Toon posts:

Medion 5044 tvkaart op een pentium 200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een medion 5044 tv-kaart op een pentium 200 maar het lukt nog niet. Als ik de originele software gebruik power cinema II en intel indeo dan stottert het beeld heel erg. Weet iemand hoe ik de tv kaart aan de gang kan krijgen zonder stotterend beeld. Misschien met andere software codecs of drivers. Mijn specificaties op die pc zijn:
Pentium 200mmx
64 mb sd-ram geheugen
abit tx5 moederbord
4mb s3 virge-dx/gx videokaart
creative 16 pci geluidskaart.
western 20gb 7200 rpm harddisk
chipset van tv-kaart: philips 7134

Verwijderd

je hebt een snellere processor nodig, dat zeker, kijk maar bij de min. specs op de website van de maker van de tv kaart en meer ram is ook wel handig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 18:00 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:59:
je hebt een snellere processor nodig, dat zeker, kijk maar bij de min. specs op de website van de maker van de tv kaart en meer ram is ook wel handig ;)
Ik dacht dat ook meteen, en ging ff op zoek naar een site over die TV kaart maar ik kan op de Medion site niks vinden :?

Verwijderd

Misschien eens proberen je cpu over te klokken naar 250 mhz en kijken of dat het verbetert.

• Sir_Killalot
Staat er misschien op de doos iets over de minimale specs die je nodig hebt ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb pentium3 500
en 64 mb ram nodig maar ik weet niet of dat deze kaart hardware matig of software matig word aangestuurd net als modem en misschien dat ie met goede software ook wel een beetje draaide op een pentium 200 ik wil toch alleen videotjes kijken. opnemen enz. dat hoeft niet ik heb ook nog andere pc's met tvkaarten. Ik heb de 200 al eens overgeclockt naar 250 maar voor dat windows helemaal was opgestard liep ie al vast ik heb er een casefan en een fan op de processor zitten maar dat bleek niet genoeg te zijn. Als ik hem op 225mhz heb staan dan gaat het wel maar loopt ie ook niet helemaal stabiel en loopt ie ook regelmatig vast. Weet iemand van jullie of ik de casefan de lucht naar buiten moet laten blazen of lucht naar binnen moet laten blazen?
Wat is het beste i.v.m. overclocken?

• Sir_Killalot
offtopic:
als je een paar enters zou gebruiken is je tekst een stuk beter leesbaar ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:14:
Ja heb pentium3 500
en 64 mb ram nodig maar ik weet niet of dat deze kaart hardware matig of software matig word aangestuurd net als modem en misschien dat ie met goede software ook wel een beetje draaide op een pentium 200 ik wil toch alleen videotjes kijken. opnemen enz. dat hoeft niet ik heb ook nog andere pc's met tvkaarten. Ik heb de 200 al eens overgeclockt naar 250 maar voor dat windows helemaal was opgestard liep ie al vast ik heb er een casefan en een fan op de processor zitten maar dat bleek niet genoeg te zijn. Als ik hem op 225mhz heb staan dan gaat het wel maar loopt ie ook niet helemaal stabiel en loopt ie ook regelmatig vast. Weet iemand van jullie of ik de casefan de lucht naar buiten moet laten blazen of lucht naar binnen moet laten blazen?
Uhm, er staat toch niet voor niets dat het minimale systeemeisen zijn ? Je zegt zelf al dat je een PIII 500 & 64MB ram nodig hebt voor het kaartje...

Wat denk je dan zelf, dat het kaartje makkelijk te benutten is met een processor van 2 3 generaties daarvoor en 300MHz te weinig ? Ging het nou om een PIII 450 ofzo, dan kun je er nog iets voor zeggen, maar dit verschil is gewoonweg veel te groot.

En dan zeg je ook dat je simpel video'tjes wilt bekijken EN opnemen... Vergeet het opnemen dan meteen maar... Dan kom je met een PIII 500 nog niet eens heel ver...

offtopic:
Wat is dat toch tegenwoordig hier, dat mensen overduidelijke specs krijgen voor een bepaald iets en toch nog even hier komen vragen of het gaat werken/zeiken dat het niet werkt en om hulp vragen...

Over je vraag van de Casefan trouwens nog even: voor het goede zou je er nog eentje bij moeten plaatsen, zodat je eentje in kan laten blazen en de andere uit, maar ik zou je aanraden om deze uit te laten blazen als 'ie in de buurt van de processor zit.

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 01-06-2003 21:23 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat met die fan het beste is is een kwestie van proberen, dat is ook afhankelijk van de aiflow in je kast.

En je systeem is dus simpelweg te traag om normaal tv te kunnen kijken/op te kunnen nemen. Het verschil tussen een P200 en P3-500 overbrug je niet zomaar :)

spuit11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 01-06-2003 21:15 ]

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 20:14: Weet iemand van jullie of ik de casefan de lucht naar buiten moet laten blazen of lucht naar binnen moet laten blazen?
In mijn pc had ik eerst een voeding (achterkant, bovenin) die de kast in blies en een intake (voorkant onderin) die ook de kast in blies. Nu ik de voeding uit laat blazen is mijn casetemp met 10 graden gedaald en mijn processor met 5 graden. Maar ik denk dat je in een ander forum hier veel meer over kan lezen......

Forza Mucca

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Al zou je processor snel genoeg zijn dan kon je ook geen full screen kijken want daar is je videokaart weer te traag voor.

Het is helaasch gewoon niet anders...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmmz... wat voor chip zit er op die Medion?

