Ik heb een vraagje ik heb een western digital 80 gig (8mb cache).Toen ik vanmoren mijn pc aan zette starte deze gewoon op.Toen ik naar een mp3-tje aan het luisteren was stopte dit ineens.. ik hoorde de hd stil vallen... Een paar seconde later spinde deze weer op en de muziek speelde weer verder...DIt werdt steeds erger totdat de hd gewoon bij opstarten al stopte en niet meer opstarte (scherm bevroor) Ik heb toen mijn oude maxtor 15 gig er aan gehangen en dar windows op gezet en pc bleef goed werken... Dus ik dacht dat mn western digital de geest had gegeven maar het rare is dat nu deze schijf als slave hangt spelen de mp3`s wel goed af.... heeft iemand een idee wat dit kan zijn? alvast bedankt
Verwijderd
Je zou hem ff kunnen testen met de datalifeguard tools:
link:
http://support.wdc.com/download/dlg/dlgmaker10.zip
link:
http://support.wdc.com/download/dlg/dlgmaker10.zip
Verwijderd
Ik zat te denken aan voedingsproblemen, maar als ie het als slave wel goed doet weet ik het ook niet.
Ja ik dacht eerst ook aan de voeding maar als ie de ene dag wel werkte...... Maar ik ga dat tooltje eens proberen ! Mag ik mijn maxtor dr wel bij laten hangen of moet die afgekoppeld worden?
hmmm, dat stil vallen had ik ook met een 1200JB hdd. Niet moeilijk doen, gewoon even bellen en het ding RMAen.
bij mij ging het ook gepaard met luid getikt, weet niet of dat bij jou ook zo is.
bij mij ging het ook gepaard met luid getikt, weet niet of dat bij jou ook zo is.
Mijn maxtor heeft dat ook wel eens, als ik dan pc aanzet doet die HD nix.
Dan voeding uitzetten voedingskabeltje eruit trekken en opniew erin pluggen, dan doet ie et weer, heel vaag
Dan voeding uitzetten voedingskabeltje eruit trekken en opniew erin pluggen, dan doet ie et weer, heel vaag
Je bedoeld dat dit door de warmte van de laatste dagen komt??? Wat is hier dan het logische verhaal van? Zit er in die hd een soort van hitte sensor die de schijf uitschakeld ofzo??
Dat getik wat jij bedoeld is het alom bekende knikker verhaal (getik lijkt op knikkers die vallen) Maar nee dit probleem heb ik niet.... Ik ben benieuwd naar dat warmte verhaalTerw_Dan schreef op 02 June 2003 @ 12:26:
hmmm, dat stil vallen had ik ook met een 1200JB hdd. Niet moeilijk doen, gewoon even bellen en het ding RMAen.
Inderdaad het best om even dat tooltje te proberen. De programma's van de fabrikant zelf kunnen het best inschatten of het om een defect gaat of niet.
Mischien een beetje vergezocht, maar probeer eens een andere molex. Ik heb ooit mijn WD40EB verkloot door hem aan een zelfverlengde, niet goed contactmakende molex te hangen.
tvw
Waarschijnlijk herkent het programma van Western Digital gewoon welke schijf hij moet testen. Gewoon alles erin laten hangen dus.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:12:
Mag ik nu trouwens die 15 gig er bij laten hagen als ik dat test progie ga gebruiken?? Of moet het alleen die wd zijn?? DIe 15 gig is namelijk van maxtor
owkee thanx ik ben benieuwd ik heb ook al een mailtje naar wd gestuurd eens kijken wat die te zeggen hebben
Ik denk dat die een standaard mailtje zullen sturen dat je hun tooltje even moet draaien denk ik. Of dat je contact met je re-seller op moet nemen of iets dergelijks.
Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn Maxtor schijf. Het was hierbij alleen zo dat als het wat langer duurde de pc gewoon opnieuw startte. Na een hele hoop Goegelen en zelf uitzoeken kwam ik er op uit dat het een "zomaar ingeslopen bug in de kernel" zou moeten zijn. Ik heb vervolgens mijn OS (Win XP pro NL) opnieuw geinstalleerd en heb er sindsdien geen last meer van.
Ow zo... Nou het meest verbazende is gebeurd ik heb dus dat tooltje gedraaid en die gaf geen fouten aan ook nie bij de extended test.... Hierna heb ik mij 80 gig weer master gezet en 15 gig slave en raad eens jawel hoor mn systeem draaid nig steeds (ff afkloppen) maar ik vraag me echt af wat het nu is.... Wat is dat trwns met die kernel dan?? greetzz
Ik heb geen flauw idee wat er met die kernel was, ik heb Win gewoon opnieuw geinstalleerd en het werkte, dan is voor het probleem voorbij en kijk ik er niet meer naar.
Toen ik dit probleem had, heb ik ook verschillende tooltjes gedraaid en die gaven geen van alleen ook maar een piepklein foutje... zelfde verhaal als bij jou dus...
Wat nu het eigenlijke probleem is/was blijft ook mij nog steeds een raadsel.
Toen ik dit probleem had, heb ik ook verschillende tooltjes gedraaid en die gaven geen van alleen ook maar een piepklein foutje... zelfde verhaal als bij jou dus...
Wat nu het eigenlijke probleem is/was blijft ook mij nog steeds een raadsel.
meet even je +5v lijn alvorens je RMA'd
liefst met een multimeter 
ik heb ooit eens 3 WD1200JB's tegelijk terug gestuurd omdat ze net hetzelfde deden, ik kreeg nieuwe maar die deze net hetzelfde
bleek PSU te zijn
ik heb ooit eens 3 WD1200JB's tegelijk terug gestuurd omdat ze net hetzelfde deden, ik kreeg nieuwe maar die deze net hetzelfde
bleek PSU te zijn
Verwijderd
mijn ene WD800BB begint ook die soort grapjes te vertonen,
af en toe een downspin met een dikke reboot er achter aan en dan kan ik eeuwen w8en tot de hdd weer eens upspint voor me bios verder gaat, zeer vervelend
af en toe een downspin met een dikke reboot er achter aan en dan kan ik eeuwen w8en tot de hdd weer eens upspint voor me bios verder gaat, zeer vervelend
Ik heb een beetje dezelfde ervaring als Shotgun.. Gewoon een probleem met de molex connector gehad. De drive viel spontaan af en toe uit.. Door een andere molex te gebruiken, en ervoor te zorgen dat deze goed vast zat was het probleem opgelost 
(btw, subtiele titel-edit gedaan
)
(btw, subtiele titel-edit gedaan
haha je hebt de D in een T vervangen dit had ik zelf al gezien.... Maar k vondt het nie echt nodig om aan te passen but thax anyways...... Mn schijf heeft het gisteren trwns weer zonder probs gedaan dus het is en blijft een raadsel... Mischien dat die molex toch slecht contact maakte en nu na opnieuw dr in geduwd te hebben het wel weer goed doet...Maar ik juich pas als ie het blijft doen want van 2 dagen kan je nix zeggen....
Verwijderd
wat ook kan is dat je molex je PCB naar onderen duwd en dan spint die ook down.Twynn schreef op 03 juni 2003 @ 22:03:
Ik heb een beetje dezelfde ervaring als Shotgun.. Gewoon een probleem met de molex connector gehad. De drive viel spontaan af en toe uit.. Door een andere molex te gebruiken, en ervoor te zorgen dat deze goed vast zat was het probleem opgelost
(btw, subtiele titel-edit gedaan)
toevallig net achter gekomen
Lijkt me niet zo`n strak plan.....Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 19:24:
open maken en met ruiten reiniger schoonmaken
die zilvere schijven
Verwijderd
maar jij bent gek ha ha ha .
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 19:24:
open maken en met ruiten reiniger schoonmaken
die zilvere schijven
Pagina: 1