Cd-Rom geexplodeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85883

Topicstarter
Start ik mijn pc op alles gaat goed. onploft ineens mijn cd rom drive, voorkapje shieteraf en de stukjes cd (cd die er nog inzat) schieten meters ver in vele kleine scherpe stukjes door de kamer. was al blij dat ik niet geraakt werd. Nu heb ik de pc afgesloten omdat hij ook niet meer verder opstarte. Heeft iemand enig iedee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was het toevallig een A-open cd rom speler? Daarbij wil dit soms nog wel een gebeuren...
offtopic:
het is trouwens geëxplodeerd, en hoofdletters zijn hier niet echt gewenst op GoT

[ Voor 16% gewijzigd door Y0ur1 op 01-06-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Sticker scheef op de cd (raakt uit balans > gevaarlijk op grote snelheden), of cd draaide op 52x wat ook problemen schijnt te geven.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04-2024

justanotheruser

#hashtag

heb het vaker gezien, durf zo niet te zeggen wat de oorzaak kan zijn..wat zijn je specs by the way

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Hier heb ik al vaker van gehoord, weet alleen niet meer bij bepaald type dit het geval was.
Welk merk CD speler HAD je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42
jup.. 52x cdrom zeker?
al enkele malen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

RumaNoV

Folding

<Quote>Heeft iemand enig iedee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?<\Quote>

Sommige cd's kunnen hoge snelheden niet aan en exploderen dan onder de hoge druk.
Zeker Aopen "dingen" hebben wel eens rare toerentallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een 52x of hoger? De overbuurjongen is door zoiets lelijk verwondt. Hij zegt zelf altijd: Nu weet ik hoe het om door een Flak Cannon beschoten te worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
je bent iig zeker niet de eerste die dit heeft, en welkom op got btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige CD-R of CD's van mindere kwaliteit kan het zo zijn dat het gat niet helemaal goed in het midden zit waardoor de CD gaat slingeren in de Drive.
En bij het opstarten van een PC wordt altijd alle apparatuur aangeproken.
En dus ook de cd-rom speler en deze maakt dan altijd als er een CD inzit heelveel toeren.
Als er geen CD inzit dan doet deze natuurlijk niets.
En het komt wel eens voor dat de CD die er dan inzit los schiet en dan ergens in de speler uit elkaar klapt of door de lade heen schiet.
En dit komt het meeste voor bij A-Open cd-rom spelers maar ik heb het ook wel eens bij andere merken gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66810

Gebeurt ook wel bij Lite-ON 52x CD-ROM spelers. Al 2 maal.
't Ligt niet aan de CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Voor de statistieken wel leuk om even aan te geven welk Merk en Type het is.... (ehh WAS ;))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was dus de cd van Battlefield Road to Rome deze cd heb ik al een antaal maanden en geen problemen mee gehad tot zover dus... en ik zoek uit wat voor cd-rom speler ik had ik dacht een a open in ieder geval op 52x speed. Alees is alleen zover weggeknalt dat ik het deel waar de naam op staat nog aan het zoeken ben. Denken jullie trouwens dat ik dit vergoed kan krijgen zowel cd en drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
Je Caps-Lock doet het zo te zien nog goed..

[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Killalot op 01-06-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vaak krijg je alleen de speler vergoed, naar die cd kan je fluiten :/ :z
Sir_Killalot schreef op 01 June 2003 @ 14:26:
Je Caps-Lock doet het zo te zien nog goed..
:X

Ik hoop dat je de betekenis van deze smilie weet...

[ Voor 61% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 14:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
damn die cd tja wel klote gelukkig was hij maar 30 euro. In ieder geval asl je cd-rom drive dan toch kapot moet dan is dit wel de meest spectaculaire manier tenzij je cd scherven in je kop krijgt geboord, wat bovenwonder niet gebeurde. Maar wat raden jullie mij dan aan, ik neem liever een andere cd-rom drive dan deze. mischien een dvd drive? al zijn ze wel wat duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 14:26:
je zou natuurlijk kunnen proberen de restanten van de cd op te sturen naar de uitgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erkens schreef op 01 juni 2003 @ 14:31:
[...]

je zou natuurlijk kunnen proberen de restanten van de cd op te sturen naar de uitgever
hehe eerst maar een gaan zoeken ze liggen overal, zou ik wel kunnen doen, volgens mij is er geen andere manier om zo'n cd handmatig in zoveel stukjes te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

gelukkig kwam ik er nog optijd achter ;) .. ik gebruik sindsdien alleen nog maar goede cd's die 52x aan kunnen in mn 52x cdrom (That's write cd's zijn best gevaarlijk)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Wijze lessen:

1. Koop geen 52x CD-spelers (van Aopen en misschien ook geen Lite-On)
2. CD-backup!!! >:) :Y)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt.. schrok me helemaal lam omdat het klinkt alsof er een jachtgeweer naast je af gaat.

