Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
Verwijderd
Als hiermee niet kan wat je wilt, gaat het dus sowieso niet lukken. Maar ik stel voor dat je in plaats van een 401 naar een dynamische pagina (zoals een PHP pagina) redirect. Die pagina zou vervolgens weer kunnen redirecten naar de laatst bekende pagina voor de betreffende client.In the event of a problem or error, Apache can be configured to do one of four things,The first option is the default, while options 2-4 are configured using the ErrorDocument directive, which is followed by the HTTP response code and a message or URL.
- output a simple hardcoded error message
- output a customized message
- redirect to a local URL-path to handle the problem/error
- redirect to an external URL to handle the problem/error
Dat is geen oplossing, want de inhoud van de 'error-melding' wordt altijd naar de client gestuurd. Daar kan je dus alleen wat mee met een client-side actie, zoals een javascript of een META tag.Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:51:
[...]Maar ik stel voor dat je in plaats van een 401 naar een dynamische pagina (zoals een PHP pagina) redirect. Die pagina zou vervolgens weer kunnen redirecten naar de laatst bekende pagina voor de betreffende client.
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
ehm als je gewoon redirt naar een page (bijvoorbeeld een phpscript) welke terug gaat naar de referer page (in geval van een interne redir)bigtree schreef op 01 juni 2003 @ 17:54:
[...]
Dat is geen oplossing, want de inhoud van de 'error-melding' wordt altijd naar de client gestuurd. Daar kan je dus alleen wat mee met een client-side actie, zoals een javascript of een META tag.
In de omschrijving staat dat actie 2-4 worden terugggestuurd naar de browser met de response code erin. Waarschijnlijk zal IE de pagina (of dit een foutpagina of pagina met content is maakt waarschijnlijk niet uit) vervangen door een 'custom' foutmeldingErkens schreef op 01 juni 2003 @ 18:00:
[...]
ehm als je gewoon redirt naar een page (bijvoorbeeld een phpscript) welke terug gaat naar de referer page (in geval van een interne redir)
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
naja, heb het uiteindelijk toch maar met javascriptje gedaan in een standaard 401 error pagina.
code:
1
2
3
| <script> document.location.replace(document.referrer); </script> |
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....
De inhoud van die 'error-melding' kan prima veranderd worden door bijvoorbeeld een php-script, inclusief een andere errorstatus-code indien gewenst.bigtree schreef op 01 juni 2003 @ 17:54:
Dat is geen oplossing, want de inhoud van de 'error-melding' wordt altijd naar de client gestuurd. Daar kan je dus alleen wat mee met een client-side actie, zoals een javascript of een META tag.
Die response code kan je wijzigen, als je dat graag wilt. IE zal overigens alleen zijn custom page laten zien als het resultaat onder een X aantal bytes is, ik meen onder de 1 of 4KB.Spider.007 schreef op 01 juni 2003 @ 18:02:
In de omschrijving staat dat actie 2-4 worden terugggestuurd naar de browser met de response code erin. Waarschijnlijk zal IE de pagina (of dit een foutpagina of pagina met content is maakt waarschijnlijk niet uit) vervangen door een 'custom' foutmelding
Hey! Dat wist ik nog niet, bedankt voor de tipDie response code kan je wijzigen, als je dat graag wilt. IE zal overigens alleen zijn custom page laten zien als het resultaat onder een X aantal bytes is, ik meen onder de 1 of 4KB.
Pagina: 1