Toon posts:

1280x1024 op is vergelijkbaar met ps2 op 640x480 O_O

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pc en een ps2. Dus ik was wel eens beniuwd wat het beeld verschil was. Ik wist dat een monitor hogere resoluties nodig had om goed beeld te krijgen.

Dus ik was wel benieuwd op welke reso je een beetje vergelijkbaar beeld had. Het geluk was dat ik vice city voor de pc had en mijn vriend vice voor de ps2 had meegenomen dus we konden naar het erg goed vergelijken.

Ik heb dus een ps2 met een rgb kabel dus geen composite want dat ziet er niet uit :P en een 57 cm tv of iets in die richting.

En mij pc heeft een 17' monitor

Nou wij dus beide vice city aangezet. En wat schets mijn verbazing??? Dat de pc 1280x1024 om het zelfde beeld te krijgen. En zelfs met 1280x1024 had de pc nog meer yaggies dan de ps2 op 640x480. Ik vraag me echt af of dit verschil nu komt door een groter pixelmasker. Op de pc was het een beetje scherper maar dat verschil kon je bijna niet zien en zeker niet met rgb.

Omdat ik met consoles ben opgegroeid en altijd 640x480 als iets moois heb gevonden. Heb ik zon idee dat een monitor het beeld verneukt om het zo maar te noemen.

Nu komt de vraag :P

Is het mogelijk om virtueel een tv signaal/beeld na te bootsen op je pc monitor. Dit is voor mij fijn bij het gamen.

En er moet ook iets opzitten dat ik het weer kan uitzetten zodat ik de kleine letterjes van het internet weer kan lezen...

BEstaan er zon proggies? Of is het technish niet mogelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 18:33 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TV is onscherp, en dat is dus een soort gratis antialiasing. Als je je pc op 640 x 480 zet en de FSAA / AF hoog zet zal het beeld al een stuk minder kartelig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 June 2003 @ 18:33:
TV is onscherp, en dat is dus een soort gratis antialiasing. Als je je pc op 640 x 480 zet en de FSAA / AF hoog zet zal het beeld al een stuk minder kartelig zijn :)
Klopt maar zelfs met 4xs ziet het er nog beter uit. Neem bijvoorbeeld die letters van een dvd film in zon menu of in text in een film zelf. Zon text zie je op de pc nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 18:36 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
^^ dat is het enige juiste antwoord.

Test nou eens met FSAA op z'n hoogst....?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nouja hier dan maar mijn mening; ik vindt de PC versie van Vice City er veel mooier uitzien dan op de PS2. Hiernaast komt ook nog is dat de FPS op de PC véél hoger is wat de speelbaarheid ten goede komt. Als je op een motor door de stad scheurt op een PS2 gaat het beeld schokken.

Maar je zegt zelf al; je bent gewend aan consoles ;)

Maarja, ik speel dan ook met 6 x FSAA + 16 x AF ;)

* Glashelder gaat een screenshot maken met geen AA/FSAA en 1 met wél (6x)AA+(16x)FSAA :D

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 18:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Het grote voordeel wat jij noemt is tegelijkertijd het nadeel van de TV. Hij kan niet een hoge resolutie tekst weergeven. Voor spelletjes is het nog wel leuk, maar zodra je met tekst werkt zul je zien hoe beperkt de TV eigenlijk is.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 01 juni 2003 @ 18:37:
Nouja hier dan maar mijn mening; ik vindt de PC versie van Vice City er veel mooier uitzien dan op de PS2. Hiernaast komt ook nog is dat de FPS op de PC véél hoger is wat de speelbaarheid ten goede komt. Als je op een motor door de stad scheurt op een PS2 gaat het beeld schokken.

Maar je zegt zelf al; je bent gewend aan consoles ;)

Maarja, ik speel dan ook met 6 x FSAA + 16 x AF ;)
He he he ja zo kan ik het ook wel ;) :P

Maar ik vind het gewoon jammer... dat je op een pc op 640x480 ook niet zon goed beeld krijgt. Als je een super goeie pc hebt zal dat niet uitmaken maar de ongelukkige met een slome pc....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 18:41 ]

Verwijderd

Heb je geen tv-out op je kaart? Kan je voor games gewoon de TV gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:41:
Heb je geen tv-out op je kaart? Kan je voor games gewoon de TV gebruiken...
Jah klopt die heb ik maar er zijn geen rgb kabels voor de tv out. Als dat zo was had ik het allang op de tv gedaan. Composite is gewoon vaag en onscerp beeld.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

vergeet ook niet dat gta vc ge-optimaliseerd is voor de ps2, de pc versie kun je nooit perfect optimaliseren wegens de vele pc systeem combinaties etc etc.