Was een 50x cd-rom van het merk Afreey(sp?) of zo.. iig een vaag, goedkoop ding ;)

Mijn kast staat onder mijn bureau dus die zie ik normaal gesproken niet als ik aan het werk ben. Toen ik die knal hoorde was ik eerst bang dat mijn kast zo'n enorme deuk zou hebben aan de zijkant van een tegengehouden explosie ;) :D

Gelukkig bleef bij mij alles binnen de betreffende cd-rom speler zitten..

Ik zit sinds die tijd echter nooit meer voor een cd-rom speler als die bezig is.. vertrouw ze echt niet meer zoals vroeger (vooral die dingen zonder een lade maar met alleen zo'n gleuf.. no way dat ik daar nog voor ga zitten als zo'n ding xx duizend rpm's maak :X 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
waarom zou je geen nieuwe cd krijgen als het een kwaliteits cd was wat je verwacht voor E45,- dan zou hij toch niet zomaar uit elkaar spatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 19:36
Er staat in de laatste consumentengids toevallig een stukje over kapotgesprongen cd's, bij "leden schrijven" (GoT staat vermeld :) ):
In de Consumentengids van april las ik over exploderende cd's in Australië. Er staat dat er in Nederland nog geen gevallen bekend zijn van exploderende cd's. Bij het computerbedrijf waar ik werk is het echter al minstens drie keer voorgekomen dat een cd in een cd-romspeler bij een klant is geëxplodeerd. Eén keer betrof het een speler van het merk Plextor, en twee keer een 52x AOpen-speler. Ook op het discussieforum van gathering.tweakers.net staan verscheidene meldingen over exploderende cd's in deze spelers. Als een cd in de cd-romspeler explodeert valt dat wel onder de garantie - mits die nog op de pc zit. De geëxplodeerde cd zal echter niet worden vergoed.
Gerrit Lievenstroo
Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja kan gebeuren, ik geloof dat een pioneer slotin dvd 10x40x ook niet zo'n goeie combi was met het spel pandanonium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Anoniem: 85883 schreef op 01 June 2003 @ 14:30:
damn die cd tja wel klote gelukkig was hij maar 30 euro. In ieder geval asl je cd-rom drive dan toch kapot moet dan is dit wel de meest spectaculaire manier tenzij je cd scherven in je kop krijgt geboord, wat bovenwonder niet gebeurde. Maar wat raden jullie mij dan aan, ik neem liever een andere cd-rom drive dan deze. mischien een dvd drive? al zijn ze wel wat duurder....
als ik jou was zou ik nu gewoon een dvd drive kopen kosten nog maar €45, voor dat geld zou ik het niet laten...
enne voor dvd drives zou ik je iets als lite-on aanraden, heb zelf veel mensen zo'n ding ingebouwd, nog nooit problemen mee gehad!
maar iig geen A-open, hoewel de kans klein is dat je dat zelf nog zou overwegen ;)

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Eegee schreef op 01 juni 2003 @ 14:37:
Er staat in de laatste consumentengids toevallig een stukje over kapotgesprongen cd's, bij "leden schrijven" (GoT staat vermeld :) ):

[...]
Heb je net je Microsoft Windows 2000 Advanced Server Edition cd erin hebben gezet, ben je dus de lul ???
Dacht het niet he ....

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh cool mijn cd zit er nog in, gedeeltelijk dan, ik heb hem trouwens bij een computerzaak gehaald, denk dat ik hem daar maar naar terug breng en dan vraag om garantie, heb ik al eens meer gedaan en werkt goed, hoef je er zelf niet achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dethroned schreef op 01 June 2003 @ 14:41:
[...]

Heb je net je Microsoft Windows 2000 Advanced Server Edition cd erin hebben gezet, ben je dus de lul ???
Dacht het niet he ....
kan je vaak bij Microsoft een nieuwe cd krijgen ;)
je betaald immers de licentie niet de cd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dethroned schreef op 01 June 2003 @ 14:41:
[...]

