Gebruikt Sony Carl Zeiss lenzen? Keuze Sony/Canon

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ben van plan om een digitale camera aan te kopen, ik kan alleen nog niet kiezen tussen den canon ixus v3 en de sony dsc-p8.

Ik heb al op een paar sites vergelijkingen en features gelezen en kan niet echt een keuze maken.

Heb ergens gelezen dat sony geen Carl Zeiss lens gebruikt, wat is dat? zit het dan wel in de IXUS?

Alvast bedankt als jullie me willen verder helpen een keuze te maken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

HamuNaptra schreef op 01 juni 2003 @ 15:34:
Ben van plan om een digitale camera aan te kopen, ik kan alleen nog niet kiezen tussen den canon ixus v3 en de sony dsc-p8.

Ik heb al op een paar sites vergelijkingen en features gelezen en kan niet echt een keuze maken.

Heb ergens gelezen dat sony geen Carl Zeiss lens gebruikt, wat is dat? zit het dan wel in de IXUS?

Alvast bedankt als jullie me willen verder helpen een keuze te maken.
Sony geruikt juist wél Carl Zeiss en Canon afaik niet.

Ik heb zelf een Sony DSC-707 en een Sony DSC-F717 en ze bevallen mij super.

• HamuNaptra
  • Niet online
De Canon lens is beter! De P8 is een "goedkope" Sony camera, daar zit een Sony lens op ipv een goede Carl Zeiss lens, die Sony op de betere modellen monteert.
Dit komt van kieskeurig.nl

http://www.kieskeurig.nl/...arch1/Sony%20DSC%20P8.htm

wie moet ik nou geloven ;)

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 13:04

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

De duurdere sony's gebruiken een Carl Zeiss lens. De goedkopere niet. Canon maakt dacht ik eigen lenzen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik heb de canon ixus v3, leuk dingetje, mooie metalen behuizing, en lekker klein om mee te nemen, ik had ook bij sony gekeken, alleen omdat het voor mij vooral een gadget is vielen die af, ik vind ze te groot, passen niet in me zak, en kwa foto's vind ik deze mooier dan de sony waar ik mee vergeleken heb.

Verwijderd

carl zeiss is een gerenomeerd lenzen fabrikant (gewoon een merk dus)

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 20:34

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik heb zelf de ixus 300 maar dit dingetje maakt echt geweldig mooie pics.
en de volgende word zeker weer een canon.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

BeaM-R

Powerrrrr

Heb zelf ook zitten twijfelen tussen een Canon Powershot S45 of een Sony.
Heb toch voor de canon gekozen, omdat deze compact flash heeft ipv memorystick (duur) en een accu ipv batterijen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

De P8 heeft idd geen Zeiss lens maar een Sony lens. De IXUS uiteraard een Canon lens :)

btw [AV] > [GT] ?

• HamuNaptra
  • Niet online
btw [AV] > [GT] ?
Is nie echt een gadget he?

Misschien een reden voor mij om voor canon te gaan is de opslag, maar ondersteund deze ook type II en F1 types?

Verwijderd

Ikheb de Canon Ixus 400 een week jah die van de bushokjes :D
Maar echt een super cameratje misshcien toch wel demoeite waard om naar de iets duurdere te kijken :)

• HamuNaptra
  • Niet online
gelijk heb je, maar je moet ergens een grens trekken, en bij mij ligt die rond de 500 eur

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

De IXUS ondersteund alleen Type I CF geheugen. Zie ook dpreview :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is wel een gadget, het is in elk geval geen AV-apparaat :)
>> GT dus

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 01-06-2003 16:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HamuNaptra
  • Niet online
CF type I, dus een maximum van 512MB?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nee, die bestaan er al van max 4 GB of zo

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Even over die Carl Zeiss lenzen, verkijk je daar niet op.

Carl Zeiss is een beroemde lenzenfabrikant die bekend staat om zijn enorm scherpe en dure lenzen.

Sony heeft het recht gekocht om de naam "Carl Zeiss" te kunnen gebruiken voor hun digitale camera's. De goedkope modellen zijn soms gewoon plastic lenzen gemakat door Sony zelf, of iemand anders maar niet door Carl Zeiss terwijl dat er wel op staat.

De merknaam is dus absoluut geen garantie voor kwaliteit en is du sniets meer dan een marketingpraatje van Sony. Vergelijk gewoon wat voorbeeldofoto's in reviews en bekijk de scherpte/kleuren zelf.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

De Ixus 400 heeft een max van 1gb

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Sony is trots op z'n Carl Zeiss lenzen, dus ga er maar vanuit dat op elke cam waarin zo'n lens zit het er wel duidelijk op staat!

www.gijsbesselink.com

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Johnny schreef op 01 June 2003 @ 17:11:
Even over die Carl Zeiss lenzen, verkijk je daar niet op.

Sony heeft het recht gekocht om de naam "Carl Zeiss" te kunnen gebruiken voor hun digitale camera's. De goedkope modellen zijn soms gewoon plastic lenzen gemakat door Sony zelf, of iemand anders maar niet door Carl Zeiss terwijl dat er wel op staat.
inderdaad, dit heb ik ook al eens bij een fotozaak hier in de buurt gehoord! dat ze gewoon die merknaam hebben gekocht en dat die lensen dan aan een bepaalde kwaliteitseis moeten voldoen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Ik neem toch aan dat Canon ook geen kinderachtige lenzen heeft. Ik ken de objectieven van Canon van de SLR-camera's en ik heb daar erg weinig klachten over hoor! :)
Misschien moet je eens op de lichtgevoeligheid letten. Die is ook vaak wel interessant. Zo'n klein lensje van een digicam mag toch minimaal wel onder de f:2.5 liggen, imho.
Pagina: 1