A7V8-x pc2100 + pc2700 dood MB

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Mijn zwager heeft gisteren 512mb pc2700 geheugen gekocht en naast 256mb pc2100 geprikt. In de winkel (computerland) zeiden ze dat dit geen probleem zou zijn.

Echter na het insteken van de 512mb pc 2700 dimm, is zijn moederbord overleden. Zijn buurjongen heeft er na gekeken en gezegd dat dit nooit mag, en dat daardoor zijn moederbord overleden is.

Ik denk dat pc2100 en pc2700 gewoon naast elkaar zouden moeten kunnen draaien, en dat het zeker niet je moederbord kan vernielen?

ik ben er natuurlik niet bij geweest, maar ik heb een beetje het vermoeden dat mijn zwager de dimm verkeerd om (of scheef) geplaatst heeft waardoor er kortsluiting is ontstaan.

Kortom kan pc2100 naast pc2700, zoniet blaast het dan je moederbord op?

Als het niet zou kunnen hebben ze hem fout voorgelicht en gaat hij terug naar computerland om garantie te claimen.

edit: na het verwijderen van de nieuwe dimm blijft het mb dus dood, ook met alleen de nieuwe dimm is er geen leven te bespeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Force op 01-06-2003 13:09 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

`Het kan gewoon naast elkaar geen probleem. Het gaat alleen allebij op pc2100 snelheid werken. Heb ik hier ook een tijd gehad.

Het zou wel kunnen dat ie scheef geplaatst is of andersom. Maar in beide gevallen zou je dan schade aan dimm (verbrandde pinnetjes) of mobo zien . Het zou natuurlijk ook ESD kunnen zijn. Zeker met lekker droog warm weer.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Een mobo kan niet overlijden aan zoiets... PC2100 of 2700 is gewoon iets wat in de SPD staat... Als PC2700 nou een ander voltage had gehad ofzo, dan had het gekund, maar het lijkt nu meer op ESD idd...

Is er niets op het mobo of de modules te zien dan (brandplekken ofzo)?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Force

Force

Topicstarter
Moartn schreef op 01 June 2003 @ 13:22:
Een mobo kan niet overlijden aan zoiets... PC2100 of 2700 is gewoon iets wat in de SPD staat... Als PC2700 nou een ander voltage had gehad ofzo, dan had het gekund, maar het lijkt nu meer op ESD idd...

Is er niets op het mobo of de modules te zien dan (brandplekken ofzo)?
Hij zegt dat er nergens brandplekken te zien zijn, heb hem ook ff z'n condensatoren laten checken (je weet maar nooit).

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ESD dan waarschijnlijk... Als er niets te zien is kun je wschl ook garantie claimen voor dat bordje...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
het zou idd gewoon moeten werken

ik heb zelf wel een x 1 dimm module gesloopt omdat ik geheugen er verkeerd in had gedaan...en warm dat het werd...ik kon het niet met blote handen beet pakken :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

esd :?

Verwijderd

offtopic:
weer wat geleerd van onze tweakertjes :P :> , maar zeg dan gewoon statische electrische tijd :(, ja zeker teveel type werk he :X 8)7 ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 19:41 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 19:39:
offtopic:
weer wat geleerd van onze tweakertjes :P :> , maar zeg dan gewoon statische electrische tijd :(, ja zeker teveel type werk he :X 8)7 ;)
weet je heeeeel zeker dat de mem module niet verkeerd om er in is gegaan ?
mij is het nog nooit gelukt (zelfs als ik het met opzet probeerde :D )
als er niets te zien is aan mb en mem gewoon trug sturen ;)

offtopic:
nee te veel lisdecten hier op got :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Force

Force

Topicstarter
Shunt schreef op 01 June 2003 @ 19:55:
[...]

weet je heeeeel zeker dat de mem module niet verkeerd om er in is gegaan ?
mij is het nog nooit gelukt (zelfs als ik het met opzet probeerde :D )
als er niets te zien is aan mb en mem gewoon trug sturen ;)
Nee dat weet ik dus niet, zoals in mijn openingspost staat, gaat het om de pc van mijn zwager, en was ik er niet bij toen hij het reepje erin gedrukt heeft. Hij zegt dat hij het goed gedaan heeft, omdat het maar op 1 manier kan. Maar zeker weten wat hij gedaan heeft kan ik dus niet.

• Shunt

Shunt

Boe

Force schreef op 01 June 2003 @ 19:59:
[...]

Nee dat weet ik dus niet, zoals in mijn openingspost staat, gaat het om de pc van mijn zwager, en was ik er niet bij toen hij het reepje erin gedrukt heeft. Hij zegt dat hij het goed gedaan heeft, omdat het maar op 1 manier kan. Maar zeker weten wat hij gedaan heeft kan ik dus niet.
dit kan je heel makkelijk zien
je pakt het mobo'tje uit de kast en je gaat met een loep en een goede lamp de stukjes plastic in de mem bank zoeken (als ze er nog zitten en niet beschadigt zijn
is het ok gegaan
als ze er niet meer op zitten of gewoon zwaar beschadigt zijn pech weg garantie ;)

Game PC

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 19:39:
offtopic:
[oftopic] ESO & ESD (Electrisch Statische Ontlading en Electr(on)ic Static Discharge) Zijn "standaard" tweakers topologie hoor.!

[ Voor 4% gewijzigd door vliegjong op 01-06-2003 20:04 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Force

Force

Topicstarter
Shunt schreef op 01 June 2003 @ 20:01:
[...]

dit kan je heel makkelijk zien
je pakt het mobo'tje uit de kast en je gaat met een loep en een goede lamp de stukjes plastic in de mem bank zoeken (als ze er nog zitten en niet beschadigt zijn
is het ok gegaan
als ze er niet meer op zitten of gewoon zwaar beschadigt zijn pech weg garantie ;)
Helaas woont mijn zwager niet echt om de hoek, en 2 uur in de auto om even naar zijn moederbord te kijken is mij wat te gek.

Hij gaat morgen met de pc terug naar de winkel, dus ik hoor wel wat er uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Force op 01-06-2003 20:07 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Force schreef op 01 June 2003 @ 20:07:
[...]

Helaas woont mijn zwager niet echt om de hoek, en 2 uur in de auto om even naar zijn moederbord te kijken is mij wat te gek.
:P scanner O-) :P
nah ik zou eens zeggen laat hem zelf eens chekken of laat hem het ding langs brengen })

Game PC

Verwijderd

Werken de RAM reepjes wel in een ander mobo? Misschien was het nieuw RAM reepje gewoon al brak.

Verwijderd

heb je hem al met alleen de 2700 of 2100 geprobeerd?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als je zelf niet fysiek bij de PC aanwezig bent wordt het natuurlijk lastig om het een en ander te checken. Als het moederbord echt niets meer doet is het hoogst aannemelijk dat je zwager het met zijn geheugenuitbreidingsactie gewoon zelf gemold heeft. Als ik hem was zou ik gewoon met de hele pc even langsgaaan bij de zaak waar hij de module heeft gekocht en hun even laten kijken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1