profiel ophalen van de server waar hij/zij het meest zit.

ik denk dat ik in jou geval zoveel mogelijk alles per locatie probeer te houden en alle shares wel dmv DFS alvast aan te maken. zodat je op andere locaties instant replicatie aan kan zetten maar dit alleen wanneer het niet anders kan .. laat mensen maar bestanden copieren over de VPN link . als het als "traag" wordt ervaren dan moet je zeggen dat ze maar met "kleinere" bestanden moeten werken als dit goed ingeburgerd is .. dan zou je meer met dfs kunnen werken.

gedachte erachter is dat als ze het eerst het slechte ervaren dat ze dan je dankbaarder zijn als het beter werkt ;) en ze weten gelijk dat het ook slecht kan.

Tja vanalles

Pagina: 1