Dacht het niet he ....
Ja das wel waar, hmm zou dat dan ook door a open worden vergoed, of zal ik voor mijn cd dan toch even contact moeten opnemen met EA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 85883 schreef op 01 juni 2003 @ 14:45:
[...]

Ja das wel waar, hmm zou dat dan ook door a open worden vergoed, of zal ik voor mijn cd dan toch even contact moeten opnemen met EA?
niet bij aopen, kunnen hun niet aan beginnen, gewoon EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet aan slechte cdspelers, ligt aan slecht gecalibreerde cd's. Kan bvb ook gebeuren als je een etiket op je cd's plakt, aan zo'n snelheid geraakt een cd bij 't minste uit evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Collector
  • Laatst online: 11-03 13:05
En als je je cd-rom niet vergoed krijgt lijkt me dat je goed in je recht staat als je een backup van internet download... je hebt tenminste het origineel! (ok, in een miljoen stukjes, maar toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
The Collector schreef op 01 June 2003 @ 14:50:
En als je je cd-rom niet vergoed krijgt lijkt me dat je goed in je recht staat als je een backup van internet download... je hebt tenminste het origineel! (ok, in een miljoen stukjes, maar toch :P)
doe ik ook zonder dat me cd kapoet is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Support van EA daar moet je iig niet op rekenen.... k*d firma.

Zou het niet zo kunnen dat door het warme weer dat het eerder gebeurd die CD's kapot springen???

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MRic3 schreef op 01 juni 2003 @ 15:05:
Support van EA daar moet je iig niet op rekenen.... k*d firma.

Zou het niet zo kunnen dat door het warme weer dat het eerder gebeurd die CD's kapot springen???
ja dach it ook al aan het is hier toch zo'n 25 graden in de kamer waar de pc stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 09:07
als het goed is kan je je verrotte cd opsturen naar de fabrikant (ea in dit geval?)
en meestal krijg je tegen een kleine vergoeding een nieuwe. heb ik ooit eens gelezen in een spelhandleiding.

wat betreft die speler, iniedergeval garantie claimen, maar ik zou iets van dvd speler halen. die lezen cdroms op een wat lagere snelheid en exploderen dan ook niet :)
die nieuwe plextor dvd speler bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 21-07 00:29
dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 14:26:

[...]

:X

Ik hoop dat je de betekenis van deze smilie weet...
Ik heb het toen gehad maar ik geloof dat die van mij een Aopen 48x was.
Ineens een luide knal tijdens RedAlert2, en .. einde spel.. (pc hing vast).
Ik al denken dat het toch best een realistisch spel was :P
Maar toen ik idd het laatje open deed vielen er stukjes uit.
Ben toen teruggegaan naar de dixons (wat ik nog steeds GEEN slechte winkel vindt) heb toen een nieuwe speler gekregen en een nieuw spel.
Toch degelijk opgelost imho.

1 ding weet ik wel.. geen aopen spul meer voor deze jongen (ok, de kast, maar daar heb ik nu al spijt van met die takke herrie).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix + move OH -> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij veel spelfabrikanten (o.a. EA) gewoon de losse cd bestellen, mits je aan kunt tonen dat je een originele had, lijkt me niet zon probleem in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
hmm nou ja bij codemasters dus niet in ieder geval

Mijn Operation:Flashpoint cd is dus ook gestorven, maar een nieuwe ging me 25 pond kosten, das 37,50 euro ... sommige bedrijven denken zeker dat je gek bent

ik heb ze dus vriendelijk bedankt en uitgelegd dat ik voortaan alle codemasters software ga leechen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Phusebox schreef op 01 June 2003 @ 16:16:
hmm nou ja bij codemasters dus niet in ieder geval

Mijn Operation:Flashpoint cd is dus ook gestorven, maar een nieuwe ging me 25 pond kosten, das 37,50 euro ... sommige bedrijven denken zeker dat je gek bent

ik heb ze dus vriendelijk bedankt en uitgelegd dat ik voortaan alle codemasters software ga leechen
Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk over je eigen spullen en hoe, jij of wie dan ook ermee omgaat. En dat men dan geld rekent over dat jij een fout gemaakt zou hebben, dat is dan begrijpelijk. Het vervangen van een CD-Rom door de fabrikant is een service, geen verplichting.

