Toon posts:

Radeon 9600tx trillend beeld op tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij kenissen een Aldi-pc met een radeon 9600tx videokaart via de s-video uitgang verbonden met een s-vhs kabel met de tv. Als ik de pc net op tv-out ingesteld heb staan werkt het de 3 seconden goed maar daarna begint het beeld horizontaal te trillen. Ik heb een heleboel instellingen geprobeert. Ik heb ook een composite kabel geprobeert, maar dat maakte niks uit.Ik heb de tv-out ingesteld staan op pal. De tv is 100hz.Bij mij thuis heb ik een pc met een geforce 4 ti4200 videokaart met een composite kabel met een 50hz tv verbonden en het beeld trilt niet horizontaal dus het moet wel kunnen zonder dat trillend beeld.

Heeft iemand van jullie een oplossing voor dit probleem?

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 22:45

Blaz0r

:)

Op hoeveel Hz heb je de output van je computer staan, gewoon 50hz?
Want ook 100Hz tv's kunnen maximaal een 50Hz signaal aan, en zetten het zelf om naar 100Hz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof op 60hz ik kon dat niet veranderen.

• Blaz0r

Blaz0r

Ik denk dat het daar aan ligt dan, 50hz is voor de tv's in nederland de frequentie die je moet kiezen, je zou het toch wel degelijk moeten kunnen veranderen, welke drivers gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers die standaard op de pc geinstalleerd waren. De pc is zoals ik al gezegd heb van een kennis dus ik kan niet kijken welke versie het is. Ik weet ook niet welke nieuwe drivers van ati ik moet installeren. De 9600tx videokaart is geen echte 9600 maar een overgeclockte 9500 dus daar zal ati geen drivers voor hebben op hun website. Ik zou dan denk ik bij medion de leverancier van de pc moeten vragen om andere drivers.
Of ik zou de nieuwste drivers van de 9500 moeten proberen.

• Blaz0r

Blaz0r

Je zou eens op moeten zoeken of de officiele drivers van aTi zelf werken, de nieuwste is catalyst 3.4, hiermee zou je wel degelijk de frequentie op 50Hz moeten kunnen zetten, daarmee lijkt het me opgelost, als ze inderdaad op 60Hz staan nu. Veel succes.

• pisart
  • Niet online
De catalyst drivers zijn goed, ze zijn ook geschikt voor dat type. Pak dan de recentste versie 3.4.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens gaan proberen bedankt alvast

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

cat3.4 installeerd normaal niet op de 9600TX
je moet eerst 2 ini's aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan aanpassen aan de ini's?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hennessy ik zie dat jij volgens mij dezelfde pc hebt als waar het probleem zich op voor doet.
Heb jij je pc ook aangesloten via de tv-out op een tv?
Zoja, heb jij ook problemen gehad met de tv-out.

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ja ik gebruik ook de TV out, via de AV-OUT uitgang geloof ik
en ik gebruik een scart ding van mijn nintendo

het probleem dat jij hebt heb ik niet gehad, wel heb ik dat ik zwart/wit beeld krijg en dat er pas na 30sec kleur verschijnt.

ik heb ff die ini's voor je geupload: http://home.planet.nl/~ys...008/cat3.4_9600tx_inf.zip

als je cat3.4 installeerd stop ie ergens met een error, daarna moet je naar C:\ATI\..nogwat..\ gaan, en die ini's eroverheen gooien en daarna setup.exe runnen

[ Voor 3% gewijzigd door HENNESSY op 06-06-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal uitproberen of het werkt
Pagina: 1