Afijn, ik heb dus nu een redelijk gedeelte van een wedstrijdprogramma af.
Ik haal dus zeg maar de wedstrijden op van deze week tot en met over 5 weken. Ik pak dus de eerste dag van de week waar we in zitten, en vanaf daar tel ik 34 dagen bij, en alles wat daartussen valt , haal ik uit de database. Dit werkt reeds.
Nu wil ik dus per week een html tabel genereren met alle wedstrijden van die week. Dit moet dus een dubbele lus worden.
Tot nu toe bestaat mijn .php file uit de volgende paar regels (alleen de regels die van toepassing zijn dan):
Nu moet ik dus per week kijken welke wedstrijden er zijn. De tabel die om de while lus staat moet dus 5 keer gemaakt worden binnen een andere lus.
Hoe ga ik dit oplossen? Ik heb geen idee hoe ik nu per week de gegevens kan ordenen
Ik haal dus zeg maar de wedstrijden op van deze week tot en met over 5 weken. Ik pak dus de eerste dag van de week waar we in zitten, en vanaf daar tel ik 34 dagen bij, en alles wat daartussen valt , haal ik uit de database. Dit werkt reeds.
Nu wil ik dus per week een html tabel genereren met alle wedstrijden van die week. Dit moet dus een dubbele lus worden.
Tot nu toe bestaat mijn .php file uit de volgende paar regels (alleen de regels die van toepassing zijn dan):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| include "includes/functies.php"; $conn = connection(); $query = "SELECT wedstrijden.*, teams.teamnaam, clubs.clubnaam FROM wedstrijden INNER JOIN teams ON wedstrijden.teamid = teams.teamid LEFT JOIN clubs ON wedstrijden.clubid = clubs.clubid WHERE wedstrijden.datum BETWEEN DATE_SUB(CURRENT_DATE, INTERVAL WEEKDAY(CURRENT_DATE) DAY) AND DATE_SUB(DATE_ADD(CURRENT_DATE, INTERVAL 34 DAY), INTERVAL WEEKDAY(CURRENT_DATE) DAY) ORDER BY wedstrijden.datum"; $result = mysql_query($query, $conn) or die(mysql_error()); echo "<table width='100%' border='1' cellpadding='1' cellspacing='1' bordercolor='#333333'>". "<tr bgcolor='#333333'>". "<td colspan='6'> </td>". "</tr>"; while ($rij = mysql_fetch_array($result)) { $datum = $rij[datum]; $tijd = $rij[tijd]; $jaar = substr($datum,0,4); $maand = substr($datum,5,2); $dag = substr($datum,8,2); $uur = substr($tijd,0,2); $min = substr($tijd,2,2); $tijd = $uur.".".$min; $datum = $dag."-".$maand."-".$jaar; if ($rij[uit]=="0") { $thuis_uit = "Thuis"; } else { $thuis_uit = "Uit"; } if ($rij[afgelast]=="1") { $afgelast = "AFG"; } else { $afgelast = ""; } if ($rij[beker]=="1") { $soortwedstrijd = "Beker"; } elseif ($rij[vriendschappelijk]=="1") { $soortwedstrijd = "Vriendschappelijk"; } else { $soortwedstrijd = "Competitie"; } echo "<tr>". "<td width='15%' class='programmacellen'>". "$datum". "</td>". "<td class='programmacellen'>". "Rood Zwart $rij[teamnaam] - $rij[clubnaam] $rij[team]". "</td>". "<td class='programmacellen'>". "$tijd". "</td>". "<td class='programmacellen'>". "$thuis_uit". "</td>". "<td class='programmacellen'>". "$soortwedstrijd". "</td>". "<td class='programmacellen'>". "$afgelast". "</td>"; } echo "</tr>". "</table>"; |
Nu moet ik dus per week kijken welke wedstrijden er zijn. De tabel die om de while lus staat moet dus 5 keer gemaakt worden binnen een andere lus.
Hoe ga ik dit oplossen? Ik heb geen idee hoe ik nu per week de gegevens kan ordenen
[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 01-06-2003 18:17 ]