Toon posts:

[linux]Desktop environmnet om zeep

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HMmm

Juist debian stable geinstaleerd op een P100 - 32 mb, ik geraak in de gnome desktop maar als ik die laad geeft ie boven een grijze balk van 5 cm hoog en zweven alle aplicatins maar wat rond en als ik met m'n muis beweeg veeg ik soms dingen weg of komt de tijd erop enzo, hetzelfde krijg ik als ik met andere sessies inlog. Waarsch iets met m'n video kaart maar wat en hoe fix ik dat in godsnaam?

Help zou heeeeeeeeeeel welkom zijn,

_DeviL_

Verwijderd

volgens mij is die pc gewoon niet sterk genoeg. 100 MHz is wat te weinig denk 'k

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:52:
volgens mij is die pc gewoon niet sterk genoeg. 100 MHz is wat te weinig denk 'k
Als een pc te traag is, zouden de dingen traag gaan, en niet het beeld om zeep helpen, denk je niet?
Ik denk dat de topicstarter trouwens wel iets meer info mag geven, bijvoorbeeld, welke videokaart hij heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door blaataaps op 01-06-2003 14:30 ]

Verwijderd

Je virtuele resolutie is groter dan de video mode van je videokaart :) dan krijg je dat soort dingen, ik denk dat je videomode nog 320x200 is en je virtuele op 800x600 oid staat :) moet je ff aanpassen in je XF86Config file...

Verwijderd

Lijkt alsof de muis ook verkeerd is ingesteld... Staat "gpm" toevallig aan?

Verwijderd

blaataaps schreef op 01 June 2003 @ 14:22:
[...]

Als een pc te traag is, zouden de dingen traag gaan, en niet het beeld om zeep helpen, denk je niet?
Ik denk dat de topicstarter trouwens wel iets meer info mag geven, bijvoorbeeld, welke videokaart hij heeft.
je weet nooit he ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Sorry, maar hier kunnen we niet zoveel mee.

Je omschrijving van het probleem is nogal kort en erg vaag. Als je wilt dat we er wat zinnigs over kunnen zeggen, dan is het belangrijk om met een getailleerdere beschrijving te komen. Op deze manier is het niet eens duidelijk of het om een driverprobleem of om iets anders gaat. Probeer ook een screenshot of eventueel een foto te maken.

Ik mis ook het een en ander aan informatie:
* Wat voor een videokaart is het?
* Welke X server gebruik je? XFree86 4.1.0 waarschijnlijk, maar dat hoeft niet persé.
* Welke XFree86 driver gebruik je?
* Wat staat er in je XFree86 log?
* Hoe start je XFree86?
* Wat zijn andere sessies? Andere DE's/WMs, zoals KDE, Windowmaker of Enlightenment?
* Zo ja, dan draai je waarschijnlijk een display manager (om in te loggen). Treedt het probleem daar ook op?

Verder ontgaat het me wat je zelf hebt geprobeerd, en waarom dat niet hielp. Het is hier namelijk wel de bedoeling zelf te zoeken en te proberen voordat je een topic opent. Zie daarover ook NOS policy - updated 01/04/03 .

Je topic gaat daarom op slot.
Probeer eerst eens wat zelf. Als je er nog niet uit komt, dan ben je vrij een nieuw topic te openen, maar hou daarbij goed bovenstaande punten in de gaten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.