Toon posts:

Veel laden!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een vervelend probleem. Als hij GTA Vice City speelt, zit de pc aleen maar te laden. Het groene Ledje knippert continu. Wat kan ik hieraan doen?

Specs,

PowerLeap Celeron-II Tualatin 1400
Geforce MX440 64 MB
SE440 BX-3
128MB DIMM ECC
12,7 GB Maxtor

Ligt het misschien aan het geheugen?

Alvast bedankt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Laadt het spel niet of heb je tijdens het spel dat er de hele tijd wordt geladen? Je mag wel ietsje duidelijker zijn :)
En als het alleen maar bij Vice City gebeurt is dit meer een topic voor SPV.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het spel gaat de pc continu laden, het beeld gaat heel schrokkerig. Het lijkt er ook wel een beetje op dat de pc ergens anders mee bezig is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 12:58 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk idd dat je geheugen wat te krap is bij 256mb moet die het zowiezo beter doen..

Tweakers Discord

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
extra geheugen kan ZEKER geen kwaad, vooral niet als je XP hebt.
sluit fff alle programa's af (virusscanner, msn, ect) voor je vice opstart.

weet niet eens of VICE city well leker zal draaien, je zit erg dicht tegen het minimum aan.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou je chipset-drivers kunnen updaten, het kan zijn dat door gebrek aan UDMA/busmastering-ondersteuning de cpu en systeembus veel belast worden bij het accessen van de harddisk. Ook zou je kunnen kijken naar een 80pins kabel voor je harddisk als er nog een 40pins kabel aan hangt op het moment.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het ledje van de cd-rom drive hoort in ieder geval te knipperen, de audio word permanent van de cd gesleept :)

Als het je hd is; heb je al eens gedefragmenteert? En volgens mij staat er in de readme iets over swappen bij hoeveelheden ram en is het normaal bij 128MB, ik zal het even nakijken
Memory:
Grand Theft Auto: Vice City requires at least 128 MB of memory to run. In most cases
on a computer with 128 MB of Ram, disk swapping will occur. For optimal performance
at least 256 MB is recommended.
Het is dus een logisch gevolg van de geheugenbehoefte van VC :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 01-06-2003 13:02 ]

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
Mischien vraagt het spel teveel recources, en snoept het inderdaad je geheugen. 128 MB is trouwens niet veel, en voor weinig heb je tegenwoordig reepjes van 256 MB.

Verwijderd

Topicstarter
Countess schreef op 01 June 2003 @ 13:00:
extra geheugen kan ZEKER geen kwaad, vooral niet als je XP hebt.
sluit fff alle programa's af (virusscanner, msn, ect) voor je vice opstart.

weet niet eens of VICE city well leker zal draaien, je zit erg dicht tegen het minimum aan.
Welk minimum? de processor en de videokaart toch niet? Bedoel je het geheugen? Zou XP te veel aan het swappen zijn? BTW, als dat zo is, dat kun je toch ook zelf instellen, die swap instellingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:03 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:01:
[...]

Welk minimum? de processor en de videokaart toch niet? Bedoel je het geheugen?
Memory:
Grand Theft Auto: Vice City requires at least 128 MB of memory to run. In most cases
on a computer with 128 MB of Ram, disk swapping will occur. For optimal performance
at least 256 MB is recommended.
Daarom swapt ie dus :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Normaal horen topics over problemen met betrekking tot spellen in Spielerij - Problemen & Vragen, maar ik move hem niet, omdat je niet echt de dingen voor ogen houdt die hier staan: Lees dit voor je een topic opent/een reply post!
In Windows Operated Systems hoort hij sowieso niet, het heeft niet veel met je Windows te maken (je vermeldt niet eens welke Windows je gebruikt). Je kunt het vast wel in SPV opnieuw proberen, maar ik denk inderdaad ook dat het door je systeempje komt. Celerons zijn helaas geen processoren die geschikt zijn voor spellen (helft van de hoeveelheid cache als van de Pentium-series geloof ik).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.