Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:14:
Ja heb pentium3 500
en 64 mb ram nodig maar ik weet niet of dat deze kaart hardware matig of software matig word aangestuurd net als modem en misschien dat ie met goede software ook wel een beetje draaide op een pentium 200 ik wil toch alleen videotjes kijken. opnemen enz. dat hoeft niet ik heb ook nog andere pc's met tvkaarten. Ik heb de 200 al eens overgeclockt naar 250 maar voor dat windows helemaal was opgestard liep ie al vast ik heb er een casefan en een fan op de processor zitten maar dat bleek niet genoeg te zijn. Als ik hem op 225mhz heb staan dan gaat het wel maar loopt ie ook niet helemaal stabiel en loopt ie ook regelmatig vast. Weet iemand van jullie of ik de casefan de lucht naar buiten moet laten blazen of lucht naar binnen moet laten blazen?
Wat is het beste i.v.m. overclocken?
Uhm, er staat toch niet voor niets dat het
minimale systeemeisen zijn ? Je zegt zelf al dat je een PIII 500 & 64MB ram nodig hebt voor het kaartje...
Wat denk je dan zelf, dat het kaartje makkelijk te benutten is met een processor van
2 3 generaties daarvoor en 300MHz te weinig ? Ging het nou om een PIII 450 ofzo, dan kun je er nog iets voor zeggen, maar dit verschil is gewoonweg veel te groot.
En dan zeg je ook dat je simpel video'tjes wilt bekijken EN opnemen... Vergeet het opnemen dan meteen maar... Dan kom je met een PIII 500 nog niet eens heel ver...
offtopic:
Wat is dat toch tegenwoordig hier, dat mensen overduidelijke specs krijgen voor een bepaald iets en toch nog even hier komen vragen of het gaat werken/zeiken dat het niet werkt en om hulp vragen...
Over je vraag van de Casefan trouwens nog even: voor het goede zou je er nog eentje bij moeten plaatsen, zodat je eentje in kan laten blazen en de andere uit, maar ik zou je aanraden om deze uit te laten blazen als 'ie in de buurt van de processor zit.
[
Voor 22% gewijzigd door
KneoK op 01-06-2003 21:23
]