Toon posts:

Total Annihilation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had Total Annihilation onde Win98SE prima lopen (speelde niet meer zo vaak, is natuurlijk wel een oud spel),

Heb tijdje geleden WinXP Professional geinstalleerd en vandaag Total Annihilation (met laatst bekende patch 3.1 erbij) weer geinstalleerd.

Als ik het spel opstart komt de intro wel op, ik kan zelfs een zijde kiezen (ARM of CORE) maar als ik dat op start druk om de new campaign te starten stopt het spel en val ik terug in de desktop.

:? Kan dit iets te maken hebben met de oude Direct X drivers die bij dit spel horen (ik heb natuurlijk op deze pc de nieuwste, versie 9, geinstalleerd)?

:? Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Kan dit iets te maken hebben met de oude Direct X drivers die bij dit spel horen (ik heb natuurlijk op deze pc de nieuwste, versie 9, geinstalleerd)?
Probeer het uit zou ik zeggen.
Al denk ik dat het probleem eerder bij Windows XP ligt. Total Annihilation is al heel wat jaartjes oud en Windows XP staat niet bekend om z'n goede compatibiliteit met erg oude spellen.

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ten eerste, het heeft (waarschijnlijk) niets met dX te maken, opzich verschillen dX8 en dX9 weinig van elkaar (tuurlijk, er zijn wel veranderingen ;))
Wat je kunt proberen is om hem in compatibiliteids modus te laten draaien, staat in Forum- en Gamefaqs (*Update 31-05*) onder FAQ: Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP uit gelegd hoe dit werkt ;)

Edit: hmm, vreemd, volgens de deze faq op de Infogrames/Atari technical support site zou TA het wel gewoon moeten doen?

[ Voor 26% gewijzigd door White Dust op 01-06-2003 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Compatibility modus mag niet baten. Heb zowat alle instellingen voor Win98/2000 en Win95 uitgeprobeerd, niets helpt.

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Bij mij werkt het perfect, gewoon installeren patch 3.1 erbij en hij doet het in XP Pro. Ik heb geen compatability aangezet ofzo. Hij werkt zowel met DirectX 8 als 9. Ook werkt ie zowel met als zonder SP1.

[ Voor 25% gewijzigd door Alphega op 01-06-2003 16:58 ]

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

3 maanden geleden heb ik het op XP (pro) geprobeerd, lukte toen ook niet :(
Ik stop de cd er net in en in 30 sec kon ik al spelen... Nu werkt ie bij mij gewoon zonder patch of iets extra`s te hoeven doen :)

Ik heb XP pro dus :P

Ja doe maar.

Pagina: 1