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 01-06-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DUX schreef op 01 June 2003 @ 16:20:
[...]

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk over je eigen spullen en hoe, jij of wie dan ook ermee omgaat. En dat men dan geld rekent over dat jij een fout gemaakt zou hebben, dat is dan begrijpelijk. Het vervangen van een CD-Rom door de fabrikant is een service, geen verplichting.
Sorry hoor, maar wat voor fout heeft hij nou gemaakt? Die fout ligt dan nog altijd bij de cd-rom fabrikant :*)

eigenlijk zou die gewoon een nieuwe cd moeten dokken >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 16:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

dual-zip schreef op 01 June 2003 @ 16:23:
Sorry hoor, maar wat voor fout heeft hij nou gemaakt? Die fout ligt dan nog altijd bij de cd-rom fabrikant :*)

eigenlijk zou die gewoon een nieuwe cd moeten dokken >:)
Dat is maar betrekkelijk denk ik, wie deed de CD-Rom nou in die speler? Hij toch (of hij was er de verantwoordelijke voor dat die CD erin ging)? Dan onderwerp je jezelf aan het risico dat dat ding kan ontploffen in je speler.

Klinkt mierenneukerig, maar zo steekt het wel in elkaar. Dat de fabrikanten nalatig zouden zijn met hun apparatuur en een risico van ontplofte CD's creëren, dat is een ander probleem. Maar dan nog, JIJ neemt het risico als je hem erin doet, en dat het niet altijd gebeurt dan is dat geluk (of het is pech als het wel gebeurt). Het is geen vanzelfsprekendheid dat die schijf vervangen moet worden door een/beide fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
DUX schreef op 01 juni 2003 @ 16:29:
[...]Dat is maar betrekkelijk denk ik, wie deed de CD-Rom nou in die speler? Hij toch (of hij was er de verantwoordelijke voor dat die CD erin ging)? Dan onderwerp je jezelf aan het risico dat dat ding kan ontploffen in je speler.
Vreemde redenering... Stel je koopt een TV en die ontploft de eerste keer dat je hem aanzet. Dan is het dus je eigen fout, omdat jij het risico nam hem aan te zetten? Lijkt me niet... TV's horen niet te ontploffen en CD's horen heel te blijven in een CD-ROM speler, anders kun je er niets mee doen tenslotte... Of hang jij al je CDs alleen maar aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 01 June 2003 @ 16:35:

Vreemde redenering... Stel je koopt een TV en die ontploft de eerste keer dat je hem aanzet. Dan is het dus je eigen fout, omdat jij het risico nam hem aan te zetten? Lijkt me niet... TV's horen niet te ontploffen en CD's horen heel te blijven in een CD-ROM speler, anders kun je er niets mee doen tenslotte... Of hang jij al je CDs alleen maar aan de muur?
Wat denk je dat er met een CD gebeurt als hij met 50.000 rpm moet draaien?
Ok, dat halen CD-ROM spelers natuurlijk niet, maar alles heeft zijn grenzen. Het zou me niets verbazen als er binnenkort op CD's staat hoeveel toeren ze aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nibble schreef op 01 June 2003 @ 15:40:
Ineens een luide knal tijdens RedAlert2, en .. einde spel.. (pc hing vast).
Ik al denken dat het toch best een realistisch spel was :P
Mijn RA2 CD is ook gesneuveld in een 52x aopen cd speler, maar gelukkig zat er alleen een barst in (die alleen vanaf de onderkant te zien was) en kon ik de CD er nog heel uithalen.
Na een mailtje richting Las Vegas heb ik per express een nieuwe game gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 85883 schreef op 01 June 2003 @ 14:25:
Het was dus de cd van Battlefield Road to Rome deze cd heb ik al een antaal maanden en geen problemen mee gehad tot zover dus... en ik zoek uit wat voor cd-rom speler ik had ik dacht een a open in ieder geval op 52x speed. Alees is alleen zover weggeknalt dat ik het deel waar de naam op staat nog aan het zoeken ben. Denken jullie trouwens dat ik dit vergoed kan krijgen zowel cd en drive?
Dit is ook een van de redene dat ik liever een nocd crack voor mijn legale games gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DUX schreef op 01 June 2003 @ 16:29:
Klinkt mierenneukerig, maar zo steekt het wel in elkaar. Dat de fabrikanten nalatig zouden zijn met hun apparatuur en een risico van ontplofte CD's creëren, dat is een ander probleem. Maar dan nog, JIJ neemt het risico als je hem erin doet, en dat het niet altijd gebeurt dan is dat geluk (of het is pech als het wel gebeurt). Het is geen vanzelfsprekendheid dat die schijf vervangen moet worden door een/beide fabrikanten.
Als jij een auto koopt bij de garage, je stapt in, je draait de sleutel om en hij ontploft, vind je dan ook dat het je eigen risico was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 16:38:
[...]Wat denk je dat er met een CD gebeurt als hij met 50.000 rpm moet draaien?Ok, dat halen CD-ROM spelers natuurlijk niet, maar alles heeft zijn grenzen. Het zou me niets verbazen als er binnenkort op CD's staat hoeveel toeren ze aankunnen.
Ik snap wel dat CDs kunnen exploderen als ze zo hard draaien, maar is dat dan de schuld van de gebruiker? De meeste mensen krijgen in hun PC standaard een 48x of 52x CD-ROM drive tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt.Morgan schreef op 01 June 2003 @ 16:43:

