[SMB]Roaming Profiles probleemgeval

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Okay,

Ik heb hier Google op nageslagen maar kan nergens een goede oplossing vinden. In Windows XP kan ik prima (via gpedit.msc) roaming profiles uitschakelen. Echter, op LAN parties kan je niet van iedereen verwachten XP te installeren. We hadden nu het probleem met Windows 2000 SP3 dat de roaming profiles niet op dezelfde manier uit te zetten was. Deze user had dus constant bij iedere aanmelding gezeik met zijn profiel.

Ik wil nu, als het mogelijk is, op de server Roaming Profiles al uitschakelen (Samba 2.2.8a). Ik heb te horen gekregen dat dat op de volgende manier zou moeten werken:

code:
1
2
logon path =  [leeg] (Windows NT/2000/XP)
logon home =  [leeg] (Windows 9x/ME)

Echter, kan ik nu nog steeds niet zonder fouten inloggen (heb Windows XP precies hetzelfde ingesteld als de 2000 SP3 doos).

Mijn vraag is nu: hoe kan ik zonder problemen op de PDC inloggen zonder dat er Roaming Profiles gemaakt of gebruikt worden. Dus alleen een (nieuw) lokaal profiel

Mijn smb.conf

Verwijderd

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wel een tip. Doe die smb.conf eens ff schoonmaken (eg, de usernames weg, workgroup name weg etcetc, maak er een generieke config van). Anders bestaat er de mogelijkheid dat mensen die jou kwaad willen doen, aan de hand van deze configuratie een goed overzicht krijgen in de manier waarop jouw users gemanaged worden (sterker nog, hij heeft bijna alle usernames al).

Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor gerichte brutal force password crackers. Maak er bijvoorbeeld user1, user2, user3 etc van, is beter voor de security van je eigen netwerk :)

• LollieStick
offtopic:
Dit is een regelrechte rip van mijn linux bak. Ik heb nu niet de tijd om hem aan te passen. Ga het morgen meteen doen. Voorkomen is beter als genezen :)

• LollieStick
*kick*

• LollieStick
Laatste schopje...

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:31

not-known

[BI] Crewmember

* not-known heeft er hier thuis zoiets van gemaakt, ofwel de profiles worden niet meer op de server gegooid, maar lekker lokaal gehouden.
misschien niet netjes, maar werkt prima.

code:
1
2
3
4
5
#win2k
logon path = "C:\Documents and Settings\%U.WORKGROUP"

#win9x
logon home = "C:\Windows\Profiles\%U"

dus misschien dat je met dit wat kan

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
dat had ik dus ook al geprobeerd, maar dan begint ie te zeuren over rechten..dat de desbetreffende gebruiker niet in de map 'C:\Documents and Settings\' mag schrijven :?

• LollieStick
Same here...

Is er dan een mogelijkheid om roaming profiles (op een soort gelijke manier als XP) uit te zetten?

Over aantal weekjes heb ik weer lan en dan moet het eigenlijk wel goed zijn.

• LollieStick
Ok... ik schop hem nog even omhoog... Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd die hier gegeven staan. Ik heb uitgebreid gezocht op Google maar kan er niets over vinden of het werkt gewoon niet :(

Het probleem om in de config te wijzen naar het profiel is dat niet iedereen zijn Windows op de C schijf heeft staan en ik niet van plan ben om voor iedere gebruiker die inlogt te controleren op welke schijf de profielen opgeslagen worden :o

Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen? Zaterdag is er weer lan en ik wil dan niet weer zo veel gezeik als de vorige keer ;)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

LinuxUser schreef op 18 June 2003 @ 19:19:
Het probleem om in de config te wijzen naar het profiel is dat niet iedereen zijn Windows op de C schijf heeft staan en ik niet van plan ben om voor iedere gebruiker die inlogt te controleren op welke schijf de profielen opgeslagen worden :o
Kan er hier geen gebruik worden gemaakt van die variable's die windows heeft naar bepaalde directory's enzo? Die worden ook gebruikt om de Program Files folder te vinden in installaties enzo? (komt zomaar in me op, ik weet niet of het werkt).

• LollieStick
Misschien is het verstandiger om een topic in WOS te openen. Wellicht heeft dit toch meer met Windows te maken dan met samba.

Powersp00n: Ik weet niet of Windows ook variabelen heeft om profiles aan te duiden en zoja weet ik al helemaal niet welke variabelen ik daarvoor moet gebruiken. Denk dat dit toch het boekje Samba te buiten gaat en dat dit meer iets is voor WOS.
Pagina: 1