Als het een Brooktree/Connexant 848 of 868 is, heb je een goede kans wel eea aan de praat te krijgen. Die 848 is steenoud en werkte prima in P1 dagen, het belast de PCI bus alleen verschrikkelijk. Als jouw kaart die chip heeft en 500MHz vraagt, ligt dat aan de meegeleverde software. Er zijn zat alternatieven te vinden voor Bt8x8 controllers die niet zoveel CPU vreten.

Die VGA kaart zou het probleem ook niet moeten zijn omdat fullscreen dmv overlay gaat, en de Virge ondersteunt hardware overlay...

Is de chip geen Bt-derivaat, dan wordt het lastiger, maar ik zou nog niet wanhopen.

Edit: toch wel :'( Deze tuner chips wordt door vrijwel geen enkele 3rd party viewer ondersteund. Schrale troost: discussiegroepen zitten vol met mensen met zwaardere configs die het ook niet aan de praat krijgen...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 02-06-2003 01:12 . Reden: domheid ]

Oslik blyat! Oslik!

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met mijn Virge heb ik het anders nooit voor elkaar gekregen :(

Ja het ging wel, maar schokkende als de neten :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sir_Killalot
dion_b schreef op 02 juni 2003 @ 00:38:
Hmmz... wat voor chip zit er op die Medion?

Als het een Brooktree/Connexant 848 of 868 is, heb je een goede kans wel eea aan de praat te krijgen. Die 848 is steenoud en werkte prima in P1 dagen, het belast de PCI bus alleen verschrikkelijk. Als jouw kaart die chip heeft en 500MHz vraagt, ligt dat aan de meegeleverde software. Er zijn zat alternatieven te vinden voor Bt8x8 controllers die niet zoveel CPU vreten. Die VGA kaart zou het probleem ook niet moeten zijn omdat fullscreen dmv overlay gaat, en de Virge ondersteunt hardware overlay...

Is de chip geen Bt-derivaat, dan wordt het lastiger, maar ik zou nog niet wanhopen.
'chipset van tv-kaart: philips 7134'

Dus dan is het toch geen BT-derivaat ? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sir_Killalot schreef op 02 June 2003 @ 00:50:
[...]

'chipset van tv-kaart: philips 7134'

Dus dan is het toch geen BT-derivaat ? :)
Whoops, ik kan niet goed lezen :X

[ Voor 69% gewijzigd door dion_b op 02-06-2003 01:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB:
En dan zeg je ook dat je simpel video'tjes wilt bekijken EN opnemen... Vergeet het opnemen dan meteen maar... Dan kom je met een PIII 500 nog niet eens heel ver...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet of het je niet is opgevallen maar ik had er staan dat opnemen enz. niet nodig was.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

waar gebruik je die kaart dan voor?
om een film op je tv te tonen?

wat voor film is het? divx? mpeg?
voor divx is je cpu gewoon veel te langzaam.
ik denk dat sommige kleine (met klein bedoel ik kleine dimensies) mpegjes nog wel afgespeeld kunnen worden.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 02-06-2003 16:35 ]

Verwijderd

de cpu is te langzaam klaar uit, de makkelijkste oplossing lijkt te upgraden, wat wil je verder nog bereiken in dit topic? gewoon kijken heb je al meer cpu kracht nodig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens deze tv-kaart nu op een pentium3 600 werken
met 384mb sd-ram geheugen
en een maxtor 60gb 7200 rpm harddisk
nvidea g2 mx400 64mb (eerst een ati rage 128 met 32mb)
en daar werkt de kaart perfect op ook met opnemen op de hoogste kwaliteit en ook toen ik nog die oude ati rage videokaart had zonder dat het beeld stotterde.
MAAR WEET IEMAND NOG EEN GOED PROGRAMMA VOOR DEZE TV-TUNER DIE NIET ZOVEEL SYSTEEMSEISEN NODIG HEEFT IK HOEF ALLEEN MAAR ZENDERS TE KUNNEN INSTELLEN EN VIA DE COMPOSITE AANSLUITING KUNNEN VIDEO'S KIJKEN.
Ik hoef dus niet te kunnen opnemen voor de duidelijkheid.
Ik wil de tv-kaart in die pentium 200 pc zetten omdat die pc boven op mijn kamer staat zodat ik tv kan kijken die andere pentium3 600 en pentium4 2,66 ghz pc's staan beneden en die p4 heeft ook een tv-kaart dus het is niet nodig om onder 2 pc's met een tv-kaart te hebben staan. Dat is dus de reden dat ik het wilde proberen op die pentium 200 ik weet wel dat het moeilijk zou zijn maar ik wilde het gewoon proberen.

Verwijderd

Zelf gebruik ik IUVCR te vinden op http://www.iuvcr.com erg eenvoudig, maar werkt perfect op deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die het kunnen gebruiken hier een foto van mijn tvkaart:
http://members.lycos.nl/tvbg4 meer info over mijn tv-kaart heb ik zo
niet.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 16:24:
BioWEB:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet of het je niet is opgevallen maar ik had er staan dat opnemen enz. niet nodig was.
Pardon, ik zie het nu ook :)

Ik las dit stukje verkeerd:
... software matig word aangestuurd net als modem en misschien dat ie met goede software ook wel een beetje draaide op een pentium 200 ik wil toch alleen videotjes kijken. opnemen enz. dat hoeft niet ik heb ook nog andere pc's met tvkaarten. ...
Ik heb de punt na enz. iets te letterlijk genomen :P
Pagina: 1