XP blijft resetten - Fout in BOOT.INI ?

Pagina: 1
Acties:

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 11:17
Ik was ff een half uurtje weg van muh PC, en kom ik trug...zat alles helemaal vast!
Muis bewoog zelfs nie meer...
Dus -> RESET .... maar vervolgens blijft ie resetten....na de melding :
====
Invalid BOOT.INI file
Booting from C:\windows\
====
Daarna reset ie dus weer vrolijk.

Het vreemde is, dat als ik hem via win98 opstartdisk bekijk...hij gewoon nog helemaal goed is. Hep inhoud vergeleken met XP pc van muh pa...en is psies hetzelfde...

Aangezien ik XP cd hep uitgeleend, kan ik daarmee nix oplossen :S

Iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderd

Gewoon reparen met de XP CD, maar die heb je dus tijdelijk niet.

Probeer de boot.ini van je ("muh" :?) Pa eens op diskette te zetten en dan je eigen daarmee te overschrijven.

• Wolf3D
Nope....helpt niet ... zelfde probleem...

• Wolf3D
HELLLUUUUP ! Niemand een oplossing? Ik kom er niet meer uit......hep vanallus geprobeerd...

Als ik chkdsk doe zegt ie "Error reading from drive". Maar ik kan gewoon alle dir's zien, en alles werkt en staat er nog...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een scandisk uitvoeren maybe ? lijkt wel of Windows problemen heeft met lezen

• Wolf3D
Tja...dat wilde ik ook al doen...
Maar ik kan geen scandisk vinden onder XP. Heb gezocht met "dir scandisk.* /s" maar ... vind nix. En als ik scandisk van andere plekken haal krijg ik weer de (veel voorkomende) melding dat het een verkeerde versie is.

• Wolf3D
Zit er niet eoa repair optie onder XP die vanuit dos is uit te voeren?? Of hep je gewoon dikke pech als je nie meer in XP komt?

Het is zo'n mooi systeem dat XP, overal bewaard ie laatste werkende drivers en laatste werkende configuraties enz enz....hep weet ik veel hoeveel MB's gereserveerd voor System Restore....maar....als je problemen hebt, dan hep je nooit wat aan dat soort systeempjes. of je komt er niet meer bij...

Hep denk ik geen andere keus dan te wachten tot ik muh XP cd weer trug krijg...
Tot die tijd iig goed excuus om nix meer voor school te doen...

Verwijderd

heb je het al in save mode geprobeerd?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wolf3D
Ja, hep F8 gedrukt.. en ben alle opties afgegaan...
Maar hij reset meteen nadat ik een keuze hep gemaakt...

• Wolf3D
Hmm...ben een stapje verder... (of terug??)

Heb fdisk uitgevoerd en muh Master Boot Record opnieuw laten schrijven...of hoe dat dan ook mogen werken.
Nou reset ie niet meer iedere keer, maar krijg ik gewoon de melding "No Operating System" en that's it.

Alle bestanden staan er nog, inclusief alle windows bestanden en boot.ini is ook onveranderd. Maar .... wat nu??

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je nou format c: /q doet dan ben je ook een stapje verder |:( Wacht nou gewoon even op die Windows XP cd en voer een redding uit. Vernaggel het nou niet nog verder want je hebt er duidelijk geen verstand van. En die link die ik eerder gaf was ook niet voor niets gegeven; wil je geholpen worden spreek dan fatsoenlijk ABN.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
gewoon reinstall windows. gewoon als bootable cd gebruiken (opstarten vanaf cd). Je kan er gewoon overheen installeren..dan blijven je bestanden staan. Sommige programma's zul je opnieuw moeten installeren, andere blijven wel gewoon werken. Kan soms wel wat troep opleveren. Beste is gewoon een clean-install. Dus in de setup van winxp gewoon partitie verwijderen en vervolgens installeren in de lege ruimte die je hebt doordat je die partitie verwijdert hebt.