Ik snap wel dat CDs kunnen exploderen als ze zo hard draaien, maar is dat dan de schuld van de gebruiker? De meeste mensen krijgen in hun PC standaard een 48x of 52x CD-ROM drive tegenwoordig...
Krijgen ze die, of kopen ze die?
En het is de schuld van de gebruiker als ze snelheden gebruiken die de CD niet aankan. Maar dan moet natuurlijk wel zijn vermeld wat die CD aankan, anders kan de gebruiker er niets aan doen, en zit de fabrikant van de CD fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Tja, in zekere zin vind ik beide voorbeelden inderdaad een kleine vorm van eigen risico. Met die auto heb je er nog wel meer: dat je wordt aangereden buiten eigen fout om bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat je inderdaad niks kan claimen op de gebieden van auto's en televisies, want daar zijn dat soort problemen inmiddels erkand en vallen onder de garantie. Iets wat nog niet bij dit CD-probleem is dacht ik.

Overigens wil ik graag zeggen dat deze discussie off-topic wordt voor de TS, en dat we hiermee in een andere thread verder zouden moeten gaan indien daar animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Ik heb het eens meegemaakt bij een rackserver... vlak naast mijn hoofd.
Nu kijk ik altijd eerst ff waar ik veilig sta voor ik een vreemde computerruimte binnen stap :)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Oke, dan zie ik naar maar 1 conslusie hieruit, als zowel de leverancier van de cdrom speler of van de cd-speler hier niets tegen verzinnen/doen;

Leechen die games

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dual-zip schreef op 01 juni 2003 @ 16:49:
Oke, dan zie ik naar maar 1 conslusie hieruit, als zowel de leverancier van de cdrom speler of van de cd-speler hier niets tegen verzinnen/doen;

Leechen die games
euhm?
wat is dat nu voor bullshit?
bij elke normale leverancier van software/hardware wordt dat spul gewoon vervangen?
ook je cd, vaak tegen een kleine vergoeding krijg je een nieuwe cd opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 16:46:
[...]Krijgen ze die, of kopen ze die?
En het is de schuld van de gebruiker als ze snelheden gebruiken die de CD niet aankan. Maar dan moet natuurlijk wel zijn vermeld wat die CD aankan, anders kan de gebruiker er niets aan doen, en zit de fabrikant van de CD fout.
Je hebt gelijk dat de fabrikant van de CD er dan een maximum op moet zetten. En wat betreft het kopen van langzamere CD-ROM spelers:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/52

Zeker 90% is 48x of hoger (nog hoger als de externe drives niet mee worden gerekend), en veel mensen die een nieuwe PC kopen nemen gewoon de 'standaard' drive die de winkel er in stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erkens schreef op 01 juni 2003 @ 16:53:
[...]

euhm?
wat is dat nu voor bullshit?
bij elke normale leverancier van software/hardware wordt dat spul gewoon vervangen?
ook je cd, vaak tegen een kleine vergoeding krijg je een nieuwe cd opgestuurd
:Z

Codemasters kennelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05 15:53
Nieuwe muziek cd`s/cd-rom`s/dvd`s hebben soms vanaf de fabriek al kleine scheurtjes bij het ronde gat zitten. Hierdoor kan de schijf op hoge snelheid uit elkaar spatten. Heb die scheurtjes al bij verschillende nieuw gekochte schijven gehad: o.a, Saving Private Ryan, C&C Youri`s Revence, DVD Vezamelband "Band of Brothers" - Deze laatste bleek het ergste te zijn, 4 van de 7 DVD`s waren zwaar beschadigd (krassen, scheurtjes, etc) heb de box teruggebracht naar de Mediamarkt.

