Toon posts:

[inux] Re: desktop environment om zeep

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb debian al 2 keer geherinstalleerd maar ik geraak niet eens uit de display terug naar de shell omdat ctrl+alt+bkxpce me trug naar de display stuurt en in de display kan je niet als root inloggen dus ik kan niets wijzigen.
Ik mis ook het een en ander aan informatie:
* Wat voor een videokaart is het?
SVGA kaart 1 mb local bus VESA
* Welke X server gebruik je? XFree86 4.1.0 waarschijnlijk, maar dat hoeft niet persé.
* Welke XFree86 driver gebruik je?
Driver?? Wat??
* Wat staat er in je XFree86 log?
Waar staat de Xfree86 log?
* Hoe start je XFree86?
Gewoon startx command en dan krijf je Gnome login screen
* Wat zijn andere sessies? Andere DE's/WMs, zoals KDE, Windowmaker of Enlightenment?
KDE ja
* Zo ja, dan draai je waarschijnlijk een display manager (om in te loggen). Treedt het probleem daar ook op?
Yup

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 17:07 ]

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 09:58
hmz perongeluk nieuw topic ipv reply i guess.

Verder denk ik dat je met bovenstaande tips en een (her) zoek poging wel tot oplossing omet kunne kkomen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is hier namelijk wel de bedoeling zelf te zoeken en te proberen voordat je een topic opent.
Veel dingen kan je zelf wel vinden :)
suc6

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

twit schreef op 01 June 2003 @ 16:51:
hmz perongeluk nieuw topic ipv reply i guess.

Verder denk ik dat je met bovenstaande tips en een (her) zoek poging wel tot oplossing omet kunne kkomen.
ik denk dat z'n vorige topic gesloten is :X

topicstarter:
ik heb het idee dat deadinspace de vorige keer langer heeft lopen typen aan z'n sluitpost dan wat jij hebt uitgezocht voor het starten.

ben bang dat deze ook dicht gaat, wat ik je kan aanraden is dat je eerst probeert te zoeken naar mensen die dezelfde problemen hadden, danwel te lezen over hoe XFree in z'n algemeen werkt.

display betekent volgens mij "weergave", jij bedoelt er ofwel shell mee, ofwel X (je grafische user interface). je kunt bij allebei met root inloggen hoor, hoewel X er wel moeilijker over doet. Maar alles wat je grafisch kunt doen kun je op de shell ook wel hoor, dat je niet kunt inloggen als root in X is niet bedoeld om jou het leven *heel* zuur te maken hoor.

ctrl+alt+F[1-6] geeft je een shell, ctrl+alt+F7 geeft je je X.

om je X goed te configureren (mbv Xconfig) zul je toch echt meer moeten weten dan de hoeveelheid geheugen en interface van je videokaart, met merk en type kom je verder denk ik.

En ja, driver, X wil graag weten hoe ie de videokaart aan moet sturen. Gelukkig is er net als in windows een generieke SVGA driver, maar het zou goed kunnen dat je dan niet boven de 640x480 uitkomt.

Conclusie: uitzoeken welke videokaart je hebt en of die uberhaupt wel door Xfree 4.x gebruikt kan worden. Dan maar ns verder zien.

[ Voor 24% gewijzigd door smokalot op 01-06-2003 18:53 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:41
[rml]deadinspace in "[ linux]Desktop environmnet om zeep"[/rml]

En probeer eerst zelf eens wat uit te zoeken voor je begint vragen te stellen...dit is allemaal prima uit te vinden door google/de search hier etc. te gebruiken

[ Voor 23% gewijzigd door Wilke op 01-06-2003 20:29 ]

Dit topic is gesloten.