39

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 18:42:
[...]

Jah klopt die heb ik maar er zijn geen rgb kabels voor de tv out. Als dat zo was had ik het allang op de tv gedaan. Composite is gewoon vaag en onscerp beeld.
Volgens mij is dat er toch echt wel.. meende ik?

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Devian schreef op 01 juni 2003 @ 18:47:
[...]

Volgens mij is dat er toch echt wel.. meende ik?
Weet je ook waar? Want dat zal voor mij echt fijn zijn als ik een rgb kabel op mijn tv-out heb :)

Verwijderd

oh zeg . het beeld op een tv lijkt maar beter. dat komt omdat een tv super wazig is en dan vallen die kartels natuurlijk niet op . ja doh

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 18:53:
oh zeg . het beeld op een tv lijkt maar beter. dat komt omdat een tv super wazig is en dan vallen die kartels natuurlijk niet op . ja doh
Dan moet je een rgb kabel gebruiken. Dies (bijna) even scherp als een monitor. Op een composite kabeltje is het inderdaad erg wazig beeld.

Verwijderd

Vice City is nog een betrekkelijk licht en eenvoudig spel. Zelfs met 4xFSAA en 8xAA (op mijn systeempje) kom je bijlange niet aan de kwaliteit van een spel zoals UT2003 of NFS:HP2 met lagere settings.

De textures in Vice City zijn heel eenvoudig en niet zo scherp, dit zou veel beter kunnen op PC, maar ik denk dat de engine niet zo PC-vriendelijk is. Zelfs met de hoogste draw distance zie ik nog muren gerenderd worden op zo'n tien meter voor m'n neus.

GTA Vice City is niet zo'n goede game om te vergelijken. Je kan er je PC niet volledig mee op de proef stellen, het verhaal en de gameplay zijn verder wel super!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 19:04:
Vice City is nog een betrekkelijk licht en eenvoudig spel. Zelfs met 4xFSAA en 8xAA (op mijn systeempje) kom je bijlange niet aan de kwaliteit van een spel zoals UT2003 of NFS:HP2 met lagere settings.

De textures in Vice City zijn heel eenvoudig en niet zo scherp, dit zou veel beter kunnen op PC, maar ik denk dat de engine niet zo PC-vriendelijk is. Zelfs met de hoogste draw distance zie ik nog muren gerenderd worden op zo'n tien meter voor m'n neus.

GTA Vice City is niet zo'n goede game om te vergelijken. Je kan er je PC niet volledig mee op de proef stellen, het verhaal en de gameplay zijn verder wel super!
Serious sam 2 is toch een spel met erg goeie textures? Btw wat doet ansio nu precies met die textures want ik heb ansio wel eens aangezet maar ik zie weinig verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 19:07:
[...]

Serious sam 2 is toch een spel met erg goeie textures? Btw wat doet ansio nu precies met die textures want ik heb ansio wel eens aangezet maar ik zie weinig verschil.
Door aniso blijven je textures scherper, ook op grotere afstanden en van opzij bekeken...
http://www.digit-life.com...1002/itogi-video-ani.html
http://www.digit-life.com...togi-video-ani-rtcw1.html
http://www.digit-life.com...togi-video-ani-rtcw2.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 19:15 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dual-zip schreef op 01 juni 2003 @ 18:37:
* Glashelder gaat een screenshot maken met geen AA/FSAA en 1 met wél (6x)AA+(16x)FSAA :D
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/vicecityFSAAAF.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~diebe061/vicecityNOFSAAAF.jpg
*click*

Boven: 6 x FSAA + 16 x AF
Onder: geen FSAA en ook geen AF

edit: url 2e plaatje fixed

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 19:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

je linkt 2x naar t zelfde plaatje

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Idd, 2x hetzelfde plaatje. Je zal ff 1 url moeten changen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 01 June 2003 @ 19:37:
je linkt 2x naar t zelfde plaatje
Ja klopt :P Enne heb jij een breedbeeld monitor ;) want die plaatjes zijn volgens mij breedbeeld kan het fout hebben.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-08 14:41
dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

*click*

Allemaal leuk en aardig maar Tommy Vercetti staat niet 2x op de zelfde plek en met de lampen is dat natuurlijk niet echt snugger.

