Goeie boxen op Alpine mrv-f400s versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 10:54
Beste mensen,

Op audio gebied ben ik een complete noob. Ik heb sinds kort een versterker en een auto radio gehad. Versterker is van Alpine v12 serie, namelijk de mrv-f400S. Als autoradio heb ik een Kenwood Mask krc 859 C. Tevens heb ik nog een Kenwood subwoofer liggen van max 350 Watt - 13 Inch.
Ik wil dit allemaal inbouwen in een golf 2. Maar ik heb totaal geen idee hoe ik het beste geluid krijg. Ik heb rond de 200 euro te besteden.

De specificaties van de radio zijn 4x 45 Watt.
Bij de handleiding van de versterker staat heleboel gegevens waar ik totaal niets van snap, dus die volgen hieronder

RMS power @ 12 V 20-20kHz
-per channel into 4 Ohm 40W x 4 (0,08% THD)
-per channel into 2 Ohm 50W x 4 (0,3% THD)
Briged 2 Channel into 4 Ohm 100W x 2 (0,3% THD)

Dynamic power @ 14,4 V 20-20kHz
-per channel into 4 Ohm 60W x 4 (0,08% THD)
-per channel into 2 Ohm 80W x 4 (0,3% THD)
Briged 2 Channel into 4 Ohm 160W x 2 (0,3% THD)

Dit zijn volgens mij de belangrijkste gegevens van de versterker. Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.....

Carlo

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:11
Ik zou voor een Composet gaan, of voor een Coaxiaal setje, Composetje heb je denk ik niet genoeg vermogen voor though... ga eens langs de hifiboer en luister eens naar wat speakers? pak die wat je het meeste bevalt :)

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 10:54
De_Bastaard schreef op 01 June 2003 @ 20:59:
Ik zou voor een Composet gaan, of voor een Coaxiaal setje, Composetje heb je denk ik niet genoeg vermogen voor though... ga eens langs de hifiboer en luister eens naar wat speakers? pak die wat je het meeste bevalt :)
Okay thnx voor je uitleg... maar nu komt het probleeem, ik ben al in wat audio zaken geweest. Alleen bijna geen van de winkels test met een versterker. En die audio zaken hebben niet alle merken, dus de ene zei je moet kenwood 4 weg nemen, en de andere zei neem Alpine boxen. Helaas is het verschil niet te horen. En ik heb totaal geen idee hoeveel watt mijn boxen moet zijn. 55 watt rms klinkt leuk maar geen idee of het voldoende is. De ene zaak verteld me. Je moet hoger zitten met het wattage van de speakers dan je versterker en weer een ander zegt het maakt niet uit...... Dus thnx voor je reply , maar zou je me daar wat meer info over kunnen geven.
en welk merk vindt jij goed???

[ Voor 20% gewijzigd door Carlito op 02-06-2003 11:18 ]

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Tip: gebruik geen achterspeakers en stop dit geld in een beter compo set voor en zet deze aan je versterker. Een veel betere investering. Verder kun je die sub in een kistje bouwen en op kanaal 3+4 gebrugt aansluiten. Wat betreft hoe je op 14v komt, dit zal erg moeilijk gaan. Houd er rekening mee dat je tussen de 12 en 13.8v (grofweg) zal zitten onder normale omstandigheden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de FAQ staat een behoorlijk duidelijk stukje uitleg over auto speakers, welke je moet kopen moet jij bepalen, jij moet ze beluisteren. Zie ook de hele vele andere topics over auto luidsprekers

[search=auto speakers kopen]

en de FAQ bovenin

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.