Kosten opzeggen ISDN met ADSL

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb een ADSL verbinding over een ISDN lijn. Nu gebruik ik de ISDN lijn niet meer, en zou ik deze dus op willen zeggen
Ik vraag me nu af wat het kost, op de KPN site is er niets over te vinden.
De kosten van een modem weet ik al, het gaat mij alleen om het opzeggen van ISDN en het laten overzetten van ISDN-ADSL naar gewoon ADSL.
Ook weet ik het prijsverschil van de abonnementen.
Ook vraag ik me af hoe lang ik ongeveer zonder internet zit.
De ISDN en ADSL verbinding zijn beide van KPN

[ Voor 6% gewijzigd door tomvleeuwen op 01-06-2003 14:53 ]

Online LED calculator

Verwijderd

Volgens mij alleen de kosten van analoog abb.
En misschien administratie kosten?
Maar hoeveel zou ik ook niet weten?
bel ze anders maandag.

Verwijderd

gebruik de search eens, maar ik zou het niet doen. voor die 7 euro in de maand krijg je een hoop bureaucratie waar je u tegen zegt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Er zijn recent nog topics over geweest, te vinden met de search

Overigens zou ik het afraden om naar analoog over te gaan; de meerprijs ISDN t.o.v. analoog is zo klein dat het een hele tijd duurt voordat je weer quitte draait. Plus dat ISDN nog steeds het voordeel van dubbele bereikbaarheid, gratis nummerweergave etc. biedt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe dit niet. Ik ga de discussie waarom dit is niet opnieuw aan (zie search) maar je moet:

- adsl opzeggen, apparatuur verkopen
- telefoonlijn re-migreren (isdn > analoog)
- wachten op nieuwe rekening met daarop de bevestiging dat je een analoge lijn hebt
- adsl op analoge lijn aanvragen en nieuwe apparatuur aanvragen

En ja dat zuigt en nee daar kan je niet omheen werken (je kan hooguit proberen eerder aan te vragen dan je een rekening krijgt, met als risico dat je onwerkbaar adsl op je analoge lijn hebt)

conclusie:
Hou die isdn lijn.

Zie ook:
omzetten ISDN naar Analoog

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 01-06-2003 15:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

heeft adsl over isdn ook kleine performance verschillen tegen over analoog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:05:
heeft adsl over isdn ook kleine performance verschillen tegen over analoog?
nee

edit: maar zoals aangegeven is dat GEEN reden om over te stappen van isdn naar analoog

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:07 ]

Verwijderd

KPN wil niet dat je van ISDN naar analoog terug gaat, omdat zij de analoge centrales aan het afbouwen zijn ook met betrekking tot het formaat tussen deze twee (bron : ruimte KPN rotterdam centrum).
Ik weet niet precies het tarief, maar denk wel rond de 100 euro.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
moet je al je bekabeling om gaan gooien! splitter kan je ook niet gebruiken dus dat moet je ook allemaal gaan vervangen.daarnaast ben je denk ik een flink aantal weken je adsl kwijt...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sharkzor schreef op 01 June 2003 @ 15:16:
moet je al je bekabeling om gaan gooien! splitter kan je ook niet gebruiken dus dat moet je ook allemaal gaan vervangen.daarnaast ben je denk ik een flink aantal weken je adsl kwijt...
Die krijgt ie bij de nieuwe apparatuur. Splitter is zo vervangen en de bekabeling kan gewoon blijven liggen :z

Weken? ==> Maanden :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DUX
  • Laatst online: 00:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nietes, je hebt in theorie wel een prestatieverlies als je ADSL gebruikt over een ISDN-lijn ten opzichte van analoog. Als ik m'n datacom goed geleerd heb, dan zou het moeten zijn dat de kabel naar je huis verdeeld wordt in meerdere kanalen, waarbij over alle kanalen gecommuniceerd kan worden. Bij ADSL wordt bij de communicatie ook steeds een kanaal erbij genomen, daarom dat het steeds sneller zou moeten gaan als je een download pakt.

Maarrrr, bij een analoge lijn moet er minstens één kanaal gereserveerd worden voor je telefoongesprekken, en bij ISDN twee stuks. Dus er is wel verschil, maar dat is te verwaarlozen (zeker omdat je in de praktijk niet de theoretische max haalt die ADSL zou moeten kunnen halen).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

heb t alsvolgd gedaan
isdn + abbo planet asdsl advanced opgezegd
dus totaal geen phone
daarna weer ptt gebeld voor analoge lijn
en een adsl pro via tweakdsl genomen geen extra kpn bedragen meer ivm adsl

bevalt zo goed dat ik waarschijnlijk volgende week al met een ultra abbo neem
dan heb ik 8mbit voor de prijs van een kpn abbo plus adsl advanced
als je een andere-goedkopere provider neemt (demon schijnt niet te duur te zijn tweakdsl is ook toppie) is het nog voordeliger

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:32 ]

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57
Als ik het goed begrijp heb je een nieuwe analoge aansluiting genomen.
M.i. ben je dan gebonden aan een jaarkontrakt, dus het 1e jaar heb je wel abbokosten voor je phone

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DUX schreef op 01 June 2003 @ 15:28:
[...]

Nietes, je hebt in theorie wel een prestatieverlies als je ADSL gebruikt over een ISDN-lijn ten opzichte van analoog. Als ik m'n datacom goed geleerd heb, dan zou het moeten zijn dat de kabel naar je huis verdeeld wordt in meerdere kanalen, waarbij over alle kanalen gecommuniceerd kan worden. Bij ADSL wordt bij de communicatie ook steeds een kanaal erbij genomen, daarom dat het steeds sneller zou moeten gaan als je een download pakt.