Burp

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je moet vice city maar eens voor de gijn via tvout op de tv aansluiten en dan zie je dat de pc beterkwaliteit is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hellie112 op 01-06-2003 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hellie112 schreef op 01 June 2003 @ 19:47:
Je moet vice city maar eens voor de gijn via tvout op de tv aansluiten en dan zie je dat de pc beterkwaliteit is ;)
Jaaaaa maar dat is composite dus geen rgb ¬¬ Dat scheeld erg veel.

Verwijderd

FF niet Vice City, maar probeer dit eens op je TV-scherm te toveren:

http://gof-lan.mine.nu/~nawa/dawn.jpg :*)

Opgelet: niet resized bekijken!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 20:37 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dawn heeft nog nét wat meer AntiAliasing nodig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 19:59:
[...]

Jaaaaa maar dat is composite dus geen rgb ¬¬ Dat scheeld erg veel.
Hmmm volgens mij kan de gemiddelde videokaart met tv-out ook s-vhs aan. En die kwaliteit ligt dicht bij RGB...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:55
dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 19:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
*click*

edit: url 2e plaatje fixed
Kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil eigenlijk :p.. naja.. de 2 auto's zijn anders.. de voetgangers zijn anders.. en hij stata niet op dezelfde plek.. voor de rest in kwaliteit geen grote verschillen hoor?

https://wren.co/join/Devian

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Eej, dual-zip, op wat voor resolutie speel je de games? En is dat idd met een gf4mx640 zoals in je sig beschreven staat? (Draai zelf een tft, en _moet_ dus 1024x768 draaien, maar dan met een gf4-4400, waar ik echt geen aa bij kan zetten, want dat treekt hij niet :( )

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Devian schreef op 01 June 2003 @ 21:23:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil eigenlijk :p.. naja.. de 2 auto's zijn anders.. de voetgangers zijn anders.. en hij stata niet op dezelfde plek.. voor de rest in kwaliteit geen grote verschillen hoor?
Dat komt door de hoge resolutie
Kippenijzer schreef op 01 June 2003 @ 21:31:
Eej, dual-zip, op wat voor resolutie speel je de games? En is dat idd met een gf4mx640 zoals in je sig beschreven staat? (Draai zelf een tft, en _moet_ dus 1024x768 draaien, maar dan met een gf4-4400, waar ik echt geen aa bij kan zetten, want dat treekt hij niet :( )
Nee :+ Zal die specs zo is effe updaten. Werk inmiddels op een ATi Radeon 9500 Pro.. Resolutie staat op 1280x1024 :)

edit: die resolutie draait overigens gewoon soepel, maar staat alleen zo hoog voor die screenshots omdat de TS denkt dat 1280x1024 te vergelijken is met de playstation.

Normaal speel ik op 1024x768 8)

heb het overigens wel geprobeerd met FSAA+AF aan op m'n broers PC, waar nu dus die MX420 inzit, maar dat is meer plaatjes kijken :+
geen orginele grap :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:35:

He he dat is het betere werk alleen jammer dat mijn crappy monitor niet tot 1600x1200 kan maar nu ik het plaatje op 1280x1024 moet ik zeggen not bad.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
er zijn ook speciale kastjes die de res van je tv singaal kunnen opkrikken naar 1600*1200, zodat het wel leuk is om je spelcomputer aan te sluiten

TheS4ndm4n#1919

• Pollewob
  • Niet online
Hoe wil je dat gaan doen? Als er informatie binnenkomt voor 640 x 480 beeldpunten kan je daar nooit 1600 x 1200 van maken. En dan nog kan je een tv nooit op 1600 x 1200 laten werken (dat is wat je bedoelt toch?).

Heb je een voorbeeld van zo'n kastje, want ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 June 2003 @ 21:59:
Hoe wil je dat gaan doen? Als er informatie binnenkomt voor 640 x 480 beeldpunten kan je daar nooit 1600 x 1200 van maken. En dan nog kan je een tv nooit op 1600 x 1200 laten werken (dat is wat je bedoelt toch?).

