Toon posts:

[win2k/win2k3] Altijd de zelfde vast loper bij installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn server verbouwt, moederbord was stuk. dus ik zet er een nieuw moederbord in.
Ik wou ook gelijk even de HDD formatteren, zo gezegd zo gedaan, ik dacht ik install win2003 server er eens op.
van de CD kon je booten dus, hij boot er van er laad zo'n blauw scherm dat hij de boel aan het voorbereiden is voor de installatie.

Bij het punt de het scherm helemaal blauw is en boven in Windows 2003 staat en onder in een grijs balkje Setup is starting Windows

Daar blijft hij dan hangen, ik dacht eerst dat het aan de versie lag van win2003 maar ook andere versies en zelfs windows 2000 Pro, loopt allemaal op dat punt vast, ik heb al van alles geprobeerd. maar ik kom niet verder.

specs: (zijn niet bijzonder maar het heeft altijd met win2k enzo gewerkt)
Celeron 466
192mb ram
1,6gig hdd (past net alleen Windows is nodig verder niks dus)

Op het moment van installeren zit het volgende in de pc:
Alleen een PCI videokaart, 192mb ram, cdrom speler, diskdrive, geluid is uitgeschakeld in de bios. (Onboard shit)

alvast bedankt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is toch een hardware probleem.

Heb je ook al geprobeerd een alternatieve non-ACPI HAL te laden? ( F5 meen ik tijdens eerste boot van CD)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heb je virus beveiling aanstaan in de BIOS?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

BackSlash32 schreef op 01 juni 2003 @ 13:33:

Heb je ook al geprobeerd een alternatieve non-ACPI HAL te laden? ( F5 meen ik tijdens eerste boot van CD)
Bij mij was het F7 :)

maar het zou ook kunnen dat ie de HD niet meer kan benaderen omdat je eerst de juiste controller drivers los moet laden (bij startup F6) maar dat geld alleen als je een extra controller hebt, zoals scsi of raid

Beste film ooit

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:36

SkyStreaker

Move on up!

Uhm... Het kan ook dat je geheugen er toch NET niet zo goed inzit. Dit heb ik namelijk ook gehad met win2k.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 June 2003 @ 13:33:

Dat ga ik even proberen
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:35:
Heb je virus beveiling aanstaan in de BIOS?
Staat uit in de bios
soepkip schreef op 01 June 2003 @ 14:47:
[...]

Bij mij was het F7 :)

maar het zou ook kunnen dat ie de HD niet meer kan benaderen omdat je eerst de juiste controller drivers los moet laden (bij startup F6) maar dat geld alleen als je een extra controller hebt, zoals scsi of raid
er zit 1 hdd aan een kabel en een cdrom speler aan een apparte kabel,
Geen scsi of raid in die pc
tranztaz schreef op 01 June 2003 @ 14:48:
Uhm... Het kan ook dat je geheugen er toch NET niet zo goed inzit. Dit heb ik namelijk ook gehad met win2k.
Ik heb verschillend geheugen geprobeert, en heb net even keken maar het zit er goed in..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vergeten ben te melden, het is een Chaintech 6AJA4 moederbord, waar geen bios op stond, ik had hem nieuw gekocht, maar er stond geen bios op ofzo hij deed niks, ik kreeg een bios fout bij het opstarten, dus ik heb even een nieuwe bios er op gezet, toen werkte het allemaal.

Ik heb er eerst win98se op gezet, die wou zonder problemen installeren :)

[update] ik heb het even via de F5/F7 functie gedaan, nu krijg een jawel een BSOD (bleuscreen)
met de error unknow Hard error \systemroot\system32\ntdll.dll

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 16:00 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer anders eerst de complete i386 map op hdd te gooien,en em vanaf de hdd te installen (en dus met 98 cdrom booten,dat heeft bij mij ooit eens geholpen :|
en haal alles uit het systeem wat je nog niet nodig heb (nic,geluidskaart etc)
en probeer de install eens vanuit 98 te starten,helpt mischien ook

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Hoe lang heb je gewacht bij dat scherm, het kan op zo'n machine wel eens heel lang duren voordat hij doorstart

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Heb je een moederbord van hetzelfde merk/type erin gedaan? Windows heeft namelijk deze nare eigenschap als je wisselt van moederbord. Ik ben er zelf ook tegenaan gelopen, en de enige oplossing was Windows opnieuw installeren.

Controleer nog wel even hoe je HDD geconfigureerd staat.... (AUTO, LBA, LARGE enz...) Dit MOET hetzelfde zijn als bij het vorige moederbord.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Windows XP.

Ik ben er niet uitgekomen en heb een ander moederbord erin gezet.

Wat je kan proberen is BIOS DEFAULTS laden.
Wat (raar maar waar) soms ook wel eens wil helpen is de SHADOW opties in de bios aanzetten en de Memory Hole ook inschakelen.

Eerst de bestanden naar de HD kopieëren helpt waarschijnlijk ook niet.

Wat je wel kan proberen is een Upgrade van 98 naar 2K of 2003 server.
Suc6.
Pagina: 1