Nee, de kwaliteit van de schijven wordt er tegenwoordig ook niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:51

AdLentis

Gadget Inspector

Cpt.Morgan schreef op 01 juni 2003 @ 16:53:
[...]
Je hebt gelijk dat de fabrikant van de CD er dan een maximum op moet zetten. En wat betreft het kopen van langzamere CD-ROM spelers:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/52

Zeker 90% is 48x of hoger (nog hoger als de externe drives niet mee worden gerekend), en veel mensen die een nieuwe PC kopen nemen gewoon de 'standaard' drive die de winkel er in stopt...
Applaus voor diegene die een *nieuwe* 40x CD-ROM kan vinden. (DVD-ROM is nog net haalbaar...)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 16-07 23:58
Ditgedoe met een Aopen CD speler .. geld dat oowk voor een Aopen DVD speler (16x dvd dus) :X
anders moet ik maar eens goed kijken naar mijn cd's ik zie er wel vaker eens een scheurtje inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
G4E-PARAD0X schreef op 01 juni 2003 @ 17:11:
Ditgedoe met een Aopen CD speler .. geld dat oowk voor een Aopen DVD speler (16x dvd dus) :X
anders moet ik maar eens goed kijken naar mijn cd's ik zie er wel vaker eens een scheurtje inzitten
Hoeveel x cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Gta3 ennuh Battle For Dune
dus Gamecd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
AdLentis schreef op 01 June 2003 @ 17:05:
[...]Applaus voor diegene die een *nieuwe* 40x CD-ROM kan vinden. (DVD-ROM is nog net haalbaar...)
Inderdaad... daarom moeten de CDs er gewoon tegen bestand zijn... En als ze uit elkaar knallen dus vervangen worden...
G4E-PARAD0X schreef op 01 juni 2003 @ 17:20:
dus Gamecd's
:) Hij bedoeld met hoeveel speed (40x, 48x, 52x) je DVD-ROM speler CDs leest....

[ Voor 27% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-06-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
G4E-PARAD0X schreef op 01 June 2003 @ 17:20:
[...]

dus Gamecd's
Ik bedoel dus hoeveel X die DVD speler CD's afspeelt.

EDIT: Zoals hierboven al vermeld :>

[ Voor 13% gewijzigd door DutchCommando op 01-06-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
DUX schreef op 01 June 2003 @ 16:47:
Tja, in zekere zin vind ik beide voorbeelden inderdaad een kleine vorm van eigen risico.
Wat je tot nu toe geschreven hebt in deze thread m.b.t. tot zaaksaansprakelijkheid slaat juridisch gezien echt nergens op (zie profile).

Heb geen zin om uit te leggen hoe de wet wel in elkaar steekt, maar berust maar in het feit dat je het helemaal verkeerd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Nu online

DUX

Sovereign schreef op 01 June 2003 @ 17:30:
Wat je tot nu toe geschreven hebt in deze thread m.b.t. tot zaaksaansprakelijkheid slaat juridisch gezien echt nergens op (zie profile).

Heb geen zin om uit te leggen hoe de wet wel in elkaar steekt, maar berust maar in het feit dat je het helemaal verkeerd ziet.
Dat hoef je ook niet, ik neem je advies van harte aan. Het leek me alleen niet onwaarschijnlijk als het zo was, maar ik studeer dan ook duidelijk geen rechten. Dit opent wel een paar deuren dan... }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
16 x dvd is toch ongeveer 48 speed CD?
ach .. lamaar .ik ga toch geen nieuwe kopen :P
ennuh die de meeste brakkere cd's gooi ik wel in mijn brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, het is duidelijk dat je niet de enige bent, Markos99 :)
Zie ook de Search: [search=cd explodeert in aopen cdrom speler] B)

Verder wordt hier en daar nogal wat geblaat over ali illegali. Reken er maar niet op dat je hier heelhuids van af komt :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.