Toon posts:

Nokia 7650 + Email(Chello) via T-Mobile GPRS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb vandaag 2 uur met T-Mobile aan de telefoon gehangen er stonden om de email functie een heleboel dingen nog niet goed ik moest als Toegangspunt wap-act gebruiken en ik moest ook ff een extra abbo van €5 per maand. Dat is het probleem niet echt maar nu zou ik wel willen dat ie het gaat doen

Okay ik heb dus een T-Mobile Abbo.. en een nokia 7650 en ik heb hem ingesteld voor chello en die inkomende en uitgaan email servers zijn lekker simpel gewoon mail.chello.nl... Dat kan het probleem dus ook niet zijn nu geeft hij als hij gaat verbinden naar een paar minuten Time Out :'(

Heeft iemand het wel aan de gang gekregen.... Laat het me weten.. Ojaa ik heb ook voor lycos dit geprobeerd en dat werkte ook niet...

Grtz Jacob..... je kunt ook mailen naar djaxxx2002@lycos.nl

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 09:28
ik weet niet of chello je IP checkt, (als je telefoon die al heeft)
volgens mij kunnen alleen chello ip's mailtjes versturen via hun server

Verwijderd

Topicstarter
Ja okay maar dan hoezo zou die het van lycos niet doen ?? Ja ik vind het maar vreemd. :X

Ik ga ff checken of het met Yahoo werkt want dat zou wel werken volgens die helpdesk medewerker....

Thnx in ider geval ennu chello had mij trouwens verzekerd dat het zou moeten werken.. 8)7

Grtz

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

dan hebben ze je lekker genaait bij t-mobile, je had volgens mij niet eens een extra gprs abonnement af hoeven sluiten, je kan nl. ook met je normale belminuten internetten (correct me if i'm wrong plz.. maar met mijn 6310i kan dat ook gewoon).

Maar dat terzijde.

uitgaande mailserver kan nooit die van chello zijn omdat die alleen verbindingen binnen het chello netwerk accepteerd, moet altijd van de provider zijn waar je verbinding mee maakt (in dit geval t-mobile dus)

Krijg je die time-out alleen als je email ophaalt? of ook als je normaal internet/wap wilt gebruiken.

Ik ken overigens die hele 7650 telefoon niet, dus qua functies op die telefoon kan ik je niet helpen.

edit:

Bedoelen die helpdesk medewerkers niet dat het via webmail werkt??
Dus webmail.chello.nl opvragen en van daaruit email versturen.

[ Voor 11% gewijzigd door marshal op 01-06-2003 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja dat dacht ik al 8)7 Maar goed die 7650 kun je dus een mailaccoount instellen je weet wel mail.chello en mail.chello en ja dat van die uitgaand emailserver klopt dat heb ik die gast ook verteld maar nee zegt ie geen probleem moet werken...

Maar okay laten we zeggen dat die die smtp server niet pakt zou hij wel in inkomende mail moeten pakken en dat doet ie dus niet... Daar geeft ie een time out wappen kan ik wel gewoon..

Maar ik ben bang dat je email ophaald via de t-mobile wap site bedoeld ??

Want in de nokia kun je imap en pop3 mailboxen aanmaken. Met vodafoon live kun je wat ik begrepen heb hotmail lezen...

Ik hoop dat iemand me kan helpen is best wel irritant dit.... |:(

Grtz

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:30:
Hmmm ja dat dacht ik al 8)7 Maar goed die 7650 kun je dus een mailaccoount instellen je weet wel mail.chello en mail.chello en ja dat van die uitgaand emailserver klopt dat heb ik die gast ook verteld maar nee zegt ie geen probleem moet werken...

Maar okay laten we zeggen dat die die smtp server niet pakt zou hij wel in inkomende mail moeten pakken en dat doet ie dus niet... Daar geeft ie een time out wappen kan ik wel gewoon..

Maar ik ben bang dat je email ophaald via de t-mobile wap site bedoeld ??

Want in de nokia kun je imap en pop3 mailboxen aanmaken. Met vodafoon live kun je wat ik begrepen heb hotmail lezen...

Ik hoop dat iemand me kan helpen is best wel irritant dit.... |:(

Grtz
Ik ken die hele telefoon dus niet, als je daarmee imap en pop3 mailboxen moet kunnen gebruiken dan zou het gewoon moeten werken.

het lijkt me overigens stug dat je alleen je t-mobile email op zou kunnen halen via wap, maar je weet nooit..
Ikzelf heb een eigen mailserver draaien waar ik m'n email op kan lezen via wap op m'n 6310i (overigens heb ik O2).

Je zou kunnen proberen om verbinding te maken met een willekeurige andere mailserver (bv. xs4all ofzo) om te kijken of hij uberhaupt wel een connectie naar een mailserver kan maken. Dan weet je iig zeker dat de fout of bij chello ligt als het dan wel werkt, of dat de fout ergens bij t-mobile of je telefoon ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik ben er nu eindelijk achter _/-\o_

Je moet een toegangs punt toevoegen

Naam van de verbinding: Internet GPRS
Drager Gegevens : GPRS
Naam toegangspunt: internet-act (dit is wel de €5 in de maand extra)
Gebruikersnaam: Geen
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: Niets aan doen
Verificatie: Normaal
Ip adres gateway: 193.79.251.39
Homepage: Geen
Beveiligd verb.: Uit
Sessiemodus: Doorlopend

En bij je email box gegevens kun je ook proberen om smtp.t-mobile.nl gebruiken als uitgaande email server..

Ik hoop dat ik degene die er ook mee zaten/zitten geholpen heb...

Grtz SpeedyJ :D
Pagina: 1