Heb je een voorbeeld van zo'n kastje, want ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :)
Het kan technish ook niet omdat een tv een reso heeft van 748x512 of ites in die trend in iedergeval die dvd reso. En dat zijn gewoon vaste lijnen die kunnen niet verdubbelen omdat ze er vast in zitten. Een tv is standaard 748x512 en dat zal ie alktijd blijven titdat hdtv komt deze kunnen tot 2048x1536 volgens mij :P Ik vraag me af hoe dat eruit ziet 8) Ach ja ze moeten eerst maar eens tv programma's en dvd voor die reso maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 22:06 ]

Verwijderd

Pollewob schreef op 01 June 2003 @ 21:59:

nieuws: Nieuwste tv's tonen meer details dan originele uitzending

Is geen apparaatje, maar zit in de televisie ingebouwd...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33
Lol, maar heb je ook ene monitor die op die resolutie kan draaien?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ze moeten dit soort AA weer eens gaan gebruiken
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=4958
vet oud spel, op de 1e 2d/3d kaart ooit (rendition v1000)
maar sjek de randjes! juist, die zijn er niet ;)
met amper performance loss

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 01 June 2003 @ 22:42:
ze moeten dit soort AA weer eens gaan gebruiken
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=4958
vet oud spel, op de 1e 2d/3d kaart ooit (rendition v1000)
maar sjek de randjes! juist, die zijn er niet ;)
met amper performance loss
Intresant, als dit echt even goed is als 16 keer antialising zonder peformance loss dan moet dit ZEKER worden ingevoerd 16 x atialising 8x is toch het hoogste :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 23:53 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 23:47:
[...]

Intresant, als dit echt even goed is als 16 keer antialising zonder peformance loss dan moet dit ZEKER worden ingevoerd 16 x atialising 8x is toch het hoogste :>
16 x AA ? Knappe kaart heb jij als die dat kan bewerkstelligen ;)

je zult wel 6 x FSAA + 16 x AF bedoelen ;)
tenzij de FX nog hoger kan weet ik niet :)

Verwijderd

Beetje kromme vergelijking om GTA Vice City te nemen;

De PC versie is gewoon een rechtstreekse poort, en dat merk je.

Verder heeft een TV een veel groffer masker, en zit je er over het algemeen verder van af. Daarnaast is een TV qua refreshrate lang niet zo instelbaar als een monitor.

Enneh, Wat voor monitor heb je? Vergelijk maar eens met mijn NEC MultiSync FE700. Dat is een dingetje waar je U tegen zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:40:
Beetje kromme vergelijking om GTA Vice City te nemen;

De PC versie is gewoon een rechtstreekse poort, en dat merk je.

Verder heeft een TV een veel groffer masker, en zit je er over het algemeen verder van af. Daarnaast is een TV qua refreshrate lang niet zo instelbaar als een monitor.

Enneh, Wat voor monitor heb je? Vergelijk maar eens met mijn NEC MultiSync FE700. Dat is een dingetje waar je U tegen zegt.
Wat is er zo speciaal aan jouw monitor dan? Volgens mij is die Iyama HM704UTCA Diamondtron M2 de beste 17 inch monitor die er is. Is ook de enihe 17 inch die tot 2048x1536 kan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 00:47 ]

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
er zijn ook van die kastjes waarmee je een PS2 op een vga monitor aan kunt sluiten. de duurdere modellen converteren dan niet rgb naar vga maar die schijnen echt vga uit de ps2 te kunnen halen... Ik heb ze nog nooit in werking gezien maar hier http://www.lik-sang.com/i...54a1dfbf41caaed0371e1cfd4 heb je er een.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tinker schreef op 02 juni 2003 @ 00:45:
er zijn ook van die kastjes waarmee je een PS2 op een vga monitor aan kunt sluiten. de duurdere modellen converteren dan niet rgb naar vga maar die schijnen echt vga uit de ps2 te kunnen halen... Ik heb ze nog nooit in werking gezien maar hier http://www.lik-sang.com/i...54a1dfbf41caaed0371e1cfd4 heb je er een.
Maar wel op 640x480, daar heb je dus geen fuck aan want dan krijg je van dat rot beeld op je monitor :D

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 02 June 2003 @ 00:46:
[...]

Maar wel op 640x480, daar heb je dus geen fuck aan want dan krijg je van dat rot beeld op je monitor :D
ja wat dat betreft kan je het beter op de tv doen. Want aar ziet 640x480 er fatsoenlijk uit. Zelfde met de oude psx. Die draait op 320x240 op een monitor kan je door de blokkerigheid het hele spel niet zien. Op de tv ziet 320x240 er stukken beter uit. Daarom speel ik ook altijd roms via de tv-out.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 01:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:44:
[...]