Verwijderd

Boot via XP cd-rom....
Dan kies je R van Recovery console....
Dan FIXBOOT
Eentueel ook nog FIXMBR

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wolf3D schreef op 01 June 2003 @ 18:16:
Aangezien ik XP cd hep uitgeleend, kan ik daarmee nix oplossen :S
Helaas.. maar inmiddels heeft de TS die cd wel en kan hij het idd op bovenstaande manieren oplossen

---

Verwijderd

Als je wel kan internetten!
Op de site van MS (http://www.microsoft.com/...etext=boot&DisplayLang=en) kan je XP bootdiskettes downloaden...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 13:03 ]

• HyperioN
niet nodig als je toch een boot-cd hebt... wat dus iedereen heeft, behalve als je een erg verneukte kopie hebt. 6 diskettes :| |:( leuke bootdisks zijn dat

[ Voor 17% gewijzigd door HyperioN op 03-06-2003 17:10 ]

Verwijderd

BvR-HyPeRiOn schreef op 03 June 2003 @ 17:09:
niet nodig als je toch een boot-cd hebt... wat dus iedereen heeft, behalve als je een erg verneukte kopie hebt.
Als je had gelezen had hij zijn CD uitgeleend!!!
Inmiddels weer retour dus nu niet meer nodig....

Oplsssing:
Boot via XP cd-rom....
Dan kies je R van Recovery console....
Dan FIXBOOT
Eentueel ook nog FIXMBR

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 17:11 ]

• HyperioN
ja en als je dit leest weet je dat hij ze weer terug heeft 8)7 :
Spider.007 schreef op 02 juni 2003 @ 19:40:
[...]
Helaas.. maar inmiddels heeft de TS die cd wel en kan hij het idd op bovenstaande manieren oplossen

• Wolf3D
Okeej, bedankt voor al jullie reacties.

Heb inderdaad cd inmiddels terug! Zit in de Recovery Console. Maar verwijder ik geen belangrijke partitie gegevens als ik FIXBOOT commando gebruik?

Er staat 30 GB op het spel, en die wil ik als het ff kan niet verliezen :S ...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wolf3D schreef op 03 juni 2003 @ 18:15:

Heb inderdaad cd inmiddels terug! Zit in de Recovery Console. Maar verwijder ik geen belangrijke partitie gegevens als ik FIXBOOT commando gebruik?

Je durft zelf fdisk los te laten om wat aan te klooien; maar het officiele programma van Microsoft dat durf je niet aan?

---

• Wolf3D
Euhm...ja. Ik had op internet gezocht en kwam uit op fdisk /mbr om dit probleem op te lossen. Pas later, nadit ik het had uitgevoerd las ik dat het niet bedoeld was voor XP.
Maar ik noem dit niet "klooien"

Heb nu het commando fixboot uitgevoerd. Maar bij fixmbr krijg ik toch duidelijk de waarschuwing dat "partitietabellen" beschadigd kunnen worden. Quote: "Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vast schijf ontoegankelijk worden". " Ga niet door als u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station."

Ik heb dus geen problemen met het verkrijgen van deze toegang. Via opstartdiskette kom ik overal bij. Dus niet gedaan...

Maargoed, na opnieuw opgestart met opstartdisk, zie ik op C schijf nu alleen nog maar bestanden met rare tekens....onbruikbaar dus? neem ik aan?

Gelukkig alleen C partitie, de rest doet het nog goed!

Maar zit dus denk ik nix anders op dan XP er opnieuw op te zetten, helaaaaasch.

• Wolf3D
Update : Ik zie net dat ie op FAT16 staat......hmmz.....was toch echt FAT32.

Weet iemand een goed progje om vanuit dos de C: schijf weer naar FAT32 terug te zetten?

[ Voor 38% gewijzigd door Wolf3D op 03-06-2003 20:35 ]

Verwijderd

Man, formatteer gewoon of probeer tenminste fixboot en fixmbr, bij alles wat je doet kun je wel data verliezen :z

Verwijderd

Wolf3D schreef op 03 juni 2003 @ 18:15:

Als er wat wazigs zou gebeuren ehm denk ik dat we dat er wel bij zouden zetten....

Kan je engels?????
Want ehm FIX betekend niet echt iets negatiefs ofzow!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

je kan met partition magic een fat16 omzetten naar fat32, versie 8 is bootable vanaf cd

Jsunnyreports

• Wolf3D
Nou, inmiddels inderdaad Partition Magic geprobeerd, maar die kon nix beginnen met die partititie. Fout dit , fout dat, alles fout! Dus, heb maar besloten om de boel te formateren, en alles weer opnieuw te installeren. Iig bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1