[cd-rom] Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi,

heb laatst een 52x cd lezer 2e hands gekocht (maar zonder garantie dat ie werkte..).
Nu wilde ik deze inbouwen in mijn linuxbak, dus zo gezegd, zo gedaan
alle stekkertjes er goed in gestopt etc. ook staat hij op master. als ik er een andere cd-speler inzet doet ie het wel.

nu is het probleem, dat hij helemaal _niks_ doet. hij gaat zelfs niet open. (ook windows herkent em niet)

het gaat om een Compaq Deskpro 300EP series met 300mhz PII aan boord en 32 MB ram.

Is deze cd-rom speler gewoon kapot en kan ik em op de hoop van kapotte troep smijten, of is er iets dat ik nog kan proberen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je zou em open kunnen maken om te kijken wat er mis is, misschien zit er gewoon ergens een los contactje ofsow

Verwijderd

Kijken of de voeding er goed in zit zo ja en hij doet het alsnog niet wegflikkeren en een nieuwe kopen... zo duur zijn die dingen ook weer niet :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Is deze cd-rom speler gewoon kapot en kan ik em op de hoop van kapotte troep smijten, of is er iets dat ik nog kan proberen?
Je zou inderdaad voor de zekerhheid even kunnen controleren of de voeding goed is aangesloten. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ie gewoon kapot is...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

der zit altijd een NOODKNOP op de cd-rom speler.....als ie dus POWER heeft moet je een KLEIN roind gaatje opzoeken op je cd-rom behuizing (meestal naast OPENM knop) en daar een paperclip in drukken....dan drukje prc op een klein knopje.

Gaat ie dan niet open terwijl die wel gewoon POWER heeft, dan istie kapot denk ik.... suc6!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer hem in een andere computer.

Mocht je geen andere computer hebben; kijk of er daadwerkelijk 12V wordt geleverd aan je cdrom. Bij een kapotte kabel (0V) doet ie weinig.

Edit:
Michael Knight schreef op 02 June 2003 @ 09:47:
der zit altijd een NOODKNOP op de cd-rom speler.....als ie dus POWER heeft moet je een KLEIN roind gaatje opzoeken op je cd-rom behuizing (meestal naast OPENM knop) en daar een paperclip in drukken....dan drukje prc op een klein knopje.

Gaat ie dan niet open terwijl die wel gewoon POWER heeft, dan istie kapot denk ik.... suc6!
Bij mijn oude aopen brakkos 40x drukte je met een paperclip gewoon tegen een simpel tandwieletje, waardoor de lade langzaam open ging. Dat kan volledig zonder voedingsspanning. Is juist een soort backup voor als de spanning wegvalt :D.

[ Voor 66% gewijzigd door dr snuggles op 02-06-2003 11:31 ]

• ThaDaNo
Ik zal straks eens de voedingskabel van de HD en de cd-rom omwisselen, kijken wat ie dan doet..

btw, als hij het niet doet, er staat op dat hij is gemaakt in oktober 2002 dus ik ga ff checken of die nog onder de garantie valt :D

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vreemd probleem moet ik toegeven... Ik snap echter niet waarom je zo'n ding 2e hands koopt. Nieuw zijn ze een euro of 20.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
ik neem idd aan dat ie er niet meer dan 10 euro voor heeft gegeven. Zou anders nogal dom zijn ja :P

• ThaDaNo
4 euro ;)

hij doet iig helemaal niets, ook niet als ik de kabels omwissel of whatever, dus ik stuur wel een mailtje naar BTC met de vraag of dat onder de garantie valt. (openschroeven doe ik niet voor ik daar antwoord op heb aangezien na het openschroeven de garantie vervalt)

Thanks voor de hulp iig :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
4 euro hehe, suc6 ermee in elk geval. :)

Als ik de symptonen zo lees denk ik trouwens dat de vorige bezitter eens heeft getest of ie ook werkt met de voedingstekker verkeerd om erin ;)
Maw: Evt kijken of je nog garantie hebt, zo nee, jammer dan.

[ Voor 77% gewijzigd door KBDE op 03-06-2003 21:14 ]

Pagina: 1