Maarrrr, bij een analoge lijn moet er minstens één kanaal gereserveerd worden voor je telefoongesprekken, en bij ISDN twee stuks. Dus er is wel verschil, maar dat is te verwaarlozen (zeker omdat je in de praktijk niet de theoretische max haalt die ADSL zou moeten kunnen halen).
Ik ben geen expert maar wat als je nou een kabel hebt met een bandbreedte van zeg 50mbit. 10 mbit voor adsl en 2x 10 mbit voor telefoongesprekken. Dan gebruik je dus 30mbit terwijl er plaats is voor 50. Gaat dit ook niet op voor de telefoonlijn?

Ik weet het, voorbeeld slaat nergens op :z

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 15:50 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Blijk dus dat je het nog niet goed genoeg geleerd hebt
Analoge telefonie gebruikt de volledige telefonie-bandbreedte op de lijn om 1 lijn aan te sturen. Bij ISDN is het signaal gecomprimeerd, zodat er in dezelfde bandbreedte 2 telefoonlijnen aangeztuurd kunnen worden.

De ADSL zit op een veel hogere frequentie op de lijn en mag dus geen last hebben van zowel de analoge als de isdn telefonie
DUX schreef op 01 June 2003 @ 15:28:
[...]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dubbel, dubbel, dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Cyberpope op 01-06-2003 15:52 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

JvS schreef op 01 June 2003 @ 15:02:
En ja dat zuigt en nee daar kan je niet omheen werken (je kan hooguit proberen eerder aan te vragen dan je een rekening krijgt, met als risico dat je onwerkbaar adsl op je analoge lijn hebt)
omzetten ISDN naar Analoog
Kan, wel kost meer. Je vraagt een 2de analoge lijn aan in je huis. Deze 2de lijn laat je ADSL opzetten. Hierna zeg je je eerste lijn gewoon op.

Je hebt dan WEL een nieuw telefoon nummer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat maken ze het toch weer makkelijk bij de KPN :X
Altijd hetzelfde: Aanvragen is makkelijk, maar er vanaf komen wordt zo moeilijk mogenlijk gemaakt.

Online LED calculator

• DUX
  • Laatst online: 00:41

DUX

blijft ook nu voor Oranje

dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 15:42:
Dan gebruik je dus 30mbit terwijl er plaats is voor 50.
Erm, neej, bedoelde dat je dan 50-(2x10)=30mbit over zou hebben voor ADSL, maar zoals remcom al zegt:
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:47:
Blijk dus dat je het nog niet goed genoeg geleerd hebt.
En dat zou best wel kunnen, en ik neem zijn verhaal dan ook maar aan...

maar toch zou ik zweren dat...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

dhet wordt niet moeilijk gemaakt. in het begin heb je de keus en je hebt voor isdn gekozen. toen je adsl nam heb je gezien dat je de apparatuur voor adsl verschillend is mbt je telefoonlijn (analoog of isdn). dus je had toen moeten beslissen, laat ik de isdn lijn staan of ga ik het remigreren (zoals dat bij kpn heet) naar analoog. dat heb je niet gedaan, dus nu gaan switchen is inderdaad lastiger.

indien je adsl hebt van een andere leverancier dan kpn, zou ik je willen aanraden is om bij je provider de router/modem proberen te ruilen voor een analoge (misschien met bijbetaling en dan je isdn lijn remigreren). als dat niet gaat zou je inderdaad een nieuwe lijn moeten aanvragen, zoals cyberpope dat aangegeven heeft. maar, aangezien ik bij kpn een paar jaar werkzaam ben geweest, weet ik dat het nummer van je isdn lijn bij het opzeggen een paar maanden vast blijft staan in het systeem zodat andere mensen niet jouw telefoonnummer gelijk kunnen aanvragen (om concurrentiebeding en burenruzies te voorkomen).

je zou dus de twee opdrachten > opheffen isdn en aanvraag analoog tegerlijk kunnen doorgeven. voor beide opdrachten heeft kpn 3 werkdagen de tijd nodig om het voor elkaar te krijgen. maar nogmaals > dit in het geval dat je geen adsl hebt van kpn !

Verwijderd

tomvleeuwen schreef op 01 June 2003 @ 15:52:
Altijd hetzelfde: Aanvragen is makkelijk, maar er vanaf komen wordt zo moeilijk mogenlijk gemaakt.
dat valt ook wel weer mee hoor

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:14:
KPN wil niet dat je van ISDN naar analoog terug gaat, omdat zij de analoge centrales aan het afbouwen zijn ook met betrekking tot het formaat tussen deze twee (bron : ruimte KPN rotterdam centrum).
Ik weet niet precies het tarief, maar denk wel rond de 100 euro.
Lees dit stukje nu nog eens door, geloof je dit nu echt?
Waarom zouden er 'hele centrales' afgebroken worden? Daar is geen reden toe want de analoge telefonie telt meer aansluitingen dan het aantal digitale in Nederland. In de ruimte waar je dit gehoord hebt stond zeker een hele grote koffieautomaat of niet? ;)

Nee, neem maar van mij aan dat hier geen sprake van is. :)
tomvleeuwen schreef op 01 June 2003 @ 15:52:
Want?
De gevallen die ik daarvan tegenkom zijn meestal de schuld van de ISP's die geen verzoek tot sloop indienen bij de KPN. Voor het gemak wordt er naderhand verteld dat dit wel is gebeurt maar dat de aanvraag bij de KPN was blijven liggen. Dus als je iets wilt zeggen dan is het ook even handig om erbij te zetten waarom je dat vindt want anders blijft het een losse flodder. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door bazs2000 op 01-06-2003 18:33 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1