Wat is er zo speciaal aan jouw monitor dan? Volgens mij is die Iyama HM704UTCA Diamondtron M2 de beste 17 inch monitor die er is. Is ook de enihe 17 inch die tot 2048x1536 kan :P
Ach, de keuze van een monitor is voor een deel subjectief en er zijn altijd betere beschikbaar, hoor. Hij wilt gewoon zeggen dat het sowieso beter is dan een TV. En aan een 17" die tot 2048x1536 gaat heb je niet veel op die resolutie.

Refresh rate zal wel lager zijn dan 75Hz en de grens van het onderscheidend vermogen van een 17" ligt op 1024x768, misschien iets hoger voor sommige monitors, maar zeker geen 2048x1536.

Ik moet al een vergrootglas nemen als m'n 19" op 1600x1200 staat.

BTW, in sommige gevallen is het beter voor de performance én de kwaliteit als de resolutie wat lager staat met een hogere anti-aliasing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 01:40:
[...]

Ach, de keuze van een monitor is voor een deel subjectief en er zijn altijd betere beschikbaar, hoor. Hij wilt gewoon zeggen dat het sowieso beter is dan een TV. En aan een 17" die tot 2048x1536 gaat heb je niet veel op die resolutie.

Refresh rate zal wel lager zijn dan 75Hz en de grens van het onderscheidend vermogen van een 17" ligt op 1024x768, misschien iets hoger voor sommige monitors, maar zeker geen 2048x1536.

Ik moet al een vergrootglas nemen als m'n 19" op 1600x1200 staat.

BTW, in sommige gevallen is het beter voor de performance én de kwaliteit als de resolutie wat lager staat met een hogere anti-aliasing.
Die reso is ook voor spellen en niet voor desktop enzo ;) maar eerlijk gezecht zag ik niet te gek veel verschil tussen 1600x1200 en 2048x1536.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

ik speel ook wel eens via tvout op me tv (ook vice city) maar ik vind het echt helemaal bout gewoon. harstikke onscherp (nee komt niet door TV (shvs -> scart) )
en je ziet gewoon pas later wat er gebeurt op je beeld.
ik vind op de tv spelen zuigen. geef mij maar me TFT met 2x FSAA en 2x AF
:9

(nadeel van TFT's, je kan de reso niet hoger zetten zodat je geen FSAA nodig hebt :/)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 18:59:
Dan moet je een rgb kabel gebruiken. Dies (bijna) even scherp als een monitor. Op een composite kabeltje is het inderdaad erg wazig beeld.
En hoe had je dit voor je gezien dan ? Hoe wil je een RGB-signaal door je videokaart laten uitsturen ? Het beste wat je pc kan uitsturen met een gewone videokaart is s-video en dan kun je 'm wel op een SCART blok hangen maar dat maakt er echt geen RGB van hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 09:59:
[...]

En hoe had je dit voor je gezien dan ? Hoe wil je een RGB-signaal door je videokaart laten uitsturen ? Het beste wat je pc kan uitsturen met een gewone videokaart is s-video en dan kun je 'm wel op een SCART blok hangen maar dat maakt er echt geen RGB van hoor :)
Ja maar ik was niet de gene die zei dat rgb op de tv-out kon ;) He probleem is dat mijn tv geen s-video uitgang heeft dus ik moet wel rgb gebruiken. Dat doe ik teminste op de ps2, psx en de dreamcast van mij

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 10:49 ]

Verwijderd

Zou je deze pagina eens door moeten lezen.. Kan je van je VGA een scart RGB maken..

http://home.t-online.de/home/j.redelfs/kabel.htm

of dees:

http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/index.html

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:35:

hey dat plaatje komt me bekend voor 8) (was btw mbv een ATI kaartje)

hier nog wat wazige pics:
http://gof-lan.mine.nu/~nawa/u2/1.jpg
http://gof-lan.mine.nu/~nawa/u2/2.jpg
http://gof-lan.mine.nu/~nawa/u2/3.jpg

naja
He he dat is het betere werk alleen jammer dat mijn crappy monitor niet tot 1600x1200 kan maar nu ik het plaatje op 1280x1024 moet ik zeggen not bad.
Dit is 2048x1536 O-)

[ Voor 22% gewijzigd door NaWA op 03-06-2003 14:49 . Reden: quote bijgeport ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Pagina: 1